Citat:
Ursprungligen postat av
duden83
Jag bor idag i en lägenhet och använder ca 1700 kwh per år.
Mitt elavtal håller på att gå ut med vattenfall och jag behöver ta ett beslut om vilka jag ska välja.
Eftersom vattenfall verkar ha en årsavgifter så vill jag inte använda dem igen.
Jag vill också ha ett så lång avtal som möjligt (eftersom det finns roligare saker att göra än välja elbolag).
Jag har kollat med elskling.se men känner mig lite osäker då de föreslår olika företag jag aldrig hört talas om och jag vet inte vilka som är seriösa.
Funderade även på kundkraft.se
Någon som som har erfarenhet av kundkraft? är det värt?
Någon som har erfarenhet av några av de som elskling.se föreslår? (typ svealands elbolag, Göteborg energi, stockholms elbolag etc. )
Bor man i lägenhet med så liten förbrukning som du beskriver så kan man inte tjäna pengar på välja rätt bolag utan bara förlora om man väljer fel.
Om du skulle få 5 öre lägre pris någon stans så ger det bara 85 kr per år. Råkar du däremot välja fel så att du exempelvis får fasta avgifter på 30 kr i månaden extra så förlorar du helt plötsligt 360 kr om året. Som lägenhetsinnehavare kan man därför bara göra dåliga väl och i princip inte tjäna något om man väljer rätt.
Var uppe på plus för än väldans massa år sedan. Inte ens Sverker tyckte inte att man som hyresgäst skulle bry sig. Det finns så lite att vinna på det. Lägg samma tid på att jämföra priser på en jacka så har du tjänat betydligt mer...