2023-08-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhona16
Kanske det. Att tonrspojkar pratar snusk p Discord r nog mer vanligt n du tror. Tonrspojkar vill nog ha ngot som hjlper dom att inte bli rnade och misshandlade av araber och negrer.

Lga odds p att Stram Kurs vxer i nsta val. Utvecklingen r den samma som i Sverige.

Ok, vad kul. Du verkar sugen p att skriva till motdebattrer i ngon trkig invandringsdebatt, d har du hamnat lite fel om du tror jag r sdan.

Jag bara konstaterade att Rasmus gr klokt i att hlla sig borta frn Sverige, hade gjort exakt samma i hans situation.
Citera
2023-12-20, 15:19
Medlem
Paludan nekas ersttning fr krnkning
Citera
2023-12-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedavia
Paludan nekas ersttning fr krnkning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-for-krankning
Citat:
Om brotten utgr en allvarlig krnkning pverkas bland annat av hur den skadelidande sjlv har handlat och vilka reaktioner han velat framkalla, frklarar Bo Eriksson, jurist p brottsskadeenheten, i ett pressmeddelande.

Genom att agera som mannen gjorde under valturnn och utifrn det aktuella syftet har han, i frhllande till de brott han utsatts fr, gett upp kravet p respekt fr den personliga integriteten. Det pverkar i sin tur mjligheten att f ersttning.
Citera
2023-12-21, 10:05
Medlem
Paludan borde bli skyldig att betala tillbaks vartenda re hans Koranturner kostat.
Citera
2023-12-21, 14:27
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-for-krankning

Beslutet i sin helhet: https://www.brottsoffermyndigheten.s...-11/olaga-hot/
(Brottsoffermyndigheten r inte en domstol, men det har vl inte gtt ngon frbi...)

I vrigt har han ftt tillerknnt (i domstol), en mindre summa (30.000 kr) fr det hot som framfrdes av en "tonring", dr vi kan frvntas anta det rr sig om ngon under 18, eftersom frldrarna plggs betalningsansvar ?
Citera
2023-12-21, 17:16
Medlem
En tonrspojke i Kalmar ddshotade den danska koranbrnnaren Rasmus Paludan.

Nu dms pojken.

Men ven hans frldrar fr ta smllen.

https://sverigesradio.se/artikel/kal...an-nu-doms-han

Paludan fr 30.000 kronor
Citera
2024-08-07, 10:35
Medlem
diseuses avatar
Jag r inte bergsker, men jag tror Rasmus Paludan r den talade.

Pressmeddelande frn klagarmyndigheten (En person talad fr hets mot folkgrupp i Malm):
Citat:
klagaren har i dag talat en 42-rig man fr tv fall av hets mot folkgrupp och en frolmpning. Hndelserna gde rum i april och september 2022 i Malm.

Min bedmning r att det finns tillrckliga skl att vcka tal och nu kommer tingsrtten att prva rendet, sger senior klagare Adrien Combier-Hogg som r frunderskningsledare.

Rttegngen r planerad att pg i tv dagar.
Malm tingsrtt, ml: B 2793-23
Citera
2024-08-07, 10:58
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag r inte bergsker, men jag tror Rasmus Paludan r den talade.

Pressmeddelande frn klagarmyndigheten (En person talad fr hets mot folkgrupp i Malm):
Malm tingsrtt, ml: B 2793-23

Det r med stor sannolikhet Paludan som varit helt frberedd p att det genomkorrumperade svenska rttssystemet skulle vlja tal. Paludan lr dock knappast fysiskt nrvara p ngon riggad Sovjetfars i Malms kngurudomstol. Dansk polis verkar ha vldigt lga tankar om det svenska s.k rttssystemet.

https://samnytt.se/rasmus-paludan-fi...mer-skjuta-mig
Citera
2024-08-07, 11:16
Medlem
Extremeflys avatar
Det r Paludan det gller. Men han lr knappast nrvara. Kan polisen tvingas hmta honom i Danmark eller hur funkar det? Kan dom utdela vite till ngon som inte r folkbokfrd i Sverige?

Lr vl bli en fllande dom med tanke p hur rttssystemet ser ut idag
Citera
2024-08-07, 11:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det r Paludan det gller. Men han lr knappast nrvara. Kan polisen tvingas hmta honom i Danmark eller hur funkar det? Kan dom utdela vite till ngon som inte r folkbokfrd i Sverige?

Lr vl bli en fllande dom med tanke p hur rttssystemet ser ut idag

Svensk polis har inga befogenheter i Danmark och dansk polis har hittills t.o.m vgrat svensk polis att sjlva hlla ett andra frhr med Paludan i Danmark. I Danmark r frtroendet fr det genomruttna s.k svenska rttssystemet extremt lgt. Med tanke p den hotbild ocks som finns mot Paludan i Sverige och srskilt i Malm s r det vldigt svrt att se dansk polis medverka till att Paludan tvingas till Sverige. Det lr bli videolnk.
Citera
2024-08-07, 11:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Svensk polis har inga befogenheter i Danmark och dansk polis har hittills t.o.m vgrat svensk polis att sjlva hlla ett andra frhr med Paludan i Danmark. I Danmark r frtroendet fr det genomruttna s.k svenska rttssystemet extremt lgt. Med tanke p den hotbild ocks som finns mot Paludan i Sverige och srskilt i Malm s r det vldigt svrt att se dansk polis medverka till att Paludan tvingas till Sverige. Det lr bli videolnk.

Intressant. Igr krde dansk polis efter en svensk bil och grep personer hr i Sverige p grund av sprngning i Danmark.
Citera
2024-08-07, 11:58
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Intressant. Igr krde dansk polis efter en svensk bil och grep personer hr i Sverige p grund av sprngning i Danmark.

Vid akuta situationer som jakt p brottslingar s har svensk och dansk polis en verenskommelse om att f frflja och gripa p det andra landets territorium. Paludan r en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in