Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-09, 06:57
  #1
Medlem
C0ws avatar
Hej!

Jag jobbar natt och nästan varje morgon när jag kommer in genom porten till höghuset så står dörren till lägenheten ifråga på glänt och fy fan vad det luktar. Är nån äldre kvinna som bor där med sina 2 söner och på morgonen när jag kommer så ska de ut på sina morgonpromenader. Dörren står som sagt på glänt och ibland står ena sonen utanför och väntar.

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva lukten, men det är fan starkt och skär i näsan. Den närmsta förklaringen jag kan komma med är att det luktar som om de hade en massa katter och hundar som inte har tvättats på flera år. Inte ens bajs luktar så illa. Usch!

Kan man göra något åt saken? Går det att klaga till hyresvärden?
Citera
2020-08-09, 07:01
  #2
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Kan man göra något åt saken? Går det att klaga till hyresvärden?

Det stör dig alltså endast när du går förbi deras lägenhet och deras dörr är öppen? Är de inte ett väldigt litet problem?

Du kan väl klaga eller säga till att något är fel , då du känt en odör därifrån.
Eller säg som de är "fy fan vad de luktar! vad håller ni på med era jävla apor?!"
Citera
2020-08-09, 07:53
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hej!

Jag jobbar natt och nästan varje morgon när jag kommer in genom porten till höghuset så står dörren till lägenheten ifråga på glänt och fy fan vad det luktar. Är nån äldre kvinna som bor där med sina 2 söner och på morgonen när jag kommer så ska de ut på sina morgonpromenader. Dörren står som sagt på glänt och ibland står ena sonen utanför och väntar.

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva lukten, men det är fan starkt och skär i näsan. Den närmsta förklaringen jag kan komma med är att det luktar som om de hade en massa katter och hundar som inte har tvättats på flera år. Inte ens bajs luktar så illa. Usch!

Kan man göra något åt saken? Går det att klaga till hyresvärden?

Smäll igen dörren, så kanske de förstår.
Citera
2020-08-09, 07:59
  #4
Medlem
Eoppoyzs avatar
Prata med dem alternativt tala med hyresvärden.
Citera
2020-08-09, 08:24
  #5
Medlem
borrizs avatar
Tipsa polisen att det "luktar lik" ifrån lägenheten
Citera
2020-08-09, 08:30
  #6
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Tipsa polisen att det "luktar lik" ifrån lägenheten

En liksanerare torde lösa problemet.
Citera
2020-08-09, 08:44
  #7
Medlem
ring soc ock gör en orosanmälan
Citera
2020-08-09, 08:47
  #8
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Kan man göra något åt saken? Går det att klaga till hyresvärden?
https://lawline.se/answers/dalig-luk...rannlagenheten

Första träffen på Google..
Citera
2020-08-09, 09:31
  #9
Medlem
Skriver inte folk arga lappar längre!!?
Citera
2020-08-09, 09:48
  #10
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
https://lawline.se/answers/dalig-luk...rannlagenheten

Första träffen på Google..

Det ska mycket till som det verkar.
Enligt länken så tyckte hovrätten att det var ok att uträtta sina behov på golvet i lägenheten och i trapphuset.
Citera
2020-08-09, 10:31
  #11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Troligen handlar det om att de har massa husdjur som pissar och/eller skiter i lägenheten. Mycket vanligt. De själva är så vana vid lukten att de inte bryr sig.
Citera
2020-08-09, 11:42
  #12
Medlem
Du ska ta tag i problemet i denna ordning. Gå vidare till nästa steg om inte föregående steg hjälper.

1: Prata med grannen
2: Prata med hyresvärden/föreningen
3: Ring hyresnämnden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback