2020-10-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Det som finns på sidan är det som borde finnas i svenska lagret men nu sa ju en de ej öppnat ännu som jag ville tex ha en musik dvd med en grupp. 2 dvder 600 kr. bara en av dem kostade 600 kr på brittiska amazon.
Visst är väl lagret i Eskilstuna igång? Dock är det ett pyttelager på bara 15 000 kvadratmeter så där ryms inte mycket. Som jämförelse är Apoteas lager i Morgongåva på 40 000 kvadratmeter.
Citera
2020-10-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Visst är väl lagret i Eskilstuna igång? Dock är det ett pyttelager på bara 15 000 kvadratmeter så där ryms inte mycket. Som jämförelse är Apoteas lager i Morgongåva på 40 000 kvadratmeter.
en annan här sa lagret inte var klart än
Citera
2020-10-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
en annan här sa lagret inte var klart än
Jag är rätt övertygad om att "en annan" har fel.
Citera
2020-10-29, 16:40
Medlem
Skidlifts avatar
Vilken fantastisk PR översättnings missen har varit

kanske man gjorde det medvetet?
Citera
2020-10-29, 17:39
Medlem
Jo vad är förlovnings kalender?
Citera
2020-10-29, 18:15
Medlem
EBTs avatar
Spontan reaktion - jaha? Var det här allt? Priserna är ju bedrövliga. Jag beställer billigare böcker inklusive frakt från amazon.de / uk eller bookdepository. Känns som ett cdon men lite dyrare?

Har vi något likt amazon prime för jänkarna?
Citera
2020-10-29, 18:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte svenska pressens kritik om att det är "dåliga" översättningar. Det är maskinöversättningar av miljontals produkter. Förväntade de sig verkligen att någon skulle sitta och manuellt översätta alla rubriker och produktbeskrivningar? Det hade tagit 100 översättare 10 år. Jag tror att svensk press grovt underskattar hur fruktansvärt stor mängd text det är på Amazons sida.

okej så lansera en sida där barnprodukter det står fitta, våldtäkt grova sexuella och vidriga saker är okej menar du ?? detta är ju som en billig wish kopia med såna copy n paste översättningar.... nog kan dom jobba på sidan innan dom öppnar den kan man väl tycka.

ett stort jävla magplask är det och många produkter är inte ens billigare än random svenska e-handlare...
Citera
2020-10-29, 22:58
Medlem
Mvks avatar
Tyska Amazon är jävligt bekvämt med sitt gigantiska utbud.
Jag kan köpa tvål, usb-sladd och strumpor på en och samma sida och allt i en leverans.
Ingen kan tävla mot det.
Har inte handlat något annat än livsmedel i fysiska butiker på 15 år.

Det kommer dock INTE att bli billigare iom att svenska Amazon öppnar.

Kemikalieskatt och annat såsse-skit kommer driva fram priser som gör att Amazon.se hamnar någonstans mitt i listan prismässigt på prisjakt.

Jag ser ingen som helst meningen att handla på en sämre version av Amazon.de bara för texten är på svenska.
Men visst, det är upp till bevis.
Citera
2020-10-29, 23:48
Medlem
Jag kollade lite på Amazons utbud och det mesta var onödigt skräp. Varför är det så stort att dom öppnar i Sverige?
Citera
2020-10-30, 00:05
Medlem
Schnyggves avatar
Djävulen vilken deppig sida...känns som ett Rusta fast sämre. Hade i och för sig en väldigt avog inställning redan innan .se lanserades. Detta gjorde inte saken bättre. Kommer ALDRIG handla därifrån...hoppas på att folk fortsätter stödja svenska handlare.
Citera
2020-10-30, 00:38
Medlem
Asmodeusvults avatar
Om man som svensk har Amazon Prime, när kan man få fördelarna av detta i Svedala?

Sidan är föv inte mycket att hänga i julgranen än. Köpte lite böcker och några teknikprylar igår och inget var billigare på Amazon.se och flera saknades - allt fanns på amerikanska och engelska sajten.

Det blir säkert bra vad det lider, men det här hafsverket kunde de ju låtit bli att lansera och istället gjort det tretusen gånger bättre om de gett sig själva en månad till med arbetet kring den.
Citera
2020-10-30, 00:51
Medlem
Lillamig72s avatar
Kollade in lite på den svenska sidan nu. Vad tråkig och amatörmässig den ser ut. Ta tex kläder. När man söker på damkläder kan man inte lägga in vilken storlek kläderna ska ha i sökningen. Vidare billigt var det inte heller. Och märklig svenska... Nej håller mig allt till mina vanliga sidor om jag ska handla något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in