Citat:
Ursprungligen postat av
Fluson
Jo visst! I väldigt fint välbehåll för att vara över 80 år gamla behållare och kemikalier.
Med hjälp av min käre kamrat så var vo nämligen och storstädade hemma hos en nyligen bortgången släkting som på sin sida hade en rätt nära koppling med mpnga vänner, släkt osv som tjänstgjorde, omkom och fick uthärda kriget och allt va det nu innebar..
Finns en jäkla massa andra grejer. Förband och liknande.
Men visst fan skulle de höra hemma på ett gammalt museeum asså
ok då förstår jag , och även att ni ville prova om morfin / kodein fortfarande är verksamt efter så lång tid ? hade gjort lika själv även om jag inte är någon knarkare
har helt nya askar med tänsdtickor här från 40 talet , de funkar klockrent än i dag och man blir förvånad över kvaliteten det va förr på grejerna mot nu , har även fått tag på 7-8 askar helt nya gengas tändstickor a1939 , inte många som har sett sådana i dag och de funkar helt felfritt och lyser som tomtebloss x 1000 när man tänder
så fränt detta och grejerna du fått tag på lär vara värt en hel del pengar , så fundera om du verkligen vill offra fler piller på lite skönt skoj , mycket noga
och hoppas du inte kastat de andra grejorna du hittade på ?
hade gjärna levt 1939 här , då det verkligen är en tid jag hade velat få uppleva