• 1
  • 2
2020-08-04, 19:18
Medlem
Hej!

Varför har Lidl så mycket konstiga märken på sina varor? Bara något jag har funderat på. ICA, coop, Hemköp osv. har relativt lika varor som man känner igen. På Lidl vet man ju sällan vad som är bra..

Stört mig lite på detta. Fler? Tankar?
Citera
2020-08-04, 19:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Hej!

Varför har Lidl så mycket konstiga märken på sina varor? Bara något jag har funderat på. ICA, coop, Hemköp osv. har relativt lika varor som man känner igen. På Lidl vet man ju sällan vad som är bra..

Lidl är en tysk kedja och har därför en del märken från Tyskland. Sen har dom en massa egna billighetsmärken som ska låta svenska men som inte är det.
Citera
2020-08-04, 19:20
Medlem
Worjens avatar
För att det är utländska varumärken.
Citera
2020-08-04, 19:22
Medlem
Citat:
Hej!

Tyskt företag.

De skulle tycka våra varumärken var konstiga.
Citera
2020-08-04, 19:23
Avstängd
321js avatar
Du får mejla ägarna och klaga.
Citera
2020-08-04, 19:41
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Hej!

Varför vet du inte att de är bra?
Därför att du aldrig köpt dem.
85 miljoner tyskar kan inte ha fel.
Nä, men jag känner igen mig lite grann i din beskrivning.
Samtidigt är det ju spännande att köpa ngt annorlunda?
Citera
2020-08-04, 19:41
Medlem
zepofans avatar
ICA, COOP, Willys m.fl. har ju precis som Lidl sina egna varumärken, plus att Lidl som sagt kommer från Tyskland och säljer märken som finns i övriga Europa.

Svårt att veta vad som är bra? Så om det står ICA Basic, Garant eller Eldorado så vet du vad det är, men om det står Milbona är det svårt? Det är väl bara att prova?
Senast redigerad av zepofan 2020-08-04 kl. 19:44.
Citera
2020-08-04, 19:42
Medlem
Speedy25Bs avatar
Citat:
Hej!

Jag har handlat på ICA Maxi i alla år men kan nästan Känna mig kränkt över vad det kostar!! Började utforska sortimentet på Lidl och jag gillar det!!

Men jag köper inte allt där utan vissa saker.

Frukt och grönt - superfräsch alltid!! Men dom har inte alltid allt jag behöver.

Bröd och bageri - mums säger jag bara!!

Ost och skinka - många goda ostar för inga pengar alls! Gillar en del av den lufttorkade skinkan.

Kött och kyckling och fisk - mycket ekologiskt svensk kött. Svenska kycklingar. Mums!

Mjölk och sånt - Ängens kommer från Falköpings Mejeri. Närproducerade råvaror. Väldigt bra! Det köper jag gärna. Milbona- delar mejeri med Arla.

Fryst - jätteräkor och räkor

Glass - många goda saker

Nätter och sånt - mums!!

Resten - njä
Citera
2020-08-04, 19:45
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Lidl är en tysk kedja och har därför en del märken från Tyskland. Sen har dom en massa egna billighetsmärken som ska låta svenska men som inte är det.

Bara att handla på då Lidl:s varor är bättre än man kanske först tror. Det enda som jag tycker Lidl är svaga på så är det deras potatis-lök-avdelning. Men man kan inte få allt.
Citera
2020-08-04, 19:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Bara att handla på då Lidl:s varor är bättre än man kanske först tror. Det enda som jag tycker Lidl är svaga på så är det deras potatis-lök-avdelning. Men man kan inte få allt.

Jag sa inget om att det skulle vara dålig kvalitet.
Citera
2020-08-04, 20:55
Medlem
yz44s avatar
Lidls sortiment har en ojämn kvalitet, en del varor är utmärkta medans andra är rena skräpet.
Deras färdiga köttbullar är utmärkta, tvättmedlet (bäst i test) likaså, även juicen är bra.
Förutom det färska brödet så är utbudet av bröd dåligt.
Citera
2020-08-04, 21:07
Medlem
Som redan nämnts så är de tyska och har mycket därifrån samt även egna varumärken. Läs Lidl-tråden så får du många tips samt kan ge själv!

(FB) Lidl Tips?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in