Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Felaktigt påstående: Du lossar tills du har gått med godset till hänvisad plats och tillbaka. Finns ingen tidsintervall här. Har jag två pall att lossa och måste gå 40 meter och sedan upp för en hiss 9 våningar så lossar jag fortfarande.
Det är stoppförbud på lastzoner, det är bara lastbilar som skall vara där.
Vad snackar ni två om?
Kanske skiljer mellan städer men det krävs inget tillstånd i Stockholm för att stå på lastzon.
När man blir bötad på lastzon skriver de "Ingen aktivitet på 15min" eller liknande, oavsett om du har en lastbil med öppen lift halvfull med grejer.
Ser du inte någon vid bilen under den tidsperioden får de böta och vissa idioter sitter typ i buskarna för att kunna sätta en bot.
Är någon vid bilen hela tiden så kan man stå hur länge man vill.
Varför skulle inte en personbil kunna lasta/lossa något? Finns lastzoner på andra ställen än utanför ICA.
Det finns däremot något som heter nyttotillstånd (tror jag?) man kan köpa från Stockholms stad för antingen 14.000kr eller 24.000kr/år (kan ha ändrats) .
Då får man stå på gator med parkeringsförbud, antingen under dagtid eller dygnet runt.
Man betalar per registreringsnummer så går inte att använda samma tillstånd till flera bilar, krävs nog antagligen att man driver lämplig verksamhet tror inte en kock kan köpa ett sånt men vad vet jag.