Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-16, 08:04
  #1
Medlem
Callebiltes avatar
https://www.expressen.se/nyheter/600...rige-ett-svek/

Citat:
Minst tio procent av alla utvisningsdömda brottslingar utvisas aldrig – sammanlagt över 600 under senare år – och de får dessutom rabatt på sina fängelsestraff.

Citat:
– Han kan ju lätt hitta mig. Jag har inte rätt att få veta var han är. Det är en stor otrygghet och ovisshet.

– Det är ett sjukt system. Den som inte kan utvisas borde sättas i förvar under undervisning. Han borde sättas i förvar i tio år i stället för att jag kanske måste få skyddad identitet och lämna mitt vanliga liv, säger hon.

Förutom de som kommer från länder som gör utvisning problematisk finns andra trick att ta till:

Citat:
Dessutom lyckas många förhindra sin utvisning genom att ljuga om sin identitet – och vissa ”spottar, bråkar, kletar ned sig med avföring” så att de inte kan sättas på ett vanligt passagerarplan, berättar en polis i programmet.

Tycker man kan lösa dessa problem genom handfängsel+blöja+spotthuva... Men nej svenska dialogpolisen klarar inte av att hantera en spottande person... Dömd för våldtäkt och mord till utvisning men karln spottade på oss så vi klarade inte att sätta honom på planet härifrån utan fick släppa lös honom istället.. Han var ju sååå arg när han skulle utvisas så vi blev jätterädda buhuuuu

Här kommer en passning om likhet inför lagen.. Utlänningarna får kortare straff än svennar:
Citat:
Samtidigt är det praxis att utländska medborgare får straffrabatt med 10–20 procent när de samtidigt döms till utvisning. Detta även om utvisningen aldrig verkställs.

Det innebär att de får kortare fängelsestraff än svenska medborgare som begått samma brott,

Det mest glädjande i hela artikeln är brottsoffret:
Citat:
Jag har ändrat uppfattning, jag är inte alls lika vänster som jag var tidigare, säger Maria till Expressen.

Min tolkning är att detta är en refugees welcome tjej som bjudit hem en stor nyanländ karl på lite fika och få höra spännande historier om hans flykt över medelhavet men istället fått skallen inbankad och lite lakritsstång i baken och därefter fått byta identitet och leva själv som flykting i sitt eget land eftersom vår nya medborgare snart var ute ur finkan och ville ta hämnd..

De nyttiga idioterna verkar utbildas en i taget till varför det inte fungerar att dalta med grova brottslingar samtidigt som man importerar grovt kriminella från världens alla hörn..

Edit:
Vad tycker ni, är det rätt att offren ska behöva fly medan förövarna snart släpps fria. Ska vi ha straffrabatt när utvisning ej verkställs... skall utvisningar överhuvudtaget ej verkställas??

Borde man inte sista dagen i häktet sätta på vederbörande en stor fet blöja, handfängsel och en spotthuva och därefter köra raka vägen till flygplatsen? Jag ser inte ett enda hinder till detta förfarande. Hänsyn till om man kan utvisa eller ej skall göras då domen faller innan straff men om utvisning blev fallet så ska den verkställas krig eller ej på dagen när fängelsestraffet är avtjänat. Vad tycker ni?
__________________
Senast redigerad av Callebilte 2020-08-16 kl. 08:56.
Citera
2020-08-16, 09:09
  #2
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad

Ny rubrik: Minst tio procent av alla utvisningsdömda, grova brottslingar utvisas aldrig

Utgången rubrik: Folkskolningen, en i taget..

/Moderator
Citera
2020-08-16, 09:19
  #3
Medlem
Man placerar dem på Gotska sandön och där ska de vara tills utvisning kan genomföras. Fastlandet skall de aldrig mer få se i frihet. Då kommer de snart att verkligen vilja återvända hem.

Sen måste Svenne-banan-brud börja koppla in motorn till växellådan och se till att de små kugghjulen snurrar runt.
Citera
2020-08-16, 10:08
  #4
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Sen måste Svenne-banan-brud börja koppla in motorn till växellådan och se till att de små kugghjulen snurrar runt.
Jag har ALDRIG i verkligheten träffat eller hört en svennekvinna som sett problemet i sin helhet och förstått följderna av den förda politiken.
Bara att konstatera att 50% av invånarna är förrädare av sin egen folkgrupp oavsett bakgrund.
Citera
2020-08-16, 11:30
  #5
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Sen måste Svenne-banan-brud börja koppla in motorn till växellådan och se till att de små kugghjulen snurrar runt.

Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Jag har ALDRIG i verkligheten träffat eller hört en svennekvinna som sett problemet i sin helhet och förstått följderna av den förda politiken.

Artikeln verkar beskriva en kvinna där växellådan kopplats in efter att hon själv blev drabbad. Tyvärr har folk lite svårt att dra lärdom av andras läxor utan det tycks som de måste drabbas personligen innan kuggarna börjar snurra.
Citera
2020-08-16, 11:45
  #6
Medlem
Man kan se det ur ett alternativt perspektiv. En svensk brottsling eller medborgare blir också kvar i landet efter fängelsestraffet. Huga vad hemskt...

Så en dömd brottsling finns kvar i landet är nog det vanligaste förekommande. Fast har vissa fått straff rabatt för utvisning och den inte verkställs är det något som gått fel såklart.
Citera
2020-08-16, 12:51
  #7
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Man kan se det ur ett alternativt perspektiv. En svensk brottsling eller medborgare blir också kvar i landet efter fängelsestraffet. Huga vad hemskt...

Så en dömd brottsling finns kvar i landet är nog det vanligaste förekommande. Fast har vissa fått straff rabatt för utvisning och den inte verkställs är det något som gått fel såklart.
Jo svenska brottslingar blir kvar för de är födda i sverige men det ursäktar väl knappast att människor som dömts till utvisning inte utvisas?

Sen är det generellt fel att offren drabbas hårdare än förövarna... Offer måste byta identitet och leva i rädsla resten av livet medan förövaren är ute efter 2-3 år och kan fortsätta som innan...
Citera
2020-08-16, 14:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det mest glädjande i hela artikeln är brottsoffret:

Verkligen - citatet i sin helhet är desto intressantare.
Jag känner mig sviken av de politiker jag tidigare stött. Det här är en viktig fråga för mig i nästa val. Jag har ändrat uppfattning, jag är inte alls lika vänster som jag var tidigare, säger Maria till Expressen.
Citera
2020-08-16, 14:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Man kan se det ur ett alternativt perspektiv. En svensk brottsling eller medborgare blir också kvar i landet efter fängelsestraffet. Huga vad hemskt...

Jag förstår dig inte riktigt. Menar du att eftersom vi enligt både hävd och grundlag inte utvisar svenska medborgare, ska vi acceptera utvisningar fastställda av domstol inte verkställs? För mig och säkerligen många andra, ett synnerligen märkligt påstående.
Citera
2020-08-16, 14:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Artikeln verkar beskriva en kvinna där växellådan kopplats in efter att hon själv blev drabbad. Tyvärr har folk lite svårt att dra lärdom av andras läxor utan det tycks som de måste drabbas personligen innan kuggarna börjar snurra.

Verkar inte bättre än att 1000 stycken berättar att man bränner sig om man stoppar in fingret i elden.

För nog fanken ska fingret in ändå och sen skall det gråtas, snyftas och tycka synd om för att de brände sig.

Någonstans måste det ändå finnas.. Skyll dig själv din dumme åsna
Citera
2020-08-16, 14:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Verkligen - citatet i sin helhet är desto intressantare.
Jag känner mig sviken av de politiker jag tidigare stött. Det här är en viktig fråga för mig i nästa val. Jag har ändrat uppfattning, jag är inte alls lika vänster som jag var tidigare, säger Maria till Expressen.

Inte lika vänster längre MEN fortfarande vänster och kommer rösta för det man blir utsatt för....
Eller hur fasiken ska man tolka det....
Citera
2020-08-16, 14:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Man kan se det ur ett alternativt perspektiv. En svensk brottsling eller medborgare blir också kvar i landet efter fängelsestraffet. Huga vad hemskt...

Så en dömd brottsling finns kvar i landet är nog det vanligaste förekommande. Fast har vissa fått straff rabatt för utvisning och den inte verkställs är det något som gått fel såklart.

Menar du att man ska utvisa helsvenskar och låta ett annat land ta ansvar för Svenska kriminella, eller vart fasiken vill du komma?

Asso jag fattar inte ditt resonemang MEN är ni många så fattar jag cirkus Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback