2020-08-23, 21:33
Medlem
Kan du länka den sida du köpt ifrån? Ska köpa och testa
Citera
2020-08-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Kan du länka den sida du köpt ifrån? Ska köpa och testa

Vart kan man länka utan att det ses som reklam ? (Har ingen koppling till företaget, men är nöjd med produkten)

Det tar några dagar innan man får riktig effekt av cbdolja. 5-15 droppar under tungan 3 gånger per dag tar jag. 2% olja.

Använt i flera år, älskar effekten. Ingen utsättning, inget beroende, ingen utsättning. Har fler medicinska egenskaper än bara mot ångest, miljardindustri i USA.

Offtopic
Därför big pharma och korrupta svenska staten nu vill slå ut den. Man blir mer påverkad av en snus än av cbd. Cbd är mer medicin än rekreation. Och man behöver hela växtens innehåll extraherat för bäst effekt, inte isolerat syntetiskt cbd.
Senast redigerad av Lillkyken 2020-08-23 kl. 21:58.
Citera
2020-08-23, 21:50
Medlem
Kan du skicka pm åt mig?
Citera
2020-08-23, 21:55
Medlem
Citat:
Kan du skicka pm åt mig?

Skrev i denna tråd,
https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p72690104

Sprid ordet om cbds effekter om det funkar mate.. !
Ge det några dagar.
Sublingualt för bäst upptag.
Citera
2020-08-23, 22:09
Medlem
Vill påstå att man kan vara safe vad gäller ångest för resten av livet med en bra cbdolja.

Sedan kan man komplettera med safframyl eller hypermin/johannesört för serotonin/humör om det behövs.

All natural!
Citera
2020-08-23, 22:17
Medlem
Citat:
Vänt tillbaka på dygnet nu vaknade 4.00 igår natt, har haft andningsvårigheter 6 timmar nu slutar inte, känns som jag måste dra djupa andetag hela tiden, antar detta är ångest. Började hyperventilera imorse också, gick över rätt snabbt dock.

Varför dricker du något med koffein i om du har problem med ångest?
Citera
2020-08-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Vill påstå att man kan vara safe vad gäller ångest för resten av livet med en bra cbdolja.

Sedan kan man komplettera med safframyl eller hypermin/johannesört för serotonin/humör om det behövs.

All natural!

Allt är tyvärr skräp som du listar. Cbd-olja visst men man måste upp i doser över 100mg. En vanlig CBD-olja man köper brukar ligga på 2mg per droppe vilket inte är ett jävla skit. De tjänar bara pengar på en eventuell placeboeffekt.
Citera
2020-08-23, 22:28
Medlem
Druckit koffein varje dag i 3år det är senaste halvåret jag börjat få panikångest, som sagt lärt mig hantera dom bättre men fortfarande. Dricker typ 2-3 nocco om dagen gjort länge :P
Citera
2020-08-23, 22:29
Medlem
Vet att det kan trigga, snusar också.
Citera
2020-08-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Allt är tyvärr skräp som du listar. Cbd-olja visst men man måste upp i doser över 100mg. En vanlig CBD-olja man köper brukar ligga på 2mg per droppe vilket inte är ett jävla skit. De tjänar bara pengar på en eventuell placeboeffekt.

Vi har olika åsikter, men det är ok.
Jag får effekt, har provat mycket.
Hoppas vi kan komma överens om att ha olika åsikter då det hjälpa någon.

Cbdolja ger inte direkt akut effekt i början för mig, dock över tid. Inte som benzo eller dylikt, men över tid mycket god effekt. Vejpning av potenta hampabuds är i så fall mer potent akut möjligtvis.

Men över tid ger cbdolja mig god ångestlindring!

För serotonerg effekt kompletterar jag med safframyl eller hypermin. Detta funkar för mig. Även 2500iu D-vitamin och methylcobalamin /b12 ger mig serotonineffekt.

Mvh
Senast redigerad av Lillkyken 2020-08-23 kl. 22:43.
Citera
2020-08-23, 22:57
Medlem
Av olika anledningar känner jag till folk som slutat med ssri Genom att ersätta med

Cbdolja
Hypermin
Methylcobalamin
Safframyl

Cbd är i En kategori för sig, men övriga påverkar serotonin.

Dock finns lions mane, som jag läst att andra använt för att sluta med ssri. Lions mane har en annan mekanism - neurogenesis - den återskapar i princip nervsystemet.

Vore intressant om någon utforskat den !

Tog en god dos ikväll och nånting händer , men jag tar för mycket grejer så jag kan inte isolera effekten

(Jag är ej läkare, jag är ett tillskottsfreak )

Ni får läsa på och ta ansvar själva.
Hoppas nånting kan vara av värde dock.

Mvh
Senast redigerad av Lillkyken 2020-08-23 kl. 23:04.
Citera
2020-08-23, 23:02
Medlem
Vore även intressant att höra testosteron vs serotonin vad gäller effekt på ångest, om någon har erfarenhet från preparat.

Jag upplevde effekt från testosteron som väldigt positiv i vissa avseenden, men dålig i andra. Tror jsg fick förstärkt fight or flight reaktion.

Höjde mitt testosteron mha örter och mineraler, höjde 10nmol när jag testade.
Inget extremt men kände av förändring.
Det var grymt, bara jag kan Få bort fight or flight skiten som sätter sig socialt flr mig .

//

Lillkyken
Senast redigerad av Lillkyken 2020-08-23 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in