Citat:
Ursprungligen postat av
hankwiththecrank
Jag tror inte frågan är att vi fattar att man måste ha några appar och abonnemang för att inte betala onödigt mycket.
Det många (inklusive jag själv) vänder sig mot är själva upplägget. Varför ska det behöva vara så? El som el liksom. Det tar bara frihet och flexibilitet ifrån oss konsumenter. Det känns trist att planera rutten efter var sina laddstopp finns. Man kanske vill åka en annan rutt för att utforska nya vägar, vad vet jag. Kanske är inte problemet så stort som jag inbilliar mig, men jag stör mig som fan på detta med att låsa in sina kunder. Det är vi som blir lidande
I framtiden kanske det blir perfekt , idag är det inte det.
Men som sagt, vill man vara obstinat så går det att åka dyrt.
Samma kort som babsan använder kan han lägga till i en eller två appar, det tar inte ens tio minuter. Och vips så kan han spara uppåt 50%. För ladda lika mycket som mig behöver han, eller ja eftersom det verkar vara en otroligt ineffektiv bil, så lite oftare/mer. Och man hittar dem på samma sätt som jag, för babsan stannar inte heller var som helst, han hittar laddare via navigatorn han också.
Det andra är att just babsan som gjort sig känd för försöka ladda gratis med sin lilla fransos under otaliga resor utomlands, alldeles nästan oaktat hur långsamt det gått. Nu har han helt plötligt blivit "spontan" och minnsann bara stannar när han vill. Och till höga kostnader dessutom.
/Dick