Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-08-09, 02:34
Medlem
Finns det någon som vet något intressant om youtubern Johanna Ottosson?

Hon är främst känd för sin unga ålder (2003, tror jag) i samband med problematiken under senare år. Bl.a Grovt självskadebeteende, LVU och två turer på SIS, först pga alkoholmissbruk och senast pga drogmissbruk - ecstasy.

Nu verkar hon istället ha fallit in i något som liknar en ätstörning. Rasar drastiskt i vikt och tränar överdrivet... nytt ”missbruk” kanske? Tror hon behöver känna att hon har ”kontroll” över något åtminstone, men vad vet jag.

En tråd om henne har jag inte lyckats finna här på FB , möjligtvis finns inget större intresse. Men vet någon något, posta gärna!
Citera
2020-08-09, 11:09
Moderator
easy_dans avatar
Kändisskvaller --> Youtubers
/Moderator
Citera
2020-08-09, 17:20
Medlem
Hela den kvinnliga syskonskaran har ju Youtube (Johanna, Josefine och Sanna). Ser ut som att dom får mycket serverat av mamman som av någon anledning verkar rätt rik egenföretagare inom okänt yrke? Stort hus, boende i Spanien, hämtmat, kläder, tatueringar (på minderåriga barnen) resor, körkort och bil etc.
Pappan har man inte hört mycket om förutom att han bor i en annan stad.
Morsan verkar träna väldigt mycket och har tidigare lagt ut matbilder som för mig var närmast ätstört. Var när jag var inne på hennes Instagram och blogg för ca ett år sedan. Nu är där mest gymbilder.
Hon heter annsofietedfors på Instagram om någon är intresserad.
Citera
2020-08-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hela den kvinnliga syskonskaran har ju Youtube (Johanna, Josefine och Sanna). Ser ut som att dom får mycket serverat av mamman som av någon anledning verkar rätt rik egenföretagare inom okänt yrke? Stort hus, boende i Spanien, hämtmat, kläder, tatueringar (på minderåriga barnen) resor, körkort och bil etc.
Morsan verkar träna väldigt mycket och har tidigare lagt ut matbilder som för mig var närmast ätstört. Var när jag var inne på hennes Instagram och blogg för ca ett år sedan. Nu är där mest gymbilder.

Ann-Sofie Tedfors verkar lite skum. Misstänker att hon är det är något knepigt med hur hon försörjer. kan vara allt från att hon inte försörjer sig själv alls till skumma affärer.
Citera
2020-08-09, 18:38
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ann-Sofie Tedfors verkar lite skum. Misstänker att hon är det är något knepigt med hur hon försörjer. kan vara allt från att hon inte försörjer sig själv alls till skumma affärer.
Jag har ingen koll på vem youtubern är men det verkar som att morsans far, Run* T*dfors *e) gjort sig en rejäl hacka i skolbranschen och att Ann-Sofie lever på en del av pengarna.

Se t.ex.:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/han-blev-mangmiljonar-pa-konkursade-skolan
Senast redigerad av Bajsbaronen 2020-08-09 kl. 18:40.
Citera
2020-08-09, 18:43
Medlem
Citat:

Ja, hennes (deras) mamma har man ju funderat över också. Vad kan det egentligen vara hon driver för att få in sådana pengar?
Varför tillåter man sina minderåriga barn tatuera sig? Hur märker man inte ganska omgående när ens barn, som dessutom kort där innan redan haft missbruksproblematik, stoppar i sig piller regelbundet? Man såg ju hennes sprängda pupiller i varje möjligt inlägg ett tag innan andra SIS-rundan. Hon verkar heller inte lägga särskilt mycket fokus på Johannas nuvarande drastiska viktnedgång och DAGLIGA gympass, vissa dagar flera stycken.

Hur mycket bryr hon sig egentligen om barnen? Möjligtvis är tanken att hon vill kunna ”ge allt” till sina barn men materiell ”kärlek” och total frihet kommer man inte långt på. Johanna var väl bara 14/15 år när allt började gå riktigt nedför. Sedan är det ju klart att det inte är så lätt att veta hur man ska gå tillväga i just Johannas situation, det lär vara mycket problem för henne hela livet ut mest troligt. Man blir ju lite orolig för hur det kommer gå när hon blir myndig, eller om LVU:n och soc släpper henne något år senare som senast? Man vill ju inte förvänta sig det värsta men det är nog viktigt, allra främst för hennes mamma och Johanna själv att åtminstone förbereda sig på att det kan gå jävligt illa...
Citera
2020-08-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Jag har ingen koll på vem youtubern är men det verkar som att morsans far, Run* T*dfors *e) gjort sig en rejäl hacka i skolbranschen och att Ann-Sofie lever på en del av pengarna.

Se t.ex.:

Där fann du något intressant... det är inga små summor det handlar om då direkt. Men det förklarar ju i så fall en hel del om hur familjen har råd med allt. Bara deras hus (som nu endast mamman och Johanna verkar bo i) är säkerligen sinnesjukt dyrt, sedan får man också räkna in all renovering på huset, attefallshuset osv...

Även Johanna har nog dragit in en hel del pengar på sin kanal, via samarbeten och hennes nagel- och ögonfrans”företag”.
Citera
2020-08-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen

Se t.ex.:

Det förklarar saken, hon lever på pappans kapital. Misstänkte att det kunde vara något sånt. När folk kallar sig själva för egenföretagare, är utåtriktade och har en profil på internet men det är helt omöjligt att få något grepp om vad de faktiskt gör för att tjäna pengar, ja då är det ofta något sånt här. Att de faktiskt inte gör så mycket utan lever på avkastning.
Men jag antar att hon tycker det är coolare att skriva egenföretagare än att hon lever på pengarna som pappa tjänade ihop.
Citera
2020-08-11, 18:33
Medlem
Utifrån en frågestund på hennes instagram Idag är det bekräftat att hon började röka vid 12-års ålder, dricka vid 14 och ta droger vid 15. Första turen till SIS var när hon var 14 år... FJORTON år!

Man vill inte dra slutsatser, anklaga eller klanka ned på någon om man egentligen inte vet särskilt mycket om vad som skett och inte under tidigare år, men för en unge som inte har något slags trauma hemifrån eller i andra miljöer som skolan etc. krävs det nog en hel del tills det går så snett.

Det är kul att se att det går bättre nu för henne än innan men det gjorde det även efter första rundan på SIS där hon hamnade igen efter ett tag pga tyngre droger.

Istället för självskadebeteende av den sorten som innan så går hon till gymmet istället, vilket som koncept låter bra och hälsosamt. Men inte när det nått den nivån att man går flera gånger per dag, tvingar sig själv till utmattning och slutar äta mat i samband. Hon beskriver det själv som att hennes relation till mat inte är bäst i nuläget. I mina ögon låter det som en farlig och hal bana ner i mörkret igen, starten om inte redan mitten på ett nytt beroende och självskadebeteende.
Citera
2020-08-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonetkz
Utifrån en frågestund på hennes instagram Idag är det bekräftat att hon började röka vid 12-års ålder, dricka vid 14 och ta droger vid 15. Första turen till SIS var när hon var 14 år... FJORTON år!

Man vill inte dra slutsatser, anklaga eller klanka ned på någon om man egentligen inte vet särskilt mycket om vad som skett och inte under tidigare år, men för en unge som inte har något slags trauma hemifrån eller i andra miljöer som skolan etc. krävs det nog en hel del tills det går så snett.

Det är kul att se att det går bättre nu för henne än innan men det gjorde det även efter första rundan på SIS där hon hamnade igen efter ett tag pga tyngre droger.

Istället för självskadebeteende av den sorten som innan så går hon till gymmet istället, vilket som koncept låter bra och hälsosamt. Men inte när det nått den nivån att man går flera gånger per dag, tvingar sig själv till utmattning och slutar äta mat i samband. Hon beskriver det själv som att hennes relation till mat inte är bäst i nuläget. I mina ögon låter det som en farlig och hal bana ner i mörkret igen, starten om inte redan mitten på ett nytt beroende och självskadebeteende.

Såg hennes frågestund nu. Hon skriver att hon tränar mellan 2-4 timmar per dag. Herregud.
Citera
2020-08-12, 17:22
Medlem
Citat:
Såg hennes frågestund nu. Hon skriver att hon tränar mellan 2-4 timmar per dag. Herregud.

Ja... det låter ju inte särskilt hälsosamt för NÅGON om inte exempelvis en PT... men inte ens de ”tränar” under sina arbetsdagar, snarare hjälper andra, eller en atlet. Om man mot förmodan ändå känner ett behov av så pass Intensiv träning så bör det ingå en rejäl kost i en vardag som hennes.
Citera
2020-11-10, 16:39
Medlem
"Ny" vlogg från Johanna https://youtu.be/sQVa575TqCI där hon pratar om att hon har problem med maten. Genom vloggen får man ser att det hon får i sig är kaffe och cigg. Sen tillagar hon ett ägg och tar fram en kvarg som man aldrig får se henne äta. Johanna har knarkat igen och hamnat på tillnyktringsenhet. Undrar hur mycket hennes morsa övervakar henne. Morsan ska även sälja huset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in