Citat:
Ursprungligen postat av
Deckard-Cain
Låter osannolikt!! Vad fan har du satsat på för att förlora ALLA pengar just nu?
det ska vara om du satsade 100% på något märkligt företag som i slutet av 2019 satsade fullt ut på någon form av safari i kina med endast fladdermöss som klättrade på dig.
Men även den skiten borde locka till sig lite foliehattar och folk ifrån who, så lite inträdesersättning borde genererats..
Jag har ingen aning, berätta för mig hur du lyckades.
(FB) Har förlorat alla pengar på börsen hur kan jag nu rädda min ekonomi/Red mod
Här har han postat bevis.
Hur han lyckades, trots att han enligt egen utsago är fullblodsproffs på börsen? Han har enligt sig själv ALLTID rätt i längden.
Fritt ur minnet:
Sålde allt med kalla fötter efter -20s dipp första månaderna. Med hans talang är det fullt möjligt att det var perioden med många X-dagars dipp han agerat på.
Kortade för hela beloppet lagom till att kurserna stack iväg uppåt så utöver tappet för de korta positionerna han tagit så pyntade han avgifter för det.
Med några hundra tuss kvar (5?6?) kommer han på den briljanta idén att "vinna" tillbaka pengarna med turbowarranter med 10-20x+ hävstång och förintade resten av sitt kapital. Tror inte han fattat hur höga avgifter det är och höll flera dagar...
Med sin omvittnade förmåga till omvärldsanalys sade han dessutom upp sig från en tillsvidare anställning (30-50k netto) lagom till att COVID sparkade Sverige i pungen. ca mars/april tror jag.
Ang. hans fina och trevliga personlighet:
Skyllde allt på mamsen och papsen som cashat hans BR och betalt hyra+ev. ränta så länge han har jobb. (Vilket bara visar att de var välmedvetna om vilken odugling till son de har. De trodde inte ens han kunde sköta räkningar för boende själv utan att bli vräkt...)
Eftersom han sagt upp sig sålde de lgh. och han fick flytta hem till elakingarna.
Dessa försökte sedan sabotera för han genom att "inte låta han flytta". Självklart hjälpte han inte till hemma utan slog sönder deras bostad i rena hissyfits.
6 mån senare var de så less på han att de cashade en ny BR han fick no strings attached den här gången. De ville väl inte riskera att han flyttar hem igen...

Lovar att i just det här fallet hade socialstyrelsen varit snäll och godkänt en abort i ~30året, 9mån bara modern ansökt.
Tror jag fick med de grova dragen av vad han pysslat med under 2020...
Edit: justja, tror grundplåten till hans portfölj kom från försäljningen av en tredje BR de gav han under tiden han studerade.
Lite osäker på den dock...
Som mr.Floppy sa han är en 100% kontraindikator men inte endast vad gäller investeringar, även vad gäller arbetsmarknad och uppförande gentemot folk man är i beroendeställning till...