Citat:
Ursprungligen postat av
Partlow
Intressant att läsa Liverpoolfansens åsikter. Jag har varit inne på samma banor. De behöver förstärka. Endast en värvning hittills, en orpvöad vänsterback (som knappast kommer vara ordinarie ändå). Anledningen till att Kloipp inte roterat mycket på anfallspositionerna tror jag handlar om, precis som för Solskjaer, att han helt enkelt inte har något att laborera med. Liverpool har bra mittfältsalternativ, således enkelt att rotera då.
Det har han inte, men han har ju inte värvat något att laborera med heller. Istället har han spelat square pegs in round holes på kanten när Mane/Salah varit borta. Ox, Minamino, Origi, Lallana. Till och med Keita har varit på kanten nån match. Sen har jag sett för lite Minamino - kanske är han den där wingern vi behöver för att rotera med, men än så länge har han känts som en offensiv mittfältare och inte en winger.
Jag tror Salah Mane är lite för bekväma med sina roller. De har ingen som nafsar dem i hasorna. De vill spela alla matcher för att jaga mål och bonusar, men jag hade med glädje tagit en 23-åring med liknande profil som kan spela på bägge kanterna. Speedig, teknisk, målfarlig. Typ Sarr eller Adama (men den senare har väl lite för hög prislapp för att bli squad player).