2020-08-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Lyssna inte på dem som föreslår ssri/antidepressiva, kommer bara bilda en stark placebo föreställning av må-bra över själva medicinerandet, sedan förstöra psyket helt och hållet tillslut.

För mig hjälpte det att ändra kosten, undvikande av vissa grönsaker(för mycket antinutrienter), mer frukt, mindre tillagat kött(hellre "rare"), komplettering med vitamin k2/d3, 50-75 mg zink för högre testo, magnesium och acetylcystein.

Lycka till!

Intressant, mem du menar n acetyl cysteine (NAC)? Den är bra för att sänka glutamat... för mycket glutamat kan göra att man mår riktigt knepigt i huvudet.
Citera
2020-08-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Grejen är att jag kan inte svälja stora kapslar, Finns det något i pulverform eller brus? Tänker vitaminerna du snackar om. Och CBD Olja? Hjälper det verkligen mot ångest? När jag rökte hasch, weed förut. Fick jag ren panikångest, varje gång samma gång. Men det är inte samma cbd olja alltså?

Bvitqminer borde finnas i brus.
Cbdolja bygger på cannabidiol (ej psykoaktiv ). Den lugnar, ger ej rus.
Cbdolja görs på hampa, innehåller mindre ön 0.2% thc. Thc kan ge panikångest, cbd motverkar panik.
Citera
2020-08-23, 21:01
Medlem
Just nu tar jag bara multivitaminer i brusform, inget mer. Har hört att l-theanin ska vara jävligt bra mot ångest? Någon som har erfarenhet av det?
Citera
2020-08-23, 21:02
Medlem
Precis, varje gång jag rökt brunt eller vanligt gräs har jag fått ren panikångest, trott att jag ska dö varje gång. Så den skiten kommer jag aldrig röra igen.

Men kanske skulle testa cbd olja
Citera
2020-08-23, 21:03
Medlem
Berocca innehåller bvitqminer i brus.
Kan vara lite stimulerande i början möjligtvis, ta litegrann i början.

Bvitqminer är väldigt bra för nervsystemet, du kan med lite tur återhämta dig fort med dem!
Citera
2020-08-23, 21:04
Medlem
Alright, ty för tipset mannen. Men l-theanin är det något du är bekant med? Hört att det ska vara bra som fan.
Citera
2020-08-23, 21:05
Medlem
Ett bonustips är lions mane....
Laglig svamp.

Den reglerar inga signalsubsranser, utan den bygger upp nervsystemet igen...
Citera
2020-08-23, 21:06
Medlem
Citat:
Alright, ty för tipset mannen. Men l-theanin är det något du är bekant med? Hört att det ska vara bra som fan.

Jo, mem folk kan få olika effekter av theanin, inte alltid positiva. Passade inte mig men kanske passar dig!
Annars har du theanin i fin form i grönt te- det kan du dricka några kopplar per dag.
Citera
2020-08-23, 21:08
Medlem
Okey, Ja man skulle ju vilja kunna dämpa den här stressen naturligt som man får speciellt ute bland folk så man klarar av det utan att få stickningar i huvudet och hela kroppen och ansiktet blossar :P
Citera
2020-08-23, 21:08
Medlem
Juste fan är det någon som vet varför man får stickningar? Typ i ansiktet och huvudet känner det ganska ofta, Kan få det hemma också men märker att det händer mest när jag blir stressad för då blossar ansiktet upp också
Citera
2020-08-23, 21:13
Medlem
Jag har för övrigt lyckats höja mitt testosteron på olika sött, och det tog ej bort ångest för mig.

Ångesten för min del är relaterad till serotonin.
Och de naturliga medel jag tar till mot stress (utan biverkningar än så länge) är:

Cbdolja (inkl alla cannabinoider , inkl lite thc)
Safframyl (saffran naturlig serotoninhöjande )
Helazym (matsmältningsenzymer , serotonin bildas i magen )

I vitaminer mineraler tar jag regelbundet.
Multi
Bkomplex
D-vitamin
Magnesium , zink
Omega3

Lite överkurs så tror jag att antingen min mage är vajsing eller så har jag en mutation (mthfr)som gör att jag behöver metylvitaminer för att må bra .

Mvh
Citera
2020-08-23, 21:15
Medlem
Citat:
Juste fan är det någon som vet varför man får stickningar? Typ i ansiktet och huvudet känner det ganska ofta, Kan få det hemma också men märker att det händer mest när jag blir stressad för då blossar ansiktet upp också

Det är nog ångest...
Blodet dras från lemmarna ... fight or flight. Får också Det i armar händer vid ångest.

Cbd har hjälpt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in