• 1
  • 2
2020-02-04, 19:42
Medlem
bithaxs avatar
Har hänt mig två gånger nu. Man beställer något av ett visst märke på deras sida, och så får man deras "Eldorado" märke i stället. Vad fan?

Är det ens lagligt och okej att göra såhär?
Citera
2020-02-04, 19:57
Medlem
moongoats avatar
Standard att få "Stark" numera. Av ca tio produkter så har ca 40% blivit utbytt mot Stark i mina beställningar.
Snabb leverans har det inte heller, som de skryter om. Fick vänta i nästan en månad.
Bildelar24 är Autodoc btw av någon anledning.
Dessutom blivit fel trots slagning på regnr.
Hade dom inte varit så förbannat billiga så hade jag aldrig handlat där...
Citera
2020-02-04, 20:04
Medlem
Vad har ni beställt för nått?
Citera
2020-02-04, 20:14
Medlem
Så om jag beställer en bosch tändspole kanske jag får en stark?

ja det är definitivt olagligt om det stämmer OM det inte står i deras köpes avtal som man aldrig läser, finns säkert en kolumn där att köparen automatiskt accepterar en "likvärdig" produkt om den beställda inte finns i lager.

är stark bra grejer eller är det kina skit?

funderat att köpa saker på den där sidan för dom har så mkt saker och reklam överallt. biltema har inte allt precis och mekonomen mfl. är det oftast långa beställnings tider på vissa saker.

men skickar dom andra saker än det man beställt så är det inte så bra. skit samma på tex ett styrstag eller liknande värre är det när det gäller elektronik till bilen som kan skilja rejält i kvalite.
Citera
2020-02-04, 20:15
Jag misstänker att det ligger till så här.

Autdoc och bildelar24 mm.
Dom har nog rätt att sälja en likvärdig produkt om den du har beställt inte finns i lager.

Står säkert i deras avtal. Som säkerligen är på typ 100 sidor och som ingen läser
Citera
2020-02-04, 20:47
Medlem
tigerrakets avatar
AutoDoc och Stark ja...

Sedan har de alltid väldigt höga priser på sitt eget sortiment för att kunna förklara för dig som kund att "Du har ju turen att få en mycket dyrare produkt mycket billigare"
Citera
2020-02-04, 21:11
Medlem
Beställt rätt mycket därifrån till mig och mina vänner men än så länge har jag fått det som jag beställt av märkesdelar och inget utbytt , leveransen brukar ta en vecka ungefär så kan inte klaga på det heller med tanke på priset.
Beställer alltid sånt som dom har i lager.
Citera
2020-02-04, 22:48
Medlem
Minst 35st hemsidor finns reggade på Autodoc GmbH vilket är samma bolag som E & S Pkwteile GmbH, reggat 2008 och omsätter nätta 415 000 000 Euro 2018
Citera
2020-02-04, 22:59
Medlem
Crow2000s avatar
Prova Trodo istället. Köpt mycket från dem på sistone och alltid fått rätt vara. Dessutom billigare. De påstår visserligen att de finns i Sverige men...det tror jag inte. Ca 1 vecka lev.
Handlade tidigare från Autodoc och beställer relativt mycket per år men tröttnade. Det kan ju ligga bakom även denna sida men än så länge fungerar den bra (inga stark grejor)

Edit:
TRODO är registrerade i Lettland.
Senast redigerad av Crow2000 2020-02-04 kl. 23:08.
Citera
2020-02-04, 23:08
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vincit-iustitia
... omsätter nätta 415 000 000 Euro 2018

Synd att dom inte på allvar sätter lite press på Mekonomen och andra svenska reservdelsfirmor...

Har nog handlat hos Autodoc 50-60 gånger vid det här laget, både som privatperson och som företag.
Har alltid fått dom delar som jag beställt.
Än så länge har det aldrig varit fel... Men jag är å andra sidan alltid väldigt noga med att jämföra originalnummer på delarna.

Däremot så är ju leveranstiderna helt uppåt väggarna.
Väldigt sällan under sju dagar... Oftast 9-10 dagar.
Någon enstaka gång har det gått på 5 dagar.
Längsta jag väntat är 21 dagar. 👎
Citera
2020-02-05, 06:53
Medlem
ninjatorrents avatar
Aldrig fått fel eller utbytt till någon annan produkt. Låter som du har haft otur bara.

Beställt många gånger dem senaste åren. Halva min Saab är utbytt mot delar från autodoc snart.

Beställde även nya bromsskivor och belägg till en bwm f31 bosch och fick det.
Citera
2020-02-05, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crow2000
Prova Trodo istället. Köpt mycket från dem på sistone och alltid fått rätt vara. Dessutom billigare. De påstår visserligen att de finns i Sverige men...det tror jag inte. Ca 1 vecka lev.
Handlade tidigare från Autodoc och beställer relativt mycket per år men tröttnade. Det kan ju ligga bakom även denna sida men än så länge fungerar den bra (inga stark grejor)

Edit:
TRODO är registrerade i Lettland.

Håller med, Har iofs bara beställt 1 eller 2 gånger därifrån Men verkar hålla utlovade lev tider + helt ok priser på märkesdelar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in