• 1
  • 2
2020-08-14, 19:01
Medlem
kemkiness avatar
Hej!
Var ute och tog en svng med min Kawasaki z800 idag nu nr det r vder. Nr jag s smningom skulle tanka s var det som helstumt nr jag skulle vrida om nyckeln till tanklocket. Det gick som inte n hur jag bar mig t och jag var inge vidare sugen p att vri av nyckeln. Blev givetvis tvungen att snabba mig hem igen d jag hade oerhrt lite med soppa. Testade att spraja ner lite 5-56 i vredet med det dg inte. Kom p nr jag kom hem att kanske aceton skulle funka.
Har ni ngra andra tips p vad som skulle kunna fungera?

MVH
Citera
2020-08-14, 19:05
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemkines
Hej!
Var ute och tog en svng med min Kawasaki z800 idag nu nr det r vder. Nr jag s smningom skulle tanka s var det som helstumt nr jag skulle vrida om nyckeln till tanklocket. Det gick som inte n hur jag bar mig t och jag var inge vidare sugen p att vri av nyckeln. Blev givetvis tvungen att snabba mig hem igen d jag hade oerhrt lite med soppa. Testade att spraja ner lite 5-56 i vredet med det dg inte. Kom p nr jag kom hem att kanske aceton skulle funka.

MVH

Stll hojen i skuggan s soppan slutar koka
Citera
2020-08-14, 19:14
Medlem
Det r ju inte bara lset som behver smrjas utan ven mekanismen och det grs nog underifrn. Du har missat att underhlla mc:n s nu fungerar den inte. Det kan nog bli svrt att f av locket men om det kyls ner s kanske det gr skillnad tillrckligt. Glm inte att smrja locket nr du vl fr av det!

Vad skulle aceton gra tnkte du?
Citera
2020-08-14, 19:20
Medlem
kemkiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det r ju inte bara lset som behver smrjas utan ven mekanismen och det grs nog underifrn. Du har missat att underhlla mc:n s nu fungerar den inte. Det kan nog bli svrt att f av locket men om det kyls ner s kanske det gr skillnad tillrckligt. Glm inte att smrja locket nr du vl fr av det!

Vad skulle aceton gra tnkte du?
Jag kpte han hrom mnaden bara och det r ingenting som jag har tnkt p faktiskt d det har funkat felfritt innan. Fr prova imorrn igen. Just acetonet var bara en tanke som slog mig att det kanske skulle kunna hjlpa att lsa upp ifall det har rgat igen. Man fr vl kanske skicka in han p verkstad annars ifall jag inte fr till ne.
Tack fr svar! Trevlig kvll!
Citera
2020-08-14, 19:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Hej!

MVH
Aceton, det smlter vl plast av?
Citera
2020-08-14, 19:24
Medlem
kemkiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Aceton, det smlter vl plast av?
Just sjlva nyckelhlet r ju av metall. Tanken var ifall det skulle ha rgat igen. Tnkte inte ngot grnjvligt ver det innan jag skrev det utan det var som sagt bara en tanke jag fick.
Citera
2020-08-14, 19:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Just sjlva nyckelhlet r ju av metall. Tanken var ifall det skulle ha rgat igen. Tnkte inte ngot grnjvligt ver det innan jag skrev det utan det var som sagt bara en tanke jag fick.
Jo men det kan vara plast inne i locket.
Har nyckeln varit trg och trixig innan?
Citera
2020-08-14, 19:28
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag kpte han hrom mnaden bara och det r ingenting som jag har tnkt p faktiskt d det har funkat felfritt innan. Fr prova imorrn igen. Just acetonet var bara en tanke som slog mig att det kanske skulle kunna hjlpa att lsa upp ifall det har rgat igen. Man fr vl kanske skicka in han p verkstad annars ifall jag inte fr till ne.
Tack fr svar! Trevlig kvll!
Varfr inte prata med den du kpte hojen av?
Citera
2020-08-14, 19:29
Medlem
Blingons avatar
Citat:

WD40 i lscylindern, lt gotta sig i ngra dar och prova igen. Nr du sedan fr upp locket smrj ven lstapparna.
Citera
2020-08-14, 19:37
Medlem
kemkiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jo men det kan vara plast inne i locket.
Har nyckeln varit trg och trixig innan?
Ajust, det har du sant i. S lngt hann jag inte tnka! Ne jag som aldrig tnkte p det iallafall. Det r ju samma nyckel som till tndningen s sjlva nyckeln r det inte.
Citera
2020-08-14, 19:38
Medlem
kemkiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Varfr inte prata med den du kpte hojen av?
Jo, det kan jag ju givetvis ox gra. Tnkte mer bara om jag hade kunna lst ne sjlv p n vis.
Citera
2020-08-14, 19:38
Medlem
kemkiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
WD40 i lscylindern, lt gotta sig i ngra dar och prova igen. Nr du sedan fr upp locket smrj ven lstapparna.
Okej men d provar jag det imorrn. Tack fr svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in