2020-08-27, 00:06
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nazister har hållit betydligt större demonstrationer än Paludin dessutom även använt våld.
Men många araber är pro nazister då judehatet är extremt bland vissa.

Jag finner det fortfarande löjligt att nazister kan stå och provocera men inte andra.
I det stora hela handlar det om ekonomiska bekymmer.
Om Paludin hade fått tillstånd så hade det kostat en del.
Polisens arbete = några miljoner.
Sedan alla bränder dagarna efter även där några miljoner...
Lite våld på det kanske även där några miljoner.
Polisen stoppade inte Paludin för att dom bryr sig om muslimer dom stoppade han för att kassan inte ska dra iväg.
Pengarna behövs till annat.

Nazister beskyddas för att hur vi än vrider och vänder på det så har de ändå en politisk ideologi, de har ett mål, de kan argumentera för sin sak. Därför är det värt att beskydda dessa även om de flesta tycker att deras idéer är förkastliga. Att dränka Koranen i urin, och avföring för att sedermera tända eld på boken är inte argumentation, det för inte diskussionen vidare det gynnar inte ens den sanna kampen mot att förinta Islam från Europa utan det bidrar bara med at visa att vi lägger oss på en stenåldersnivp, att vi är likadana som kommunisterna som bränner Pippi och Tintinböcker därför att de innehåller ordet neger. Det är liksom på den nivån. Givet is kan vi inte förbjuda detta därför att vi är civiliserade européer med en fin tradition av yttrandefrihet, men vi kan heller inte betala för att beskydda random provokatörer som beslutat sig för att kränka och provocera miljarder människor. Vi har inte råd med detta och det besjyddet ska vara förbehållet politiker coh personer som verkligen för en diskussion.
Citera
2020-08-27, 00:09
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Helt riktigt. Polisen skyddar aldrig någon enskild medborgare på heltid. Men du kan nog hyra livvakter själv via Securitas och liknande. Det är bara höga politiker och kungafamiljen som har livvakter från SÄPO på heltid.
För oss vanliga svenskar är det nog ganska tunt med skydd från statsmakten.

Precis. Sådana som Vilks och Paludan har råd med sina egna livvakter och om inte de har råd så har säkerligen alla de krafter som står bakom dem det. Vill man provocera, kränka och förnedra utan att kunna föra en saklig diskussion så ska man få göra det men inte med beskydd finansierat av skattebetalare.
Citera
2020-08-27, 00:09
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Okej. Tråkigt men förståeligt. Han har valt att kränka över en miljard människor så det förefaller inte helt orimligt att han då blir hotad men samtidigt känner jag absolut ingen sympati för honom då han själv valde de han valde att göra trots att han visste vad som väntade honom. Alla som gör honom illa ska givetvis bli bestraffade med den fullaste kraften som lagboken tillåter men samtidigt så ska han inte få polisbeskydd för att fortsätta att provocera. Han har skydd i form av att rättsstaten hjälper honom i en rättegång och där slutar statens ansvar.
Man kan lika gärna säga att en miljard människor valt att bli kränkta då de har en fanatisk hållning till sin religion. Att bo i ett land med stark yttrandefrihet innebär att se, höra och läsa saker som man rent av kan känna sig kränkt av. Att då ta till hot, hot om våld eller rentav faktiskt våld indikerar ju att personen tycks vara för inskränkt för att förstå den bredare bilden. Eller alternativt inte bry sig om det. Eller kanske t.o.m med hot och våld vilja ändra samhället i en mer ofri riktning.

Det är lite som att staten skulle säga: Vi håller yttrandefrihets fana så högt att vi skyddar någons rätt att göra det även om detta ibland innebär kostnader för staten.

EDIT: Att Rasmus Paludan bränner en koran är en mindre del på deras möten. Den mesta tiden i dem går åt till att hålla politiska tal. Så han är ingen allmän pajas utan en oppositionspolitiker. Du får det att låta som om allt kretsar kring koranbränningar. Att det är hans enda livsluft och syfte. Det är det inte.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-27 kl. 00:18.
Citera
2020-08-27, 00:12
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag funderar på vad polisen skulle säga om Dan Park överklagar och justerar sin ansökan. Ingen koran-bränning utan endast tal om yttrandefrihet och islam. Det skulle kunna ge lite fler svar på vad det är som förhindrar polisen att bevilja tillstånd.

PS. Jag tycker det är lite tramsigt att bränna massproducerade böcker offentligt. Men yttrandefrihet är viktigt. DS

Ja men varför inte. Skulle Dan Park och Paludan samla ihop människor och kritisera islam sakligt, ge argument till varför religionen är ond (För det är den) då har jag absolut inget problem med att polisen beskyddar dem. Sedan om de vill avsluta talet med en koran-bränning, fine, kör på. Men att köra en happening med koranbränning som huvudattraktion är för mig kommunist och stenåldermetoder och inget som skattebetalare ska betala för.
Citera
2020-08-27, 00:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Här framför han inga politiska åsikter utan han bränner koraner.

Det är politik, även om han inte använder metoder som vi är vana vid. Han har ett strategiskt politiskt mål med sina provokationer.

AFS tillämpar liknande metoder, även om de tar relativt lugnt med just islam och siktar mer in sig på alla "blattar".

Citat:
Tror du att Danmark hade gett skydd åt Dan Park om han valde att ställa sig på Blågårdspladse i Norrebro och tände eld på koraner, eller om han tände eld på en Auschwitzuniform utanför synagogan i Köpenhamn? Skulle inte tro det.

Jag vet inte hur den danska polisen agerar just här, men på många sätt fungerar det som i Sverige. Hade Dan Park agerat ihop med Rasmus Paludan (även i Danmark) så hade det väl inte varit någon nämnvärd skillnad mot Paludans tidigare möten.

Citat:
För övrigt så bevakar inte polisen våldtäktsmän. Tror du att hagamannen går runt med polisbevakning?

Nej. Men om någon försöker attackera Hagamannen så är det polisens uppgift att skydda honom. Även om de - och hela Sveriges befolkning - hatar honom. Polisen får bortse ifrån sina känslor.

- - -

Vi tycker olika här. Enligt mig så kommer muslimerna att tillgripa våld mot svenskarna förr eller senare. Det är bara en tidsfråga. Men istället för att likt grodan låt sig kokas levande så är det bättre om man ökar värmen snabbare i kastrullen, med förhoppningen att grodan reagerar på detta och hoppar ur.

Det sämsta som kan hända är ju att svenskarna är nöjda med situationen medan andelen muslimer i Sverige ökar till enorma nivåer. Och därefter smäller det. Då är svenskarna körda.

Då är det bättre att muslimernas vilja till våld och kaos lockas fram medan de fortfarande inte är så många. Då finns det fortfarande tid och möjlighet till förändring.

Ju mer de kaosar desto mer gynnas partier som SD och AFS.
Citera
2020-08-27, 00:28
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ja men varför inte. Skulle Dan Park och Paludan samla ihop människor och kritisera islam sakligt, ge argument till varför religionen är ond (För det är den) då har jag absolut inget problem med att polisen beskyddar dem. Sedan om de vill avsluta talet med en koran-bränning, fine, kör på. Men att köra en happening med koranbränning som huvudattraktion är för mig kommunist och stenåldermetoder och inget som skattebetalare ska betala för.
Hur vet du att mötet i Malmö blir (skulle blivit) en "happening" med koranbränning som huvudattraktion ??. Vore förvånad om Rasmus Paludan inte tagit chansen att även här hålla ett politiskt anförande vilket, som sagt, upptar lejonparten av deras möten. Presentera sina politiska idéer för en svensk publik ??. Han pratar dessutom utmärkt svenska. Och fast det inte finns något Stram Kurs i Sverige, så tycks han se Alternativ För Sverige (afs) som ett svenskt parti han tycker man ska rösta på. Något han uttryckte i intervjun med Kent Ekeroth på samhällsnytt.
Citera
2020-08-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hellre att pengarna går till det än till en massa integrationsprojekt.
De "projekten" behöver inte kosta så mycket nej, ett hett blypiller fixar "integrationen" galant.
Ett gammalt beprövat kinesiskt knep...
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt, Paludan har visat att öppna gränser för islamister är ett allvarligt hot mot vår frihet.

Trojanska hästen har många varnat för i många år, faktum är att motståndaren redan har hoppat ut ur hästen och är fullt aktiv med att bekämpa vårat öppna fria samhälle.
Fast denna mångkulturens problem fixar man med ännu mera mångkultur, eller hur ? Gammalt djungelordspråk ifrån Fantomen Fridolin, Miljöpartiets absoluta hjärntrust, snillenas (mar-)drömsfabrik, eller hur ? Sandvikens Kommun tjänade ju 900 miljoner eller hur det nu var ?
Kör så det ryker bara -- rakt in i bergväggen !!!
Mållgan & Löfvén kör, den ene blind, den andre är döv
Ja för fan, in med ännu mera mångkultur dvs ta hit 2 miljoner kineser, de vet hur man tas med upprorsmakare, bara nackskott på allihop - Haha !
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nu tror jag du blandar ihop vanliga majoriteten muslimer med kriminella element inom klanerna i Tyskland. Majoriteten av muslimerna är ekonomiskt svaga annars hade dem inte bott i ruttna lägenheter i förorten
Nu känner du inte dessa filurer. Det är ändå rena lyxen här mot hur det ser ut i stora delar av arabvärlden. Där köken är fulla av stora svarta flugor som surrar runt. De kan snåla och spara hur mycket de känner för, och vill, ibland till ingen nytta. Lösningen heter förstås målvakter som man gömmer pengar hos. Tex en äldre släkting mm. Samtidigt som de kranar in fulla bidrag.
Den äldre släktingens bankkonto tjänar som "banktjänsteman".
Tyska murvlar hade ju kollat vart en del muslimska turkar tog vägen när de flyttade tillbaks till Turkiet.
Inga dåliga villor de hade byggt där, nej. Rena skrytbyggena. Trots att de levt ett mycket begränsat liv i Tyskland.
Var kom de pengarna ifrån ?
Fast i och för sig fick de inte som de hade önskat ändå, eftersom deras barn uppväxta i Tyskland kände sig mera som genuina tyskar än turkar. Och trivdes inget vidare där i det mossiga bakåtsträvande Turkiet, där tiden stått still, sedan profeten Mohammed dog, typ. Där grannarna kan bråka om skitsaker såsom den gemensamma brunnen. Och ingen vill betala för att laga ett potthål i vägen, byta tex vattenpumpen, etc...
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Fyfan vad svagt att man lät muslimerna vinna hade varit kul om Rasmus Paludan trotsar polisen och muslimerna och bränner koranen som han lovat
Nja, det kan mycket väl bli oroligheter i Malmö imorgon, att de tar tillfället att kaosa runt. Kom ihåg att restauranger har gått dåligt under hela Covid-19 så somliga av dessa restaurangägare är nog skyldiga rätt så mycket pengar. Så man kan vänta sig att det blir uppgörelser under hösten.
De lånar ju inte precis i banker utan de lånar ju pengarna av respektive klanledare. Till ockerräntor ibland, efter humör och dagsformen....
Citera
2020-08-27, 00:33
Medlem
Zloths avatar
Paludan får väl dock åka till Rosengård om han vill. Han kan dränka koranen i grisblod eller nåt.

Polisen kan inte stoppa honom från att åka till Rosengård. Det komiska är att svensk polis måste skydda honom om han åker hit. Tänk er själva om en dansk politiker skulle bli mördad i Sverige av blattar och negrer.

Det skulle klinga väldigt, väldigt dåligt.....
Senast redigerad av Zloth 2020-08-27 kl. 00:35.
Citera
2020-08-27, 00:34
Medlem
rex144s avatar
Jag är inte förvånad, det finns över 100.000 muslimer, kanske 150.000 i Malmö så detta beslut väntat, det hade blivit upplopp med misshandel, våldtäkter, plundringar och bränder.

detta jippo hade kostat enorma summor och det hade behövts tusentals kravallpoliser
Citera
2020-08-27, 00:34
Medlem
Drooids avatar
Låst artikel i Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2020-08-26/polisen-nekar-planerad-koranbranning-i-malmo?redirected=1

Citat:
Mattias Sigfridsson, tillförordnad polisområdeschef i Malmö, säger att beslutet inte handlar om att polisen vill stoppa deras åsikter eller någon provocerande koranbränning.
– Vi bedömer att det är sådana risker för både arrangörerna, deltagarna och för allmänheten att vi inte ser några andra möjligheter än att avslå den här ansökan.

Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket resurser ni skulle ha lagt på detta menar du?

– Detta är ingen fråga om resurser. Vi har möjlighet att avropa poliser från hela Sverige men vi bedömer inte att vi kan genomför detta på ett tryggt och säkert sätt, därför avslår vi ansökan.

Citat:
Dan Park säger att han blev uppringd av polisen strax innan klockan 17 och fick beslutet muntligen. Och att han då fick ett något mer konkret motiv till att neka demonstrationen.
– Det var hotbilden. De kunde inte garantera vår säkerhet helt enkelt.
– Polisen brukar väl ha koll. De hade väl följt sociala medier och så, och jag har själv fått en del mordhot via telefon. Det är ju klart, det är ju upprörda känslor.
De upprörda känslorna var helt enligt Parks och Paludans planer.
– Jag vill visa att inte någon religion kan styra över yttrandefriheten i Sverige. Men tydligen kan de det, och det har jag bevisat nu.

Citat:
Mattias Sigfridsson, tillförordnad polisområdeschef i Malmö, vill inte kommentera om eventuella hot är det som stoppar demonstrationen.
Senast redigerad av Drooid 2020-08-27 kl. 00:37.
Citera
2020-08-27, 00:35
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Paludan får väl dock åka till Rosengård om han vill. Han kan dränka koranen i grisblod eller nåt.

Polisen kan inte stoppa honom från att åka till Rosengård. Det komiska är att svensk polis måste skydda honom om han åker hit. Tänk er själva om en dansk politiker skulle bli mördad i Sverige av blattar och negrer.

Det skulle klinga väldigt dåligt.....

Den svenska polisen kommer inte släppa in Plaudan i Sverige, det finns speciella lagar för det,
Citera
2020-08-27, 00:36
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är politik, även om han inte använder metoder som vi är vana vid. Han har ett strategiskt politiskt mål med sina provokationer.

AFS tillämpar liknande metoder, även om de tar relativt lugnt med just islam och siktar mer in sig på alla "blattar".

Jag vet inte hur den danska polisen agerar just här, men på många sätt fungerar det som i Sverige. Hade Dan Park agerat ihop med Rasmus Paludan (även i Danmark) så hade det väl inte varit någon nämnvärd skillnad mot Paludans tidigare möten.

Nej. Men om någon försöker attackera Hagamannen så är det polisens uppgift att skydda honom. Även om de - och hela Sveriges befolkning - hatar honom. Polisen får bortse ifrån sina känslor.

- - -

Vi tycker olika här. Enligt mig så kommer muslimerna att tillgripa våld mot svenskarna förr eller senare. Det är bara en tidsfråga. Men istället för att likt grodan låt sig kokas levande så är det bättre om man ökar värmen snabbare i kastrullen, med förhoppningen att grodan reagerar på detta och hoppar ur.

Det sämsta som kan hända är ju att svenskarna är nöjda med situationen medan andelen muslimer i Sverige ökar till enorma nivåer. Och därefter smäller det. Då är svenskarna körda.

Då är det bättre att muslimernas vilja till våld och kaos lockas fram medan de fortfarande inte är så många. Då finns det fortfarande tid och möjlighet till förändring.

Ju mer de kaosar desto mer gynnas partier som SD och AFS.

Paludan har inte uppvisat några som helst tecken på att han och Dan Park kommer att argumentera mot islam på ett rationellt sätt utan det hela har handlat om en koranbränning därför kan jag inte ställa mig bakom ett skattefinansierar polisbeskydd. Jag skrev i tidigare inlägg att om nu mötet handlar om en diskussion, där man framför argument mot Islam och klämmer in en koranbränning som en sidoattraktion så har jag absolut inget problem med att polisen skyddar dem. Därför att då sker ett möte där politiska samt ideologiska åsikter torgförs, något som vår grundlag menar att staten har som ansvar att beskydda. Men som sagt, än så länge så är det tal om en bokbränning, en simpel och enfaldiga handling som inte hör hemma i ett civiliserat land, en simpel provokation som inte medför en skyldighet att erbjuda polisbeskydd.

Hagamannen får endast beskydd om han blivit utsatt för brott och ringt polisen och anmält detta vilket jag givet is tycker att Paludan också ska få. Det har jag inget problem med. Det jag där mot har problem med är att Paludan ska få beskydd I realtid och i ett preventativt syfte. Detta skydd får inte ens dödshotade kvinnor och detta skydd ska Paludan definitivr inte få. Jag upprepar, om Paludan blivit utsatt för ett brott så ska polisen givetvis hjälpa honom och rättsstaten likaså, men detta innebär inte att han får ha poliseskorter när han är ute o Provocerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in