2006-05-09, 14:11
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
D.A.D. har jag bannemej tröttnat på.

Jag tror att det är utseendet som verkar avskräckande nu för tiden.

Håller med, D.A.D var husgudar en gång för länge sen men nu tycker jag dom mest har tappat bort sig själva.

Var fruktansvärt inne på Toto i många år när jag spelade i olika band och orkestrar, tycker fortfarande att dom är bra men lyssnar knappt aldrig längre på dom.
Citera
2006-05-09, 16:29
Medlem
Jag måste erkänna att jag lyssnade på - Weezer.

Förstår inte heller riktigt varför, nu när man tänker på Weezer tänker jag på plastig pop-rock á la MTV.

För att inte klanka ner så oerhört på dem, så kan jag säga att första plattan var rätt så bra. Men, men.
Citera
2006-05-09, 17:21
Avslutad
Det ska vara att jag har vuxit ifrån punk som genre. Lyssnade en del på det under mellan och högstadiet. mest samlingsskivor och mest gammal engelsk punk men även lite svensk sådan. Idag tröttnar jag snabbt och det fungerar emst som nostalgi någon gång ibland.

Men jag var aldrig punkare utan det är hårdrock och metal som alltid legat närmas hjärtat. Jag tror att jag hittade rätt direkt faktisk för jag lyssnar på den mesta hårda rocken som jag också lyssnade på som barn. Visst blir det inte så mycket av det vissa band (AC/DC tex) men det är helt ok ändå. Inget jag ångrar att jag lyssnat på eller aldrig vill höra igen.
Citera
2006-05-09, 17:24
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Kent!! Var världens hardcorefan under mina deppiga tonår..

Men vissa låtar håller fortfarande..
samma här.

har även börja lessna på red hot chili...
Citera
2006-05-09, 17:28
Medlem
Ahruons avatar
Gillade Kent och Håkan Hellströms första skivor

Kom ihåg jag köpte någon förbannad Magnus Uggla skiva. Undrar fortfarande varför...
Citera
2006-05-09, 17:30
Medlem
mogs avatar
Helloween är ett av många band jag lyssnade hårt på...jag sa att jag skulle fortsätta att köpa deras skivor även om jag inte lyssnade på mycket på dom...fan vad korkad man var som liten...

J*vlar vad det bandet suger numera...efter "Keeper of ..." skivorna så blev det bara sämre.

Tur att man har så bra musiksmak idag så kan glömma dessa galna dagar.

Citera
2006-05-09, 18:07
Medlem
Yields avatar
Gyllene Tider - första riktiga idolerna. Hade samlings-dubbelLPn på väggen.

Michael Jackson - andra stora idolen, modell större. Gillar väl fortfarande att dra fram en å annan platta nån gång, men inget jag lyssnar ofta på.

Trance Dance - lite under samma period. Tyckte de var råballa. PUSH!

New Kids On The Block/Vanilla Ice/MC Hammer - pinsamt men sant.
Citera
2006-05-09, 18:14
Medlem
Gustavkukens avatar
Räknas det man lyssnade på som barn/yngre tonåring?
Citera
2006-05-09, 18:25
Medlem
JackassTREs avatar
q

Det är bara Gyllene Tider, Nina Hagen, Ebba Grön, The Pinks och Niklas Wahlgren
Citera
2006-05-09, 18:34
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Artister du "vuxit ifrån"

Michael Jackson?
Citera
2006-05-09, 19:07
Medlem
J.Ns avatar
Sen jag slutade gilla dansband som 8-åring så har jag knappt vuxit ifrån något utan gillar i princip allt jag någonsin gillat men jag gillar mkt mer nu än som tonåring.

Någon enstaka onehitwonder skulle det vara möjligen... men inte en hel grupp.

Att man inte gillar DAD längre handlar snarast om att de gör kass musik numera
Citera
2006-05-09, 19:21
Medlem
Goggens avatar
Har nog inte vuxit ifrån så mycket musik egentligen. Lyssnade mycket på techno och hardcore när jag var en 10-11 bast och det händer väl i princip aldrig längre.

På högstadiet var det mycket hiphop och liknande får man väl säga men jag vet inte om jag växte ifrån den. Genren utvecklades väl bara på ett tråkigt sätt. Enimen var ju rätt kul på sina första plattor men sedan blev det ju bara för seriöst. Händer dock att jag slänger på The Slim Shady LP eller The Chronic.

Jag gillar dock att lyssna på musik jag gillade som yngre. Millencolin tar mig tillbaka till när jag var 13 bast och levde ligist-livet på stadens gator och torg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in