2020-08-16, 22:32
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasLoppan
Men läser inte folk tråden?

Den 30 åriga mannen som rastar sin hund blir oprovocerat anfallen bakifrån, Han går till en granne (55-åringen) som ringer 112.
Helkopter skickas troligvis från karolinska. Grannen går ut och viftar med ficklampa för att visa vart den knivskurna mannen är. Här blir grannen angripen med kniv av samma GM....
Vilket tyder ännu mer på förvirrad knarkare som fortsätter ramla runt i området. Huruvida han är invandrad är väl i odds 30/70 till oss svenskars fördel.
Citera
2020-08-17, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urkelbunk
5 av varandra oberoende källor i Vaxholm har nu sagt till mig att GM är:
*kan K*mal Mir*n
*O/*E/*A

Hans far ska tydligen vara ett av BO (blev troligtvis huggen när han skulle avväpna sonen). Denna far är för övrigt turk och ska vara genomtrevlig och ha haft fast anställning i Vaxholm sedan minst 20 år tillbaka, modern är tydligen också en hårt jobbande och bra människa på alla sätt och vis (med finskt påbrå). De är båda omtyckta i Vaxholm och har länge kämpat med att få ordning på sin knarkande son.

Vem 30-årigt BO är har jag fortfarande inte fått samstämmiga uppgifter om.

Det där stämmer inte
Bo 1 31 år *iklas *ström
*N *Å
Bo 2 56 år *o *ennart *ranting
*B *L *B
Karl Martins väg 16
Senast redigerad av Mosssan 2020-08-17 kl. 03:21.
Citera
2020-08-17, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mosssan
Det där stämmer inte
Bo 1 31 år *iklas *ström
*N *Å
Bo 2 56 år *o *ennart *ranting
*B *L *B
Karl Martins väg 16

Är detta vad som är riktigt? De båda brottsoffren alltså?
Citera
2020-08-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Är detta vad som är riktigt? De båda brottsoffren alltså?

Det stämmer.
Citera
2020-08-17, 14:14
Medlem
KalasLoppans avatar
Den 55-åringens egna dotter skriver detta på den lokala fb sidan.

Det var min pappa som knivhöggs häromnatten. När polisen hade bett honom att gå ut och lysa åt ambulanshelikoptern. Efter att grannen blev knivhuggen. När pappa gick ut och lyste kom knivmannen som hade gömt sig och högg honom också. Min mamma är skitledsen för att det går runt en massa skit rykten om denna händelse. Mina föräldrar har ingen jävla son, jag har ingen bror. SLUTA ATT PRATA OM SAKER NI INTE HAR NÅGON ANING OM HAR SETT EN MASSA SKITSNACK PÅ FLASHBACK. MIN MAMMA ÄR REDAN TILLRÄCKLIGT LEDSEN. Polisen gjorde sjukt fel, dom säkrade inte området å bad en civil att springa ut och hjälpa ambulanshelikoptern. När gärningsmannen var kvar. Har ni funderingar pma mig. SNÄLLA STOPPA RYKTERNA.
Lägger till; mina föräldrar hörde ett skrik på hjälp i porten. Dom springer ut å ser grannen ligga å blöda. Dom larmar sos. Mamma trycker på såret så att han inte ska förblöda. Polisen anländer. Polisen är i trapphuset med mamma och den skadade grannen. Polisen frågar om nån kan springa ut med ficklampa å guida ambulanshelikoptern. Istället för att göra det själva eller dela upp sig. Så ställer min pappa upp, som vanligt.
Är otroligt stolt av mina föräldrar. Då dom alltid ska ställa upp och hjälpa andra. Ska alltid vara där för andra.
Senast redigerad av KalasLoppan 2020-08-17 kl. 14:21.
Citera
2020-08-17, 14:59
Medlem
svartblods avatar
Citat:

Det var min pappa som knivhöggs häromnatten. När polisen hade bett honom att gå ut och lysa åt ambulanshelikoptern. Efter att grannen blev knivhuggen. När pappa gick ut och lyste kom knivmannen som hade gömt sig och högg honom också. Min mamma är skitledsen för att det går runt en massa skit rykten om denna händelse. Mina föräldrar har ingen jävla son, jag har ingen bror. SLUTA ATT PRATA OM SAKER NI INTE HAR NÅGON ANING OM HAR SETT EN MASSA SKITSNACK PÅ FLASHBACK. MIN MAMMA ÄR REDAN TILLRÄCKLIGT LEDSEN. Polisen gjorde sjukt fel, dom säkrade inte området å bad en civil att springa ut och hjälpa ambulanshelikoptern. När gärningsmannen var kvar. Har ni funderingar pma mig. SNÄLLA STOPPA RYKTERNA.
Lägger till; mina föräldrar hörde ett skrik på hjälp i porten. Dom springer ut å ser grannen ligga å blöda. Dom larmar sos. Mamma trycker på såret så att han inte ska förblöda. Polisen anländer. Polisen är i trapphuset med mamma och den skadade grannen. Polisen frågar om nån kan springa ut med ficklampa å guida ambulanshelikoptern. Istället för att göra det själva eller dela upp sig. Så ställer min pappa upp, som vanligt.
Är otroligt stolt av mina föräldrar. Då dom alltid ska ställa upp och hjälpa andra. Ska alltid vara där för andra.

Tack för infon. Måste varit duktigt förvirrad den MGM som attackerar två olika personer som inte verkar ha gjort honom något.
Citera
2020-08-17, 15:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Önskar av hela mitt hjärta att båda BO blir helt återställda!
Citera
2020-08-17, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Tack för infon. Måste varit duktigt förvirrad den MGM som attackerar två olika personer som inte verkar ha gjort honom något.
Ja det är väl det minsta man kan säga , eller så ville GM inte att det 1:a BO skulle få hjälp. Var det 2:a BO även mörk klädd kan han (GM) velat knivhugga en polis , men tagit fel i situationen med tanken på att polisen brukar ha ficklampor.
Senast redigerad av Massonite 2020-08-17 kl. 15:14.
Citera
2020-08-17, 15:18
Medlem
Citat:

Tack för att du länkar! Detta är exemplariskt "skitviktigt" för oss fb'are och annan allmänhet att få veta! FÖR att undvika massa otrevliga gissningar!
Människan är ju mänsklig och vill veta, det kommer vi aldrig ifrån.

Tusen hjärtliga tankar för alla brottsoffren!
Citera
2020-08-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Verkar i alla fall vara en helsvensk som har utfört brottet. Psykisk sjukdom eller narkotika berusning är väl det som ligger bakom detta dåd.

Turk-finne, enligt obekräftade uppgifter
Citera
2020-08-17, 19:20
Medlem
Citat:
Polisen gjorde sjukt fel, dom säkrade inte området å bad en civil att springa ut och hjälpa ambulanshelikoptern.

Och random uppstressad civilist är lämpad att vinka ner en helikopter så den inte trasslar in sig i elledningar och vägskyltar? Gudars skymning...
Citera
2020-08-17, 22:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltochsyrlig
Och random uppstressad civilist är lämpad att vinka ner en helikopter så den inte trasslar in sig i elledningar och vägskyltar? Gudars skymning...
Knappast, vare sig det är en civilist eller polis förväntas dom bara vara en markör; en markreferens. Resten sköter besättningen och piloten lär inte bry sig i hur folk på marken viftar och vevar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in