2020-08-18, 23:10
Och vill inte åka in på psykakuten, Hjälper ingenting. varit där men aldrig tvångstagen alltid fått åka därifrån, bara pratat med läkare då. Samma skit varje gång
Citera
2020-08-19, 01:19
Medlem
Men vad i helvete? Zyprexa för ångest? Du kan hälsa din läkare att Zyprexa är för personer med psykoser, svår mani eller schizofreni.

Ångestproblematik bör i första hand behandlas med sederande anti-histamin (Lergigan, Atarax), Lyrica (alt. gabapentin off-label), lamotrigin, benzodiazepiner, en del anti-depressiva (tex. venlafaxin, Buspiron, Brintellix, Voxra, amitriptylin, mirtazapin).

Om inget av dessa fungerar eller om missbruksproblematik utesluter en del av dessa, DÅ kan man börja titta på neuroleptika i låga doser (och INTE Zyprexa i första hand).

Obs! Detta är bara min åsikt (som till stort delas av psykiatrin i länder där det inte finns en pervers fobi för eventuellt missbruk och med en näst intill dehumaniserande syn på missbrukare). Jag är varken läkare eller psykiatriker, men jag är påläst.
Citera
2020-08-19, 10:45
Jadu, jag säger att dom är outbildade clowner. Dom kan ingenting skriver ut vad som helst. undrar vart man ska få hjälp igentligen
Citera
2020-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Jadu, jag säger att dom är outbildade clowner. Dom kan ingenting skriver ut vad som helst. undrar vart man ska få hjälp igentligen

Alltså du har ju en hel del vanföreställningar som kan förklaras av stress.
Du kanske borde hoppa på ett ssri igen eftersom allt började när du slutade.
Citera
2020-08-19, 13:37
Man är ju sjukt paranoid bland folk, Känner mig alltid iakttagen och som att alla tittar och vill skratta när jag blir nervös, får såna tankar. men blir ju så nervös så jag Beter mig som en helt annan person
Citera
2020-08-19, 13:38
Grejen är att var samma på ssri, men inte lika illa. Känner att det inte är värt ens o börja med ssri igen
Citera
2020-08-19, 14:00
Medlem
Det är svårt att dra gränsen mellan paranoida föreställningar och social fobi.
Låter mer som om du behöver terapi. Börja träna och är bra också och höj din testosteron så kommer självsäkerhet. Talar av egen erfarenhet.
Citera
2020-08-19, 14:01
Börjar darra om jag går in i en tex butik ansiktet blossar upp känner hur jag måste ut direkt, sen gymmar jag 5 dagar i veckan, har bra testonivåer
Citera
2020-08-19, 14:02
Kan tillägga att jag har knarkat mycket förut, Rökt dragit tjack osv. Vetinte om dett är från det att man blev permanent skadad typ
Citera
2020-08-19, 14:03
Går till gymmet då det inte är folk färg Så jag kan träna i lugn och ro
Citera
2020-08-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Börjar darra om jag går in i en tex butik ansiktet blossar upp känner hur jag måste ut direkt, sen gymmar jag 5 dagar i veckan, har bra testonivåer

Vet du om du har bra testo eller tror du det för att du tränar ?

KBT är vad du behöver. Missbruk av droger kan skada en permanent ja.
Citera
2020-08-19, 14:06
Men hur ska jag kunna bli nog bekväm och inte känna konstant panik och obehag bland folk? Förstår inte vill söka jobb ta körkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in