Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-08-14, 07:35
  #37
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Okej, nyhet för mig. Minns att när jag körde Avid för 20 år sedan, krävdes det en PIII eller en P4. För att få ut maximal prestanda. Dock snurrade min AMD Athlon på med 40% högre klockfrekvens, så det märkte jag inte av. Alltså att det blev någon slöhet.

Just Mac kan ("ska") man undvika hårdvaran på, men ändå få OSX om man gör sin PC till en Hackintosh.
Kan vara viktigt/intressant om man ska jobba i branschen som TS intresserar sig för.

Linus om "video editing on a budget": https://www.youtube.com/watch?v=w_HKRUPN1Mk


MacOS har jag otroligt svårt för, känns mest som ett java gränssnitt, segt och otroligt ineffektivt vad gäller att ta sig fram snabbt bland hårddiskar och nätverk.
I mitt yrke jobbar jag i båda systemen, MacOS och Windows, om jag kan välja, tar jag lätt windows. Jag får lätt ont i handleder, axlar mm när jag suttit med MacOS en hel dag. Den kräver att man måste arbeta med musen på ett helt annat sätt, man måste verkligen hitta exakt var man ska klicka, vilket gör att man spänner sig. Windows listar ut, och förstår var man är på väg att klicka.
Sedan är Avid mycket snabbare och mer robust i windowsmiljö.

Adobe Premiere Pro har inte samma krav vad gäller hårdvara som Avid har. Men de är båda på helt olika nivåer. Det är några få som kör Premiere, men det är oftast av ekonomiska skäl. Kvalite kostar
__________________
Senast redigerad av ToorMan 2020-08-14 kl. 07:54.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback