• 1
  • 2
2020-08-13, 11:23
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
tydligen såldes bromnatrium som huvudvärkstablett, sömnmedel, lugnande och muskelavslappnande, så en snabb gissning är att det kanske agerar på gaba systemet, vet dock inte.
var försiktig om du provar tabletterna då bromnatrium och dylikt drogs från marknaden pga toxicitet.
Citera
2020-08-13, 22:03
Medlem
Dessa dessa godingar än?
Citera
2020-08-15, 08:06
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Nu är jag osäker på vart jag ska posta denna tråd, kanske skulle ligga i övriga droger då substansen tillhör bromid gruppen.

Hittade nämligen en läkemedelslåda från Försvarsmakten full med gamla mediciner, bland annat ett rör med 15 st Morfin 10mg tabletter och ett annat rör Kodein 30mg tabletter 20st.

Detta är alltså från Svenska Försvaret och tillverkades under andra världskrigets tid då moffe röret och Kodein röret var från 1939 om jag inte missminner mig (kan nog fixa bilder). Tvekade lite på att de skulle finnas någon verkan i morfinet eller att den tappat en del potens, så slängde i mig 3stycken dvs 30mg och visst fan funka de kanon likaså Kodeinet. Starka jävla tabletter det där.

Funderar nu på denna lugnande, Bromnatrium heter den och innehåller 50st tabletter i glasburk. Någon som vet mer eller kan förklara historian bakom denna typ av läkemedel då skiten verkar vara en väldigt gammal sederande medicin som ska agera lugnande och sömngivande.

Här kommer två bilder på glasburken
https://i.ibb.co/26P9tdC/IMG-20200811-180542.jpg
https://i.ibb.co/ScPT2tq/IMG-20200811-180618.jpg

Vad tror ni? Knarkig som man är så blir man ju sugen på att testa på en rackare.
Kan du uppdatera oss om hur det gick? Det låter intressant, så vill gärna veta!
Citera
2020-08-16, 03:20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusFirstPig
Dessa dessa godingar än?

Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Kan du uppdatera oss om hur det gick? Det låter intressant, så vill gärna veta!
Jo visst! Jag lever och ursäktar frånvaron.
Hur jag ska beskriva effekten denna substans gav mig vet jag inte riktigt. Men väldigt sömnig blev jag och visst lugnade den bra. Inget att fluddra runt på direkt.
Tog två st som mest på en gång och då däckade jag inom 20 minuter och vaknade några timmar senare helt utan någon tröghet man kan få av lugnande med långa halveringstider, så gissningsvis så är denna ganska kort.

Smaken tål jag inte, VÄLDIGT unik och stark smak av salt. Inte för att jag har något emot salt, utan kanske mera för att jag relaterar smaken med "ostabil gammal psykmedicin".
Citera
2020-08-16, 08:36
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Hur jag ska beskriva effekten denna substans gav mig vet jag inte riktigt. Men väldigt sömnig blev jag och visst lugnade den bra. Inget att fluddra runt på direkt.
Tog två st som mest på en gång och då däckade jag inom 20 minuter och vaknade några timmar senare helt utan någon tröghet man kan få av lugnande med långa halveringstider, så gissningsvis så är denna ganska kort.

Smaken tål jag inte, VÄLDIGT unik och stark smak av salt. Inte för att jag har något emot salt, utan kanske mera för att jag relaterar smaken med "ostabil gammal psykmedicin".

Kul att veta, du är nog den enda individen som tagit denna substans som lever idag.
Citera
2020-08-16, 10:19
Medlem
Citat:

Avundas dig som får bedriva forskning på denna nuvå.
Citera
2021-03-07, 13:55
Jag testade kaliumbromid igår, istället för Theralen att sova på. Har länge varit nyfiken på bromider o hittade för ett par dollar på eBay med fri frakt.

Jo visst, det funkar att sova på, men skulle inte säga att det är nått att "partyknarka" på. Tog 1 200 mg vid 22-tiden igår o somnade snabbt innan 01:00 (la mig ca 00:40). Vaknade dock runt 02:30 o var väldigt förvirrad på nått mystiskt sätt, som jag inte varit med om tidigare.

Halveringstiden är lång (ca 12 dygn), då det är ett salt o inte kan metaboliseras. Men jag var hyfsat pigg i morse.

Tar man det regelbundet, så riskerar man dessutom "bromism".

https://en.wikipedia.org/wiki/Potassium_bromide
https://en.wikipedia.org/wiki/Bromism

EDIT: Finns kvar som antiepileptika för hundar; https://www.fass.se/LIF/product?nplI...022&userType=1
Senast redigerad av Mulla Krekar 2021-03-07 kl. 13:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in