Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-10, 23:55
  #13
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Det är svårare att gå från bröstsim till crawl än tvärtom. Jag tycker de borde lära ut crawl som grundkunskap. Handlar inte om att simma snabbt. Grunden för crawl är att flyta ytan ansträngning och känna sig bekväm med att ha ansiktet under vattenytan. Det innebär större kunskap om hur kroppen fungerar i vatten. Många som simmar bröstsim håller huvudet ovanför vattnet. De har bristfällig kunskap om simning även om de tar sig fram ändå.

Det nyttigaste man gjorde i simskolan var att blåsa bubblor under vatten. Sen lärde man sig bröstsim och glömde bort bubblorna.

Håller med i ditt resonemang. Mina föräldrar lärde mig att simma, och jag lärde mig crawl först, därefter ryggsim och sist bröstsim, vilket jag också haft svårast för. Nu är jag inte ute på båtar och dylikt, samt simmar bara i vatten jag är mycket väl bekant med. Utifrån den kontexten hade jag valt crawl i första hand alla dagar i veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback