• 1
  • 2
2020-08-23, 17:13
Medlem
sanchoos avatar
Alla framstående personer under förra seklet och tidigare hade oftast en dagbok eller memoarer. Det kunde vara hårdhudade män som General Patton, Arnold Schwartznegger och Sovjetledaren Chrusjtjov.

Idag är det "töntigt" att skriva dagbok. Det är något som 10-åriga tjejer gör.

Jag anser att det är väldigt bra för välmåendet. Stressen minskar och man får bättre minne.

Skriver ni dagbok?
Citera
2020-08-23, 17:17
Medlem
Det hade åtminstone varit bra språkmässigt. Men problemet är väl att majoriteten lever tråkiga och innehållslösa liv. Kan inte vara kul att skriva i en dagbok då.
Citera
2020-08-23, 17:30
Medlem
henrikos avatar
Amerikanska myndigheter med access till Google, Apple och Facebook lär ju ha en dagbok för i stort sett varje svensk.
Citera
2020-08-23, 17:40
Bannlyst
Ja min mormor skriver fortfarande dagbok vad jag vet. Tror dock att dagboksskrivning i stort är en kvinnlig företeelse men det är ju inte så konstigt att militärer skriver dagböcker då varje dag bjuder på något nytt samtidigt som det kan löna sig att sälja kopior på anteckningar som förs dag för dag under krig.
Citera
2020-08-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Alla framstående personer under förra seklet och tidigare hade oftast en dagbok eller memoarer. Det kunde vara hårdhudade män som General Patton, Arnold Schwartznegger och Sovjetledaren Chrusjtjov.

Idag är det "töntigt" att skriva dagbok. Det är något som 10-åriga tjejer gör.

Jag anser att det är väldigt bra för välmåendet. Stressen minskar och man får bättre minne.

Skriver ni dagbok?
Jag skriver dagbok. Håller med dig om att det är bra för själsfrid och dessutom kul att läsa senare. Skriver man i sin egen privata dagbok kan man uttrycka sig friare och sannare än om man skriver offentligt på nätet i t.wx. Facebook.
Citera
2020-08-23, 18:16
Medlem
nanatas avatar
Jag skriver dagbok varje dag. För att summera min dag och kunna lägga ifrån mig allt jag tänkt på under dagen. Fick en skrivbok som liten och fortsatte bara därifrån. Har en hel bokhylla nu. Med totalt likgiltig information om mitt liv.
Citera
2020-08-23, 19:33
Medlem
Bum1s avatar
Tror att det mesta av dagbokskrivande blivit digitalt. Folk bloggar och lägger ut info om sina liv på nätet istället. Finns inte längre nåt behov av att skriva när man kan ta en bilder och spara på snapchat.
Citera
2020-08-23, 19:41
Medlem
Tarrous avatar
Många kreativa och intelligenta människor skriver dagbok - vem vet om en självbiografi ska publiceras i framtiden
Citera
2020-08-23, 19:47
Medlem
Skriver i en digital dagbok lite då och då, inte varje dag.
Citera
2020-08-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Tror att det mesta av dagbokskrivande blivit digitalt. Folk bloggar och lägger ut info om sina liv på nätet istället. Finns inte längre nåt behov av att skriva när man kan ta en bilder och spara på snapchat.
Det räknas inte som dagbok, en dagbok är per definition inte meningen att någonsin bli läst av annan än den som skriver dagboken.
Citera
2020-08-23, 21:23
Medlem
starke_adolfs avatar
Inte filosofi.

Filosofi --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2020-08-23, 21:25
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Dagbok har gått över till sociala medier, fast nu vill man att folk ska läsa vad man skriver.

// PoK
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in