Citat:
Ursprungligen postat av
KalasLoppan
Den 55-åringens egna dotter skriver detta på den lokala fb sidan.
Det var min pappa som knivhöggs häromnatten. När polisen hade bett honom att gå ut och lysa åt ambulanshelikoptern. Efter att grannen blev knivhuggen. När pappa gick ut och lyste kom knivmannen som hade gömt sig och högg honom också. Min mamma är skitledsen för att det går runt en massa skit rykten om denna händelse. Mina föräldrar har ingen jävla son, jag har ingen bror. SLUTA ATT PRATA OM SAKER NI INTE HAR NÅGON ANING OM HAR SETT EN MASSA SKITSNACK PÅ FLASHBACK. MIN MAMMA ÄR REDAN TILLRÄCKLIGT LEDSEN. Polisen gjorde sjukt fel, dom säkrade inte området å bad en civil att springa ut och hjälpa ambulanshelikoptern. När gärningsmannen var kvar. Har ni funderingar pma mig. SNÄLLA STOPPA RYKTERNA.
Lägger till; mina föräldrar hörde ett skrik på hjälp i porten. Dom springer ut å ser grannen ligga å blöda. Dom larmar sos. Mamma trycker på såret så att han inte ska förblöda. Polisen anländer. Polisen är i trapphuset med mamma och den skadade grannen. Polisen frågar om nån kan springa ut med ficklampa å guida ambulanshelikoptern. Istället för att göra det själva eller dela upp sig. Så ställer min pappa upp, som vanligt.
Är otroligt stolt av mina föräldrar. Då dom alltid ska ställa upp och hjälpa andra. Ska alltid vara där för andra.
Tack för att du länkar! Detta är exemplariskt "skitviktigt" för oss fb'are och annan allmänhet att få veta! FÖR att undvika massa otrevliga gissningar!
Människan är ju mänsklig och vill veta, det kommer vi aldrig ifrån.
Tusen hjärtliga tankar för alla brottsoffren!