• 1
  • 2
2020-08-24, 20:59
Medlem
Jag skriver dagbok. Det är bra när man behöver rensa tankarna.
Citera
2020-08-28, 21:28
Medlem
Händer det att du läser dina gamla dagböcker, eller läser du aldrig om dom mer, är nog min första fråga.

Själv skriver jag inte dagbok, men borde bli en om man kombinerar ens totala sociala liv, allt skrivet, under dagen, kanske.
Citera
2020-09-02, 06:03
Medlem
Jag skriver ibland.
Oftast när det hänt något eller att känslan för att skriva faller på.
Har inte alltid gjort det , börja för 20 år sedan så skriver gärna om händelser som hände tidigare.

En fråga, tror ni att det är ålders relaterat ? Är själv 50+
Känns som yngre skriver mer över nätet än i dagbok.

Kramar Bastitest
Citera
2020-09-11, 23:49
Medlem
ChiCoLas avatar
Jag skriver . Jag skriver varje dag, har jag glömt någon dag så skriver jag ikapp vad jag gjorde de dagarna .

De är inga djupa eller väldigt personliga saker , typ ”trött som fan på jobbet, gymmade med Pelle, tog en öl nere på baren och träffa han med den fula katten ”

På det sättet tycker jag att jag minns dagarna bättre , kollar ofta igenom den och är glad att jag skriver varje dag. Det är en liten fickalmanacka. Fick idén av en släkting som låg för döden . Är inne på mitt andra år
Citera
2020-09-13, 15:26
Medlem
RollonHomies avatar
Skriver dagbok i jobbet. Skriver inte i den klassiska dagboksformen (berättelser) men sammanfattningar som gör att jag lättare kan hålla en struktur på jobbet. Har ett arbete där det efter en tid blir svårt att ha koll på allt i huvudet.
Citera
2020-09-13, 16:06
Medlem
Dorniers avatar
Det finns två sorters dagbok. Journal som summerar dagen och "hjärta och smärta-dagbok" som unga tjejer skriver. Det är två olika saker.

Journal som summerar dagen är suveränt att ha, då har man sina dagar bevarade. Man vet precis när händelser inträffade, osv. Man behöver aldrig fundera "när hände det?", "när gjorde jag det där?". Det är bara att gå tillbaka och kolla.
Citera
2020-09-13, 20:44
Medlem
innocentblues avatar
Jag skriver dagbok men inte varje dag. Jag skriver bara om det är något speciellt som har hänt, eller några problem jag vill "skriva av mig". Jag läser nästan aldrig vad jag skrivit tidigare. Och så övar jag på att skriva vackert.
Citera
2020-09-13, 22:01
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Borde nog föra något slags journal, kan vara kul att ha. Men jag skriver mest fritt i ett dokument om en händelsekedja, lite mer som en berättelse om en period i mitt liv som gradvis utvecklas. Händer det något annat orelaterat hamnar det i ett annat dokument. Fy fan vilken organisatorisk mardröm, egentligen, men det är väl så min hjärna funkar.
Citera
2021-02-12, 12:34
Medlem
Jag skriver ibland.
Citera
2021-02-20, 18:16
Medlem
Tja ni är flera som säger att ni skriver 'dagböcker', fysiskt på papper eller digitalt.
Men läser ni igenom era dagböcker, någon gång ? Och rättar stavfel, korrigerar datum/tider/namn e.t.c.
Kanske stryker hela dagar, med rödpenna.

Och viktigast får någon annan läsa dom ?
Citera
2021-03-14, 12:06
Medlem
TheFakeSlimShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadisonJayden
Tja ni är flera som säger att ni skriver 'dagböcker', fysiskt på papper eller digitalt.
Men läser ni igenom era dagböcker, någon gång ? Och rättar stavfel, korrigerar datum/tider/namn e.t.c.
Kanske stryker hela dagar, med rödpenna.

Och viktigast får någon annan läsa dom ?

Jag skriver dagbok, inte varje dag, men vid ’behov’ liksom. I en anteckningsbok, skriver alltid tid och datum för ibland skriver jag fler gånger om dagen. Upplever att jag, som någon annan här skrev, ”rensar tankarna”. Tycker att t.ex. sömnproblem minskar när jag skrivit dagbok. Då har jag liksom fått gå igenom mina tankar eller problem och formulerat dem. Då behöver jag inte grubbla på samma sätt (det funkar så klart inte alltid men va gör man inte för att få sova?).

Tänker inte att någon ska läsa, förutom jag själv, det kul och givande att läsa gamla dagböcker och se hur man tänkte då! Men nån liten narcissistisk del av mig tänker att ens framtida barnbarn ska hitta dem haha
Citera
2021-06-03, 04:26
Medlem
YlvaVes avatar
Ja, jag skriver dagbok. Däremot har jag inga sådana där påkostade böcker som folk har i filmer. Önskar ibland att jag hade det, men det finns viktigare saker att lägga pengar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in