2021-05-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
En sak som provocerar mig är detta:

"Även om jag väljer min identitet i det här programmet så har jag ingenting emot att synas, vi vill ju ha provat det mesta innan vi dör. Numera kan jag kalla mig skådespelare. Jag har medverkat i stora biosuccéer, och nu senast spelade jag en ung version av en detektiv. Men jag har inte gjort mitt på den här scenen, jag har torkat mina tårar och är beredd att bjuda på en ny toppkaramell. "

Från vecka fem av Godisautomaten. Detta kan ju inte vara något annat än Adam Pålsson? De måste GARANTERAT ha bytt ut beroende på hur folk gissade i sociala medier. Pålsson var unge Wallander samt hade huvudrollen i torka inga tårar utan handskar och var med i serien "innan vi dör"

" Jag skulle kunna skryta om att en i panelen har skrivit om mig, men det här med sociala medier är egentligen inte min grej"

Han syns ju precis överallt! Kan någon förklara ledtrådarna???

Grattis, du slog alla rekord - folk har varit 100% säkra på Norberg sedan första veckan, och förklarat alla ledtrådar. Då tror du seriöst att de bytt ut honom, för att du inte får ihop det? Personligen förstod jag inte varför TV4 fokuserade så mycket på villospår, för ingen kan väl vara korkad nog att gå på dem, men jag är ju brutalt överbevisad...
Citera
2021-05-23, 13:14
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Tittade presis bort när Malou tog av sig masken
Vad hände ? Fake?
I annan fall skulle det vara den största bluffen som gjorts

Det var Malou hela tiden. Vi blev rejält blåsta.
Citera
2021-05-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det var Malou hela tiden. Vi blev rejält blåsta.
Oj
Citera
2021-05-23, 18:26
Medlem
2021-05-01, 15:16
DeVaLaGott88
Medlem
Reg: Apr 2015
Sjöbjörnen - Anders bagge
Godisautomaten - Daniel Norberg
Voodoodockan - Hans Rosenfeldt
Korpen - Robert Wells
Draken - Anja pärsson

Ganska nöjd med min tippning. 4 av 5 rätt. Glömde bort Ellen. Men hade inte svarat rätt på henne ändå
Citera
2021-05-23, 21:14
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Programmet var förinspelat och publiken fejk ett gäng statister.

Det har inte läckt i förväg, iom att det ges ledtrådar i varje program inför att deltagaren ska sjunga, så går det ju snabbt att lista ut vilka personer det är, när man på Flashback kan vara typ tusen pers som funderar och försöker knäcka samma sak.

Så även om det vore live, hade det knäckts snabbt. Problemet är ju då, om det vore live varje vecka, hur ska publiken och juryn kunna låtsas inte veta, när alla i hela Sverige vet?

Det är väl typ inspelat med ett program om dagen i tempo? Så hinner de maskerade deltagarna repa in sin nya låt och panelen fundera lite tills nästa dag.
Citera
2021-05-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
2021-05-01, 15:16
DeVaLaGott88
Medlem
Reg: Apr 2015
Sjöbjörnen - Anders bagge
Godisautomaten - Daniel Norberg
Voodoodockan - Hans Rosenfeldt
Korpen - Robert Wells
Draken - Anja pärsson

Ganska nöjd med min tippning. 4 av 5 rätt. Glömde bort Ellen. Men hade inte svarat rätt på henne ändå

Nöjd? Att in i maj tro att det var Anja Pärson var ju efterblivet.
Citera
2021-05-24, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Kan du inte unna Sven att han vill trycka ner sina åsikter i halsen (& medföljande snopp) på Sara Larsson!, tänk vad blebejskt livet kan vara kändisar emellan, det räcker med att ta kontakt för att stötta en åsikt så har man en tjejkompis i rutan för resten av livet!

Det är ganska uppenbart att Sven Melander är kåt på Sara Larsson, skulle snarare säga att han förmodligen har en förälskelse i henne eftersom han är tvungen att nämna henne i TV hela tiden, sista som fattas är ett frieri i radio eller något.
Förstår att Svens fru lämnade honom, måste vara omöjligt att leva med en sådan man.
Citera
2021-05-24, 15:51
Medlem
Innan jag insåg att nästan allt som sägs och gissas av panelen är uppgjort i förväg tyckte jag Masked Singer var riktigt trevligt att titta på.

Men ju mer man tittar desto tydligare framträder det artificiella i upplägget. Panelen får inte avslöja deltagarna för snabbt och de tvingas ofta (uppenbart) gissa på folk de egentligen inte alls tror på.

Exempelvis var det ju jättetydligt att Felix hade utsetts till en dålig gissare – det var liksom hans grej. Och så naturligtvis hans "revansch" i sista avsnittet när han "räknade ut" vem Voodoodockan var. Allt konstruerat i förväg.

Med det sagt så är den svenska versionen behagligare än den amerikanska där jag försökte se på senaste säsongen på TV4 Play. Det var fullständigt outhärdligt med all amerikansk ytlighet där inget, inte ett endaste andetag, kändes naturligt.
Senast redigerad av Ville815 2021-05-24 kl. 15:54.
Citera
2021-05-24, 15:57
Medlem
mj79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Innan jag insåg att nästan allt som sägs och gissas av panelen är uppgjort i förväg tyckte jag Masked Singer var riktigt trevligt att titta på.

Men ju mer man tittar desto tydligare framträder det artificiella i upplägget. Panelen får inte avslöja deltagarna för snabbt och de tvingas ofta (uppenbart) gissa på folk de egentligen inte alls tror på.

Exempelvis var det ju jättetydligt att Felix hade utsetts till en dålig gissare – det var liksom hans grej. Och så naturligtvis hans "revansch" i sista avsnittet när han "räknade ut" vem Voodoodockan var. Allt konstruerat i förväg.

Med det sagt så är den svenska versionen behagligare än den amerikanska där jag försökte se på senaste säsongen på TV4 Play. Det var fullständigt outhärdligt med all amerikansk ytlighet där inget, inte ett endaste andetag, kändes naturligt.

Men visst var det en väldigt fin produktion! Typ det snyggaste jag sett i svensk TV.
Citera
2021-05-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mj79
Men visst var det en väldigt fin produktion! Typ det snyggaste jag sett i svensk TV.

Ja det är snyggt gjort och de inblandade är mer naturliga än i amerikanska versionen som är chockartad att se i sin tillgjordhet.

Hoppas svenskversionen på något sätt kan skruva till grejerna så att panelen slipper låtsas och fejkgissa för att hålla liv i spänningen.

Kanske ett par avsnitt färre också, så man inte hinner tröttna på de tävlande?
Senast redigerad av Ville815 2021-05-24 kl. 17:04.
Citera
2021-05-24, 18:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är ganska uppenbart att Sven Melander är kåt på Sara Larsson, skulle snarare säga att han förmodligen har en förälskelse i henne eftersom han är tvungen att nämna henne i TV hela tiden, sista som fattas är ett frieri i radio eller något.
Förstår att Svens fru lämnade honom, måste vara omöjligt att leva med en sådan man.
Han sysslar med värde-grund-grooming^^
Citera
2021-05-25, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Nöjd? Att in i maj tro att det var Anja Pärson var ju efterblivet.

Efterblivet o efterblivet. Jag har aldrig hört Anja sjunga, och definitivt aldrig hört Johanna Nordström sjunga. Så ibland får man chansa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in