2020-08-20, 04:06
Medlem
MrLevaLivets avatar
Du har käkat SSRI i åratal och slutar med den, då kan det hända grejer, jag menar att vi vet inte speciellt mycket om hjärnan och nervsystemets processer, vissa får ena jäkla utsättningsbesvär, precis som att vissa får djävulska insättningsbesvär.

Du är så uppstressad nu så det finns inte. Du måste börja med att lugna ned dig och sluta grubbla, sluta vara rädd och landa i detta nu. Klart som fan att nervsystemet går bananas när du agerar desperat, och inre rösten (som snackar skit) säger att allt är kaos.

Lugna ned dig, det är lugnt, det är inget konstigt med utsättningsbesvär, det suger, men det är så det är och kan ta tid. Hjälp hjärnan och kroppen så mycket du kan med motion, bra käk, mycket vatten, sömn. Bort med alkohol, porr, skärmtid, negativ media. Läs en bok istället. Det skall råda total ro. Ta hand om dig. Sedan ett steg i taget, börja med att t ex gå och handla när du är utvilad. Far inte runt som ett skållat troll. Om du vill ha bort SSRIn och inte sätta in den igen alltså..
Citera
2020-08-23, 12:57
Medlem
Absolut, men är extremt beroende och är sällan nu jag får panikångest, då jag vet att det inte är något farligt, och lärt mig hantera dom. för mig brukar det fungera att stänga munnen helt och bara andas med näsan. brukar lugna ner mig efter ett tag Och jag frågade om KBT Men jag ska tydligen träffa en arbetsteraput och en sjuksköterska? Det är ju inte KBT. Men vetinte vad dom vill få ut av det, jag ska iaf på första mötet på fredag.
Citera
2020-08-23, 12:59
Medlem
vetinte hur en arbetsterapeut ska hjälpa mig, med mina problem blir intressant
Citera
2020-08-23, 17:46
Medlem
Lyssna inte på dem som föreslår ssri/antidepressiva, kommer bara bilda en stark placebo föreställning av må-bra över själva medicinerandet, sedan förstöra psyket helt och hållet tillslut.

För mig hjälpte det att ändra kosten, undvikande av vissa grönsaker(för mycket antinutrienter), mer frukt, mindre tillagat kött(hellre "rare"), komplettering med vitamin k2/d3, 50-75 mg zink för högre testo, magnesium och acetylcystein.

Lycka till!
Senast redigerad av snailtrack 2020-08-23 kl. 17:51.
Citera
2020-08-23, 18:00
Medlem
Hälsoångest(hypokondri) som i sin tur leder till andra tillstånd, tyvärr..
https://www.internetpsykiatri.se/beh...g/halsoangest/
Senast redigerad av snailtrack 2020-08-23 kl. 18:05.
Citera
2020-08-23, 19:47
Medlem
Jo är hypokondriker, grovt. Trodde jag hade HIV i över ett år, och cancer i strupen också.
Citera
2020-08-23, 20:16
Medlem
Men det börjar bli bättre, nojar inte så mycket över sjukdomar osv mer
Citera
2020-08-23, 20:21
Medlem
gick ju på setralin 7år , märker dock att det blir bättre dag för dag, men i början hade jag ren dödsångest
Citera
2020-08-23, 20:48
Medlem
och JAG Kommer aldrig mer proppa i mig antideppresiva. Jävla skitmedicin.
Citera
2020-08-23, 20:49
Medlem
MrlevaLivet, Tack för tipsen!
Citera
2020-08-23, 20:55
Medlem
Köp ett bvitqminkomplex på apoteket ..
Du kan lägga till magnesium och 2500iu D-vitamin med.

Bara bvitaminkomplexet i sig kan fixa till hjärnan /nervsystemet mycket...

Räddat min hjärna många gånger.

Skadar inte att prova..

Annars finns även cbdolja och safframyl som naturlig ssri .

Mvh
Citera
2020-08-23, 20:58
Medlem
Grejen är att jag kan inte svälja stora kapslar, Finns det något i pulverform eller brus? Tänker vitaminerna du snackar om. Och CBD Olja? Hjälper det verkligen mot ångest? När jag rökte hasch, weed förut. Fick jag ren panikångest, varje gång samma gång. Men det är inte samma cbd olja alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in