2020-08-27, 01:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Precis. Sådana som Vilks och Paludan har råd med sina egna livvakter och om inte de har råd så har säkerligen alla de krafter som står bakom dem det. Vill man provocera, kränka och förnedra utan att kunna föra en saklig diskussion så ska man få göra det men inte med beskydd finansierat av skattebetalare.

Dock hade de inte ens fått tillstånd med koranbränningen med 100 privata livvakter, eftersom de ändå inte hade fått tillstånd till själva jippot.
Man är ju rädd för att själva bränningen kan orsaka kaos i samhället och skapa vågor av våld på andra ställen i Malmö etc.

Konstigt att det har blivit så stor skillnad mellan två grannländer som Danmark och Sverige avseende politiker och polis.
Senast redigerad av HG 2020-08-27 kl. 02:00.
Citera
2020-08-27, 01:59
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Du verkar inte förstå vad jag skriver...
Muslimer kan leva i ett land där dom kan följa Islam till punkt och pricka även om jag personligen tycker att inget land följer Islam eller har sharia idag.

Men ändå finns där länder där muslimer kan leva i full harmoni med varandra.
I Sverige ska du få yttra dig hur du vill.
Ett exempel här är.
Om Paludin istället gjorde konst av saken hade man då beviljat hans konstverk i Sverige och för beskådning även om hotet varit allvarligt riktat mot honom?

Håller inte med dig om att muslimer kan leva i harmoni med varandra. Åtminstone inte sunninuslimer. Men det är irrelevant.

Paludan får uttrycka sig hur han vill och även om han hade gjort ett postmodernistiskt konstverk av sin koran-bränning så hade han ändå mötts av samma reaktioner. Inga museum hade tagit emot "konstverket" och hans vernissage hade möts av samma reaktion som hans torgmöten. Om han däremot hade varit smart och istället promotat sitt torgmöte som ett torgmöte där man diskuterar ondskan i Islam men att man efter detta torgmöte bränt en koran utan att ha annonserat detta så hade han åtminstone kunnat utföra detta utan att polisen dragit in hans tillstånd. Men nu visade han istället att det inte handlar om saklig kritik mot Islam utan det handlar helt enkelt enbart om the shock value och all publicitet han får när han basunerar ut att han både ska dränka koranen i extrementer samt bränna den. Bara det bevisat att detta rör sig om en ren provokation och absolut inget konstruktivt. Det är helt enkelt en idiot vi har att göra med. En idiot som vill bli känd som idioten som brände en koran.
Citera
2020-08-27, 02:07
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Dock hade de inte ens fått tillstånd med koranbränningen med 100 privata livvakter, eftersom de ändå inte hade fått tillstånd till själva jippot.
Man är ju rädd för att själva bränningen kan orsaka kaos i samhället och skapa vågor av våld på andra ställen i Malmö etc.

Konstigt att det har blivit så stor skillnad mellan Danmark och Sverige avseende politiker och polis.

Han hade inte fått tillstånd men hade fortfarande kunnat göra det och enbart riskerat böter för olovlig eldning på allmän plats. Varför måste han ha publik när han gör det? Om han nu gör detta av idealistiska skäl så behöver han ju inte en större publik. Räcker att han m, hans 100 livvakter och en bra kamera, livesändning på Youtube och en poäng är gjord.

Personligen tror jag att de styrande var rädda för upplopp a la BLM i Sverige. Och detta var även syftet från Paludans sida. Man gör det mitt under kravallerna i USA, kravaller som basunerats ut i Sverige i alla medier och vänsterslödder som försökt copycata detta i våra storstäder utan större framgång. Detta hade varit katalysatorn för sådana upplopp. Med tanke på vilka som finansierar BLM så kan man ställa sig frågande till vilka det är som finansierar Paludan.
Citera
2020-08-27, 02:23
Medlem
Arkiaters avatar
Undrar om SVT och TV4 kommer att direktsända evenemanget?
Citera
2020-08-27, 02:29
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Våld och hot om våld är nästan alltid fel. Men vad jag märkt så har ju inga muslimer eller ickemusliner för den delen utövat någon våld mot Paludan. Sedan kan man ju givetvis spekulera i vad som hade hänt men min poäng är att jag anser inte att vi skattebetalare ska behöva lägga ner resurser på att stolpskott som Paludan ska få provocera. Vill han göra det så får han göra det, men utan polisbeskydd. Blir han istatt för brott så tycker jag däremot att rättsstaten ska hjälpa honom.

Nej. Man ska givetvis få provocera hur mycket man vill. Det jag däremot inte vill är att dina och mina skattepengar ska bekosta ett poliskydd åt allsköns provokatörer. Polisen ska inte behöva lägga ner resurser när dessa resurser behövs till betydligt viktigare saker. Jag vill absolut Inte att Koranbränningen ska vara förbjudet, för i ett demokratiskt samhälle ska detta vara tillåtet. Hoppas du förstår va jag menar.

I en första anblick ja. Men i nästa anblick. Hur lång tid har det tagit att komma fram hit?
Du verkar anse att när våldet tar över förståndet, så skall vi acceptera det?
Citera
2020-08-27, 02:35
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
I en första anblick ja. Men i nästa anblick. Hur lång tid har det tagit att komma fram hit?
Du verkar anse att när våldet tar över förståndet, så skall vi acceptera det?

Hur har du kommit fram till det? Eller rättare sagt när har jag skrivit att man ska acceptera våld? Jag förstår liksom inte vilka mentala kullerbyttor man måste göra för att missförstå mig som du gör. Jag säger att polisens uppgift inte är att bedriva beskyddarverksamhet åt danska provokatörer. Vill han bränna koraner så får han göra det, men vill han dessutom känna sig trygg när han gör det så får han helt enkelt pynta för ett sånt kalas själv. Annars är det startskottet för uppmärksamhetskåta performanceartister att börja provocera allt och alla, varför inte, svenska staten garanterar poliseskort så då finns det inga som helst hinder och dessutom behöver de inte betala för privilegiet. Ändå vara skattebetalarna som står för kalaset.
Citera
2020-08-27, 03:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Undrar om SVT och TV4 kommer att direktsända evenemanget?

Det blir inget. Är inställt av polisen.
Citera
2020-08-27, 03:22
Medlem
HGs avatar
Citat:
Han hade inte fått tillstånd men hade fortfarande kunnat göra det och enbart riskerat böter för olovlig eldning på allmän plats. Varför måste han ha publik när han gör det? Om han nu gör detta av idealistiska skäl så behöver han ju inte en större publik. Räcker att han m, hans 100 livvakter och en bra kamera, livesändning på Youtube och en poäng är gjord.

Personligen tror jag att de styrande var rädda för upplopp a la BLM i Sverige. Och detta var även syftet från Paludans sida. Man gör det mitt under kravallerna i USA, kravaller som basunerats ut i Sverige i alla medier och vänsterslödder som försökt copycata detta i våra storstäder utan större framgång. Detta hade varit katalysatorn för sådana upplopp. Med tanke på vilka som finansierar BLM så kan man ställa sig frågande till vilka det är som finansierar Paludan.

Kloka tankar. Överhuvudtaget verkar vi nu över hela världen bara vilja bygga upp konflikter och inget annat.
Undrar om det är den moderna massmedian som livnär sig på konflikter som en parasit och sakta men säkert tar död på våra samhällen.
Citera
2020-08-27, 03:27
Medlem
Jaha? Jag nämnde redan för ett par veckor sedan att det skulle rinna ut i sanden, och såklart blev det så av naturliga skäl. Trist i alla fall.
Citera
2020-08-27, 04:40
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jaha? Jag nämnde redan för ett par veckor sedan att det skulle rinna ut i sanden, och såklart blev det så av naturliga skäl. Trist i alla fall.
Några personer har påstått längre bak i tråden att Rasmus Paludan tänker trotsa polisen och ändå bränna koranen på fredag, håller tummarna
Citera
2020-08-27, 05:03
Avslutad
På samhällsnytt visas nu kommentarer från de som bestämmer i Malmö. Politikerna? Poliserna? skulle inte tro det
https://samnytt.se/muslimer-hanar-och-hotar-efter-polisens-retratt-om-paludans-demonstration-de-tror-att-de-ar-i-sverig e/
Citera
2020-08-27, 05:06
Medlem
Fanns någon galen snubbe på you tube tidigare som gjorde många galna grejer...
Han sågade i tu koranen och sket på den...
Minns inte vad han hette vet bara att han tog livet av sej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in