2020-08-19, 14:07
Har bra skäggväxt bygger muskler snabbt. Har inte direkt varit en knarkare, Men rökt kanske 10-20 gånger dragit tjack 10 ggr så inte överdrivet har inte tagit nå på 3 år
Citera
2020-08-19, 14:08
Men jag får ingen kbt det som är grejen
Citera
2020-08-19, 14:09
Och sen har man ju polare som knarkat varje dag i 7-8 år helt normala
Citera
2020-08-19, 14:15
Medlem
Som sagt, KBT. Den går att sköta själv med lite vilja. Finns hur mycket guider, böcker och information om detta som helst.
Citera
2020-08-19, 14:18
KBT Själv? alright. Får satsa på det.
Citera
2020-08-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Och vill inte åka in på psykakuten, Hjälper ingenting. varit där men aldrig tvångstagen alltid fått åka därifrån, bara pratat med läkare då. Samma skit varje gång

Vad har du sagt till läkaren när du har kommit in? Har du varit helt ärlig med hur du dåligt du faktiskt mår och hur det påverkar dig? Du behöver ju inte bli tvångsinlagd, men dom kan rekommendera att lägga in dig om dom ser att det finns fara för ditt liv och du mår väldigt dåligt men då måste du också berätta för dom att det är så du känner.
Citera
2020-08-19, 18:18
Dom ser mig inte som självmordsbenägen. Jag har förklarat allt hur jag känner, hur isolerad jag är tankestörningar osv. Ringde idag och röt till mot dom sa att jag vill börja en KBT Behandling. Snarast, väntat för länge på skiten. Han skulle ta upp det imorgon på ronden sa han vi får se vad dom säger angående det. jag sa att jag mår piss hela tiden.
Citera
2020-08-19, 18:22
Som jag sa skulle hellre sitta på kåken i 5år än att må så här som man gör just nu
Citera
2020-08-19, 21:50
Medlem
Citat:
Dom ser mig inte som självmordsbenägen. Jag har förklarat allt hur jag känner, hur isolerad jag är tankestörningar osv. Ringde idag och röt till mot dom sa att jag vill börja en KBT Behandling. Snarast, väntat för länge på skiten. Han skulle ta upp det imorgon på ronden sa han vi får se vad dom säger angående det. jag sa att jag mår piss hela tiden.

Tråkigt att höra hur dåligt du blir behandlad. Om man ber om hjälp när man mår riktigt dåligt så bör man också få det utan tvekan. Är väl tyvärr så att allt tar längre tid med corono-situationen och kanske finns det färre personal och fler som söker vård för psykiska problem.
Men jag hoppas verkligen du får träffa någon att prata med snart och att det leder till att du mår bättre.
Citera
2020-08-19, 22:17
Tack så mycket mannen! uppskattas
Citera
2020-08-20, 03:27
Medlem
Var du hjälpt av SSRI? Om så, varför slutade du? Det låter som att du behöver medicineras om du mår så dåligt som du säger. Givetvis kan man lösa mycket med livsstilsförändringar, men det blir ju väldigt svårt om varje dag är ett helvete. Finns väldigt många som blivit hjälpt av psykofarmaka (Zyprexa är givetvis inte lämpligt om inte någon annan psykisk sjukdom är odiagnostiserad).

Du bör självklart få KBT-inriktad terapi, men som det ser ut i dagens Sverige är det något som anses som en lyx. Ligger du på KANSKE dom omvärderar, men du kan inte räkna med det. Ditt alternativ är

- Självterapi via böcker. Det finns två Svenska böcker som brukar rekommenderas lite beroende på vad ditt problem är. Dessa två är "Ingen panik" och "sluta älta och grubbla". Den första inriktar sig på paniksyndrom och den senare inriktar sig på... ja.. grubblande och ältande.

- Terapi privat. Detta kan bli dyrt, men om du har pengarna är det ju tveklöst värt det. Räkna med 750-1000kr i timmen och att du bör gå cirka 12-16 gånger för en KBT-behandling.

- Online hos mindler eller liknande. Du betalar inget om du har frikort. Du träffar en psykolog via videochatt i 25 minuter per tillfälle och kan följa deras KBT program via deras app. Detta tror jag är ett gott första steg för dig. Du får åtminstone prata av dig lite (folk på flashback vill väl, men det är mest troll och galningar som skriver här, eller på internet i stort) och kanske få råd om hur du bör gå vidare.

Om du inte har en väldigt bra anledning till att inte återgå till din medicinering tycker jag du ska överväga det. Särskilt om du haft god effekt av det tidigare.
Citera
2020-08-20, 03:30
Medlem
Citat:
Eller ja vaknade 3:30 ungefär, 30minuter senare, drack en nocco kände hur paniken började komma fick andningsvårigheter har ont över hela bröstet hela bröstkorgen är öm känns som det är 800kg där svårt att andas, men detta nojjar inte upp mig dock då jag vet att det är ofarligt men fortfarande sjukt jobbigt kan knappt slappna av
Ge fan i energidrycker om du har panikångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in