2020-12-23, 23:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Att arsenal har ett utav ligans sämsta försvar vet alla och det går inte att säga i mot meeeeeen. Auba, Laca och Pepe har varit totalt värdelösa. Arteta borde gjort om helt från början i somras. Gjort vad som krävts för att bli av med Özil. Alla i arsenal måste verkligen ångra att auba fick ett bättre kontrakt.

Jag tycker det varit jobbigt med att vi inte haft någon målskytt än så länge i city men detta är snäppet värre. Aguero har i alla fall varit skadad. Auba har bara jag vet inte vad. Sen ska man inte skylla på att han roteras mellan kant och central. Han är en världsspelare i sina bästa dagar. Han ska kunna göra i bra i från sig på både positioner

Det du skriver är helt fel, arsenal har ett riktigt bra offensiv, tränare som pep, klopp osv skulle göra under med det anfallet , där är artetas taktik som stoppar dem, de behöver en helt ny backlinje och en ny tränare, då kan de börja utmana om topp 4 igen.
Citera
2020-12-23, 23:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hoppet är ju det sista som överger en. Tycker oftast de ger rätt nyanserade "predictions" där de säger något i stil med "the brain says its a loss but the heart wants to believe we'll win it".

Den enda som är 100% deluded är väl Ty. Snacka om att leva uppe i det blå, men så har han väl någon diagnos också så man vill ändå inte göra narr av honom för mycket.

Nja, senaste matchens DT video hade en kommentar som blev mest likead, den säger det mesta om killen.

"IF arteta would burn down DTs house, he would thank him for THE warmth". Där har vi ett citat som summerar nästan alla gunners här inne.

Vissa här förstår inte ens att Arsenal är världens största banterklubb, och om de hade betett sig som ett lag i kris (som utd supportrar gjort post Fergie) så hade folk tagit deras fall mkt lugnare och mindre memes å tiktoks skulle göras av dem.
Citera
2020-12-24, 08:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det du skriver är helt fel, arsenal har ett riktigt bra offensiv, tränare som pep, klopp osv skulle göra under med det anfallet , där är artetas taktik som stoppar dem, de behöver en helt ny backlinje och en ny tränare, då kan de börja utmana om topp 4 igen.

Säger arteta till dom att spela sämre? Ovs taktik så ska deras anfall smälla in mål vilket dom inte gör, alla tre är i nivå med west brom nivå ungefär.
Citera
2020-12-24, 08:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
När det går dåligt sågas båda klubbarnas trupper men tycker att vare sig Arsenals eller Uniteds trupper är så dåliga som många gånger sägs. Nu går United bra för stunden och då klagas det inte lika mycket men om /när de dippar igen så lär det komma igen.

Leno, Tierney och Gabriel är väl en hyfsad grund defensivt. Det är helheten de behöver få att fungera och det är där det brister rejält. Vem som kan fixa det är den stora frågan. Tog Klopp ett bra tag och två världsrekordköp att få ordning på Liverpools till exempel.

Ingen VAR som kan titta på situationerna men vad tycker vi om dessa från gårdagen? Inget att bry sig om eller bestraffning i efterhand. Tycker att den första är värre även om den andra ser mer våldsam ut. Frågan är om Bruno vet vad han gör eller om det mer är en olyckshändelse att Bailly samtidigt kommer farande.

https://twitter.com/NilSatisNews/status/1341863732641738755?s=19

https://twitter.com/AJ3/status/1341866437837811720?s=19
Citera
2020-12-24, 09:09
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nja, senaste matchens DT video hade en kommentar som blev mest likead, den säger det mesta om killen.

"IF arteta would burn down DTs house, he would thank him for THE warmth". Där har vi ett citat som summerar nästan alla gunners här inne.

Vissa här förstår inte ens att Arsenal är världens största banterklubb, och om de hade betett sig som ett lag i kris (som utd supportrar gjort post Fergie) så hade folk tagit deras fall mkt lugnare och mindre memes å tiktoks skulle göras av dem.

Jag kan förstå att fansen är i en tuff situation vad gäller Arteta. Dels vann han FA-cuppen förra säsongen, dels är det en tränare man tagit in för ett long term project och Arsenal-fansen i AFTV har ju ofta fått en stämpel att vara en arg folkmassa med högafflar så fort något går fel. Så kan förstå att det är jobbigt att hitta balansen över hur lång tid som är rimlig att ge Arteta och när det gått för långt.

Sen tycker jag personligen att det har varit alldeles för dåligt för att det finns några 'ljusglimtar' som tyder på att Arteta är rätt man för jobbet. En bättre tränare hade fått mer ur laget och Arsenal ska absolut inte ligga där dom ligger, utan top6-top8.
Citera
2020-12-24, 09:39
Medlem
Jag tror det var för tidigt för Arteta ta jobbet som huvudansvarig i Arsenal. Det är väldigt stor skillnad att vara assisterande till få hela ansvaret.
Citera
2020-12-24, 10:00
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag tror det var för tidigt för Arteta ta jobbet som huvudansvarig i Arsenal. Det är väldigt stor skillnad att vara assisterande till få hela ansvaret.

Arsenal som första klubb är nog fan bland det värsta jobbet man kan ha. En klubb som underpresterat i flera år och som vill/behöver göra ta några kliv upp. En supporterskara som är på slutet av sitt tålamod efter senaste åren och som vill ha direkt impact. Behövs ju en tränare som snabbt kan få sin filosofi igenom till spelarna och börja få resultat.

Känns som Arteta borde gått till ett lag med mindre förväntningar först. (Nu kommer någon säga att Arsenal är ett mittenlag men ni förstår vad jag menar )
Citera
2020-12-24, 10:24
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
När det går dåligt sågas båda klubbarnas trupper men tycker att vare sig Arsenals eller Uniteds trupper är så dåliga som många gånger sägs. Nu går United bra för stunden och då klagas det inte lika mycket men om /när de dippar igen så lär det komma igen.

Leno, Tierney och Gabriel är väl en hyfsad grund defensivt. Det är helheten de behöver få att fungera och det är där det brister rejält. Vem som kan fixa det är den stora frågan. Tog Klopp ett bra tag och två världsrekordköp att få ordning på Liverpools till exempel.

Ingen VAR som kan titta på situationerna men vad tycker vi om dessa från gårdagen? Inget att bry sig om eller bestraffning i efterhand. Tycker att den första är värre även om den andra ser mer våldsam ut. Frågan är om Bruno vet vad han gör eller om det mer är en olyckshändelse att Bailly samtidigt kommer farande.

Blir det inte bestraffning i efterhand är det sjukt. Som sagt alla grinar när kane gör så där. Och cavani är dum i huvudet. Båda två ska självklart vara avstängda i semifinalen. Det hade varje motståndarlag tyckt.
Citera
2020-12-24, 11:21
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tuchel har fått kicken från psg. Arsenal borde hugga efter honom.
Citera
2020-12-24, 11:31
Medlem
Citat:
För stunden var väl att ta i, sedan Bruno kom så är det bara ett lag som tagit fler poäng (ett tror jag det är) i PL än United och det är Liverpool. Man har dessutom varit i semifinal i LC, FA, EL och blev 3a i ett PL som aldrig vart mer konkurrenskraftigt.
Det är rätt intressant när artiklarna innehåller "what if United clicked?" och ja, spelmässigt så klarar vi inte av att gå in och göra 90 bra minuter i match efter match (Everton igår är ett lysande exempel, första 30 är riktigt ritkigt bra, sedan vet i sören vad som händer)

Citat:

Jag var bombis på att Cavani skulle fått rött, vet i fan vad han sysslade med.
Reprisbilderna såg det ju ut som att domaren tittade på hela situationen och han pratade med dem efteråt så jag tror du kommer bli besviken.
Gällande Bruno så vill jag hoppas att han ger knuffen som de flesta gör vid en höjdboll för att få motståndare ur balans, inte för att knuffa han mot Bailly som kommer som ett vettvilling. De där knuffarna borde beivras, även de som är vid sid och kortlinjer och reklamskyltar för de kan gå så in i helskotta fel. I detta fallet dock tycker jag snarare Bailly är den som skall ha rött, man kan inte komma som en ångvält ÖVER och IGENOM allt bara för man råkar vara först på bollen. Men det är Bailly i ett nötskal, han kan vara riktigt bra i 99.9% av en match som igår - sedan har han en eller två liknande saker som antingen renderar i utvisning, straff eller skada (oftast på sig själv).
Senast redigerad av Alannon 2020-12-24 kl. 11:36.
Citera
2020-12-24, 13:19
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
För stunden var väl att ta i, sedan Bruno kom så är det bara ett lag som tagit fler poäng (ett tror jag det är) i PL än United och det är Liverpool. Man har dessutom varit i semifinal i LC, FA, EL och blev 3a i ett PL som aldrig vart mer konkurrenskraftigt.
Ska inte förnekas men det knorrades väl rätt rejält i början av säsongen? Kraven/förväntningarna från fansen är höga och sett till det har det varit upp och ner under Oles ledning. Han började bra, han fick kontrakt och det gick sämre, Bruno kom och segrarna staplades på hög. Nya säsongen började inte alls som det var tänkt men de senaste x (10?) matcherna har man flest eller näst flest poäng i ligan. Ibland hyllas han (nyligen tog Rio fram "Ole's at the wheel" igen) ibland hörs "Ole out" rätt högt.
Citera
2020-12-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ska inte förnekas men det knorrades väl rätt rejält i början av säsongen? Kraven/förväntningarna från fansen är höga och sett till det har det varit upp och ner under Oles ledning. Han började bra, han fick kontrakt och det gick sämre, Bruno kom och segrarna staplades på hög. Nya säsongen började inte alls som det var tänkt men de senaste x (10?) matcherna har man flest eller näst flest poäng i ligan. Ibland hyllas han (nyligen tog Rio fram "Ole's at the wheel" igen) ibland hörs "Ole out" rätt högt.
Jo det knorras högt det håller jag med om men menade mer att resultatmässigt så har senaste året ändå vart tämligen bra även utan pokaler. Tror många lags fans hade varit överförtjusta med näst bästa laget i poäng, semifinaler i tre cuper.

Sen som sagt, spelmässigt ser det inte bra ut konsekvent, det håller jag definitivt med om (jämför med ex Pool så är det ju natt och dag) och där finns det en hel del kvar att jobba på. Men tycker det säger mer om experter och "fans" som vänder kappan efter vinden och har man inte lärt sig något på de 7 år som gått sedan Fergie lämnade och av historien (United har haft stora dalar mellan de framgångsrika epokerna) att det tar tid och man kan inte vinna allt konstant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in