2020-08-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Du kan inte förminska brottet genom att lyfta föräldrarna. Sonen är en av alla de med icke-svensk bakgrund som ställer till med massa elände eftersom de inte kan eller vill integrera sig i samhället och då blir droger en flyktväg. Och som sedan samhället skylls för med god hjälp av politiker och myndigheter. Offerrollen befästs. I det här fallet har föräldrarna misslyckats hur bra det än är.

Själv tycker jag ett en gärningsmans brott inte ska förminskas genom att man skyller på föräldrarna! När jag återgav mina vänners beskrivningar av *kans föräldrar tycker jag att det enbart förvärrade hans vidriga dåd. Det är nog ytterst sällan jag kan gå med på att man inte ska ta 100 procent ansvar för sina egna handlingar - särskilt inte om man har lämnat tonåren sedan länge, vilket ju *kan har gjort. Inte ens om hans föräldrar själva hade knarkat eller allmänt misskött sig tror jag att det hade förmildrat min syn på *kans brott.
Citera
2020-08-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Röd tröja o vitt hud?

Lutar helt klart mot en kommunist eller anarkist.
Det bor ju en hel del progmusiker i vaxholm.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/MNW
Näe har aldrig bott många proggmusiker i Vaxholm. Bara några enstaka.
Bor däremot 75% borgare vara av säkert hälften av dem är Moderater.
Senast redigerad av swerog 2020-08-16 kl. 19:42.
Citera
2020-08-16, 19:38
Medlem
Packad öststatare av klädsel att dömma sne på svenne banan
Citera
2020-08-16, 19:41
Medlem
Om det skett en konfrontation hemma hos pappan är okänt för mig, med det är inte MGM pappa som är den knivskurna 55-åringen. Det var en granne som kom ut för att assistera.
När han gick ut på gården kom MGM och högg även honom.
Citera
2020-08-16, 19:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteminstil
Om det skett en konfrontation hemma hos pappan är okänt för mig, med det är inte MGM pappa som är den knivskurna 55-åringen. Det var en granne som kom ut för att assistera.
När han gick ut på gården kom MGM och högg även honom.

Vet du något om vad GM gjorde under tiden tills polisen kom?
Citera
2020-08-16, 19:53
Medlem
-I ett Sverige utan droger hade detta inte hänt.
Hade BO historik i knarkkretsar,någon som vet ?
Citera
2020-08-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vet du något om vad GM gjorde under tiden tills polisen kom?

Såg inte och har inte hört om vad som hände under de minutrar som var mellan BO 1 och BO 2.
Hoppas själv på lite vittnesmål om det. Men att MGM tryckte i buskarna eller hade psykos bakom huset är rimliga gissningar.
Citera
2020-08-16, 20:07
Medlem
Bekräftat att gärningsmannen är invandrare!?
Citera
2020-08-16, 20:50
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Verkar i alla fall vara en helsvensk som har utfört brottet. Psykisk sjukdom eller narkotika berusning är väl det som ligger bakom detta dåd.

Nja tydligen inte enligt de uppgifter som florerar, men GM:s bakgrund är med största sannolikhet irrelevant i ärendet. Däremot har du rätt i att psykisk sjukdom och narkotika är det som ligger bakom detta dåd. Den beskrivningen ter sig ytterst relevant.

Vi kan sålla bort allt annat känns det som. Inget gängdåd, ingen affärsuppgörelse osv. Kvar återstår psykisk ohälsa.
Citera
2020-08-16, 22:01
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-I ett Sverige utan droger hade detta inte hänt.
Har du hört talas om mental ohälsa? Klart som fan det skulle ha kunnat hända, idiot.
Citera
2020-08-16, 22:08
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
N*klas *ström bor på 16, O*an bor på 20 så visst, han kan ju ha kommit gåendes med sin hund och försökt bryta ett pågående bråk mellan O*an och sin far.
Citera
2020-08-16, 22:12
Medlem
KalasLoppans avatar
Men läser inte folk tråden?

Den 30 åriga mannen som rastar sin hund blir oprovocerat anfallen bakifrån, Han går till en granne (55-åringen) som ringer 112.
Helkopter skickas troligvis från karolinska. Grannen går ut och viftar med ficklampa för att visa vart den knivskurna mannen är. Här blir grannen angripen med kniv av samma GM....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in