2006-05-08, 23:01
Medlem
Läskigs avatar
I min undangömda skivsamling som jag hellst vill glömma bort helt ingår bl.a. dessa skivor:

Ace of Base - The bridge
hanson - middle of nowhere
Aqua - Aquarium (!)
Roxette - Tourism
Citera
2006-05-08, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski

Den enda som fortfarande håller måttet är väl tjejen i Hanson.. hon rockar fett.
.
Tjejen i Hanson..??...det är ju 3 bröder.
Säg inte att du i alla år legat och runkat till bilder av den långhåriga killen i tron att det var en tjej...

// N
Citera
2006-05-08, 23:07
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Metallica. Älskade dom under högstadiet, men nu skulle jag aldrig, under några som helst omständigheter komma på idéen att sätta på en skiva med dom. Faktum är att jag inte lyssnat på dom de senaste... jag vet inte, 10 åren. Från att ha ägt alla skivor och bärt metallica t-shirts menar jag.

Åh ... men Enter Sandman tröttnar man väl ALDRIG på?

Artister som jag älskade under det glada 70'talet var t ex The Osmonds (fast jag hade knappt hört nån låt med dom... dom var ju bara så sööööta!) Sweet, Slade, Mud och hela tuggummipop grejen...Sedan blev det Alice Cooper, Deep Purple, Kiss, Black Sabbath, Uriah Heep och Status Quo och allt det där som på den tiden bara kallades "hårdrock". Sen blev man punkare och älskade Sex Pistols, The Clash, Buzzcocks,Stiff Lttle Fingers, Siouxie and the Banchees och Ebba Grön. Inget av detta lyssnar jag längre på .... fast jag tror att det bara är The Osmonds som verkligen skulle väcka min avsky om jag råkade höra dem. Resten är nog förknippat med ganska mycket positiv nostagli......
Citera
2006-05-08, 23:10
Medlem
Anemis avatar
Hellacopters var husgudarna i många år, men nu lyckas de inte engagera mig alls. Jag trodde att de inte kunde toppa "Supershitty to the Max", men "High Visibility" var årsbäst i två år, tror jag.
Jag inser ännu varför jag älskade dem, men jag förmår inte uppbringa samma entusiasm längre.

Samma sak med Backyard Babies. Å andra sidan var "Total 13" den enda skivan som var bra, men den var, i gengäld, fantastisk.

Inte heller jag förstär längre vad jag såg i Iron Maiden och Twisted Sister.
Nostalgivärde, på sin höjd.

I en period av mitt liv lyssnade jag mycket på Korn. Nu skulle jag inte ta i dem med tång ens.

Liksom så många andra här har jag tappat mitt brinnande intresse för Metallica, men det händer understundom att "Master of Puppets" åker på runt grillen på sommarstället när fjärden ligger blank och ölen nästan är slut fast vinet ännu flödar.
Citera
2006-05-08, 23:12
Medlem
evolutes avatar
Min allra första CD var Emotions med Mariah Carey.

Sedan blev det hårdrock för hela slanten. Både Metallica och Mariah är för länge sedan glömda men när Sibel sjöng My All i Idol 2005 var jag tvungen att säga till min fru att jag fått något i ögat.

Några skivor undrar jag vad jag tänkte på när jag köpte dem:

Ugly Kid Joe [helt enkelt pinsam]
Winger [!!!]
Benediction [vars autografer jag fick efter att ha skrivit till dem]
Skivan med hårdrockversionen av de tre grisarna
Fransk bootleg av Anthrax [Efter att ha sett dem i solnahallen]
Citera
2006-05-08, 23:18
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Ugly Kid Joe

Winger var ingen hit, nej, men jag tänker snarast söka upp min Americas Least Wanted - kasett. Det var alldeles för länge sedan jag hörde den.
Citera
2006-05-08, 23:19
Medlem
De Larges avatar
Första bandet som jag köpte allt med och hade posters på var Roxette, inget jag lyssnat på på säkert 10 år.

Bob Hund gillar jag inte speciellt mkt längre.

Doktor Kosmos, några roliga låtar, men dom politiska tar jag kraftigt avstånd från idag.

U2, känns väldigt pretantiösa och mainstream idag, *Åh vi vill rädda världen*.

Sen att jag gick och köpte Absolute Dance/Music, Radio City Hits, mm, känns fruktanvsvärt, det är säkert 3000kr i dåtidens penningvärde som jag slängt bort på skiten, hade ingen i min närhet som lyssnade på hårdrock, så vad skulle man göra när man inte visste bättre?
Citera
2006-05-08, 23:20
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Metallica. Älskade dom under högstadiet, men nu skulle jag aldrig, under några som helst omständigheter komma på idéen att sätta på en skiva med dom. Faktum är att jag inte lyssnat på dom de senaste... jag vet inte, 10 åren. Från att ha ägt alla skivor och bärt metallica t-shirts menar jag.

Nirvana. Samma sak. Fast dom kan jag dock fortfarande uppskatta ibland.
Typ samma här, men jag har kommit tillbaka till både metallica och nirvana efter ca 5-10 års uppehåll på 90-talet. Samma sak med Michael Jackson, har börjat komma tillbaka till hans tidigare låtar efter att ha hatat honom i nästan 15 år :P

Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Skivan med hårdrockversionen av de tre grisarna

Why don't you...
sit right back
and I may tell you - a tale.
A tale of three little pigs
and a BIG...
BAD...
WOLF!
Citera
2006-05-08, 23:38
Medlem
Don_Stefanos avatar
Eddie medusa spelade man gärnet på lekis, men så här 13 år efteråt skulle jag inte ta i hans skivor med tång.

Ultima thule är en annan skitgrupp jag ångrar att jag lyssnat på.
Citera
2006-05-09, 11:04
Bannlyst
Sex Pistols,
låter bara skittramsigt idag, annat var det när man var 13.
The Ramones var det första punkbandet, med det fick de aldrig creds för.
Citera
2006-05-09, 11:22
Medlem
Roger Pontares avatar
Europe -Hur fan kunde man lyssna på dom? Jag hade hela väggen prydd med planscher på dom också.

Metallica -Tyckte att dom var det bästa bandet under den tiden, idag fattar jag ingenting. Lyssnar visserligen på dom ibland, för nostalgins skull, och visst kan man alla låtar utantill fortfarande.

Magnus Uggla -Det här är fruktansvärt pinsamt, kommentarer överflödiga, tur att man är anonym på FB.

Paul Young -From time to time albumet har jag nog lyssnat på ett tusental ggr, gaaaaa!!!!

ZZ Top -Fyfaaaan, tyckte att dom var tuffa i 10 årsåldern och köpte deras plattor.

Paula Abdul -Jävlar vad pinsam man är, hon var en stor favorit innan jag hade utvecklat könshår.
Citera
2006-05-09, 13:06
Medlem
Heh, lyssnade på Arvingarna under min barndom och var helt nere i den ene, kommer inte ihåg vad han hette.

Hade skivor, örngott, trosor, ja allt med dom på.

Idag skulle jag hellre lyssna på tystnaden, tåget eller något annat spännande framför dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in