Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhona16
Kanske det. Att tonårspojkar pratar snusk på Discord är nog mer vanligt än du tror. Tonårspojkar vill nog ha något som hjälper dom att inte bli rånade och misshandlade av araber och negrer.

Låga odds på att Stram Kurs växer i nästa val. Utvecklingen är den samma som i Sverige.

Ok, vad kul. Du verkar sugen på att skriva till motdebattörer i någon tråkig invandringsdebatt, då har du hamnat lite fel om du tror jag är sådan.

Jag bara konstaterade att Rasmus gör klokt i att hålla sig borta från Sverige, hade gjort exakt samma i hans situation.
Citera
2023-12-20, 15:19
Medlem
Paludan nekas ersättning för kränkning
Citera
2023-12-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedavia
Paludan nekas ersättning för kränkning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQqy2v/paludan-nekas-ersattning-for-krankning
Citat:
”Om brotten utgör en allvarlig kränkning påverkas bland annat av hur den skadelidande själv har handlat och vilka reaktioner han velat framkalla”, förklarar Bo Eriksson, jurist på brottsskadeenheten, i ett pressmeddelande.

”Genom att agera som mannen gjorde under valturnén och utifrån det aktuella syftet har han, i förhållande till de brott han utsatts för, gett upp kravet på respekt för den personliga integriteten. Det påverkar i sin tur möjligheten att få ersättning.”
Citera
2023-12-21, 10:05
Medlem
Paludan borde bli skyldig att betala tillbaks vartenda öre hans Koranturnéer kostat.
Citera
2023-12-21, 14:27
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQqy2v/paludan-nekas-ersattning-for-krankning

Beslutet i sin helhet: https://www.brottsoffermyndigheten.se/referatsamling/beslut-fattade-aren-2020-2023/beslut-fattade-2023-12-11/olaga-hot/
(Brottsoffermyndigheten är inte en domstol, men det har väl inte gått någon förbi...)

I övrigt har han fått tillerkännt (i domstol), en mindre summa (30.000 kr) för det hot som framfördes av en "tonåring", där vi kan förväntas anta det rör sig om någon under 18, eftersom föräldrarna påläggs betalningsansvar ?
Citera
2023-12-21, 17:16
Medlem
En tonårspojke i Kalmar dödshotade den danska koranbrännaren Rasmus Paludan.

Nu döms pojken.

Men även hans föräldrar får ta smällen.

https://sverigesradio.se/artikel/kalmarkille-dodshotade-koranbrannaren-paludan-nu-doms-han

Paludan får 30.000 kronor
Citera
2024-08-07, 10:35
Medlem
diseuses avatar
Jag är inte bergsäker, men jag tror Rasmus Paludan är den åtalade.

Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (En person åtalad för hets mot folkgrupp i Malmö):
Citat:
Åklagaren har i dag åtalat en 42-årig man för två fall av hets mot folkgrupp och en förolämpning. Händelserna ägde rum i april och september 2022 i Malmö.

– Min bedömning är att det finns tillräckliga skäl att väcka åtal och nu kommer tingsrätten att pröva ärendet, säger senior åklagare Adrien Combier-Hogg som är förundersökningsledare.

Rättegången är planerad att pågå i två dagar.
Malmö tingsrätt, mål: B 2793-23
Citera
2024-08-07, 10:58
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag är inte bergsäker, men jag tror Rasmus Paludan är den åtalade.

Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (En person åtalad för hets mot folkgrupp i Malmö):
Malmö tingsrätt, mål: B 2793-23

Det är med stor sannolikhet Paludan som varit helt förberedd på att det genomkorrumperade svenska rättssystemet skulle välja åtal. Paludan lär dock knappast fysiskt närvara på någon riggad Sovjetfars i Malmös kängurudomstol. Dansk polis verkar ha väldigt låga tankar om det svenska s.k rättssystemet.

https://samnytt.se/rasmus-paludan-finns-risk-att-svensk-polis-kommer-skjuta-mig
Citera
2024-08-07, 11:16
Medlem
Extremeflys avatar
Det är Paludan det gäller. Men han lär knappast närvara. Kan polisen tvingas hämta honom i Danmark eller hur funkar det? Kan dom utdela vite till någon som inte är folkbokförd i Sverige?

Lär väl bli en fällande dom med tanke på hur rättssystemet ser ut idag
Citera
2024-08-07, 11:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det är Paludan det gäller. Men han lär knappast närvara. Kan polisen tvingas hämta honom i Danmark eller hur funkar det? Kan dom utdela vite till någon som inte är folkbokförd i Sverige?

Lär väl bli en fällande dom med tanke på hur rättssystemet ser ut idag

Svensk polis har inga befogenheter i Danmark och dansk polis har hittills t.o.m vägrat svensk polis att själva hålla ett andra förhör med Paludan i Danmark. I Danmark är förtroendet för det genomruttna s.k svenska rättssystemet extremt lågt. Med tanke på den hotbild också som finns mot Paludan i Sverige och särskilt i Malmö så är det väldigt svårt att se dansk polis medverka till att Paludan tvingas till Sverige. Det lär bli videolänk.
Citera
2024-08-07, 11:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Svensk polis har inga befogenheter i Danmark och dansk polis har hittills t.o.m vägrat svensk polis att själva hålla ett andra förhör med Paludan i Danmark. I Danmark är förtroendet för det genomruttna s.k svenska rättssystemet extremt lågt. Med tanke på den hotbild också som finns mot Paludan i Sverige och särskilt i Malmö så är det väldigt svårt att se dansk polis medverka till att Paludan tvingas till Sverige. Det lär bli videolänk.

Intressant. Igår körde dansk polis efter en svensk bil och grep personer här i Sverige på grund av sprängning i Danmark.
Citera
2024-08-07, 11:58
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Intressant. Igår körde dansk polis efter en svensk bil och grep personer här i Sverige på grund av sprängning i Danmark.

Vid akuta situationer som jakt på brottslingar så har svensk och dansk polis en överenskommelse om att få förfölja och gripa på det andra landets territorium. Paludan är en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in