Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-17, 23:54
  #13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Värdet på bilen har inte så stor betydelse då jag hade tänkt behålla den så långt den går

Helt rätt tänkt. Min stil.

Konkurrenten Mister Auto kör jag på i första hand. Jag inbillar mig att de kan min PSA-bil bättre då PSA äger MA. Aldrig haft problem med leveransen.

Ibland kan det hända att man själv är osäker på vad som sitter på bilen när det finns flera alternativ med olika mått. Då blir det att plocka ner och kolla vad det ska vara och sen vänta på leveransen.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2020-08-17 kl. 23:57.
Citera
2020-08-17, 23:58
  #14
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuka1
Värdet på bilen har inte så stor betydelse då jag hade tänkt behålla den så långt den går
Om du monterar det själv är jag inte säker på att du vinner något på Volvo-delarna. Poängen är ju annars att du får garanti på jobbet.
Citera
2020-08-18, 06:01
  #15
Medlem
Ett tips, kolla så originalnumret stämmer med det du ska beställa, så att du säkert får rätt saker, inte kul att få hem fel delar, för det händer!
Citera
2020-08-18, 06:06
  #16
Medlem
Knappa in regnr här: https://www.trodo.se/ Brukar nästan alltid vara billigare än Autodoc och vad dom nu heter + snabbare leveranser..
Citera
2020-08-18, 06:27
  #17
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Aldrig fått fel vara eller något som varit trasigt från Autodoc/Bildelaronline24/Blabla. Snabbaste kom nog under 1 vecka tror jag och långsammaste kanske 2.5-3 veckor. Det som tar tid brukar vara tullen/Sveriges gräns och sen alla problem inne i landet med PostNord.

Köper alltid original därifrån om det är lämpligt pris (alltid varit Bosch typ) eller märken som Mapco.

Värt att notera att beroende på bil så kan det vara jävligt lurigt att hitta vilken del som passar. Är man noggrann så får man söka på numren på Google och kolla runt lite. Men Volvobilar är enklare med sånt än vissa andra..

När du beställer så skriver du att du INTE VILL HA STARK som är deras egna märke som dom annars skickar istället eftersom dom har satt högre pris på det. Jag struntar i om det märket ens skulle vara bra, rent principiellt så tycker jag inte att man ska acceptera sådant beteende som dom har.

EDIT: Om du inte kan skriva det i någon kommentar så skickar du till kundsupporten direkt efter du beställt (man kan chatta) och säger att du vill att dom aldrig skickar Stark så flaggar dom det.
Jag har beställt massor av delar från Autodoc och har aldrig fått några delar utbytta mot Stark...så i min värld är detta rätt ovanligt, men andra kanske har andra erfarenheter.
Jag förstår bara inte varför man inte klagar isåfall? De lever ju på att sälja prylar och om folk ofta eller iaf då och då får delar utbytta till deras eget märke så borde ju klagande kunder snabbt få dem bort från branschen eller iaf sluta med det där beteendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Knappa in regnr här: https://www.trodo.se/ Brukar nästan alltid vara billigare än Autodoc och vad dom nu heter + snabbare leveranser..
De säljer ungefär samma prylar som Autodoc och håller ungefär samma priser, men jo, ofta är de några dagar snabbare men man får samtidigt vara uppmärksam på när det står att de ska skicka prylarna, vilket de faktiskt skriver ut på sidan.

Jag var nämligen inte uppmärksam och fick vänta några veckor extra eftersom jag råkade välja en del med förlängd leveranstid, så egentligen var det ju inte deras fel.
Citera
2020-08-18, 07:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuka1
Köpte en bil för halva av bilens värde då den hade stått i ca 8 mån och hade en del fix som jag kan fixa själv. Ringde in till volvo och fick en offert på totalt 20.000kr på alla delar. Samma delar får jag för ca 13.000kr från autodoc (bl.a. märket bosch, brembo, skf).

Är det värt att beställa från autodoc eller hellre betala mer och ta allt från volvo?
Tänkte behålla bilen så långt den går om det har någon betydelse.

Jag har nästan uteslutande köpt mina reservdelar från Tyskland, oftast från qp24.de. Det har funkat alldeles utmärkt.
Citera
2020-08-18, 09:41
  #19
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuka1
Köpte en bil för halva av bilens värde då den hade stått i ca 8 mån och hade en del fix som jag kan fixa själv. Ringde in till volvo och fick en offert på totalt 20.000kr på alla delar. Samma delar får jag för ca 13.000kr från autodoc (bl.a. märket bosch, brembo, skf).

Är det värt att beställa från autodoc eller hellre betala mer och ta allt från volvo?
Tänkte behålla bilen så långt den går om det har någon betydelse.

(FB) Autodoc byter alltid ut varorna till sitt eget märke STARK?

Du får helt enkelt bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2020-08-18, 10:16
  #20
Medlem
Autodoc klarar ju inte ens av att få fram rätt olja till en bil via registreringsnummer. Tre bilar i bekantskapskretsen har de rekommenderat olja som inte uppfyller den klassning som krävs av biltillverkaren. Filter blir inte heller alltid rätt.

Köp från någon budgetfirma som vet vad de håller på med istället.
Citera
2020-08-18, 11:29
  #21
Medlem
Winparts är lika billiga på vissa delar billigare på broms o annat. Sen byter dom inte ut delar du beställt som Autodoc har en benägenhet att göra till sitt egna lågprismärke Stark. Och det bästa är att du har grejerna på 3-4 dagar till din dörr kostar inget extra.
Citera
2020-08-18, 11:44
  #22
Medlem
TeEsErs avatar
Va? Har forskningen äntligen lett i bevis att delar från märkeshandlare är dyrare än delar köpta via annan leverantör? Detta är nyskapande och sannolikt nobelprisvärdigt!

Men alltså... kan vi inte slippa sådana här trådar som upprepar, sedan länge, konstaterat faktum och bara acceptera att märkehandlare ÄR dyrare även om det är samma grejer.

Det står var och en fritt att handla var hen vill och både märkeshandlare och oberoende reservdelshandlare verkar kunna överleva i sina respektive segment av marknaden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback