2025-10-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Prime days drar igång mid vindar så tipsa gärna om bra rabatter:
Behöver du en rakapparat så har de en bra deal på en Philips i9000 Prestige Ultra, snygg var den också
https://amzn.eu/d/58xQPlM

Köpte själv denna och gick med i Amazon Prime igen bara för att kunna genomföra köpet.
Fick ytterligare 100kr i rabatt på den så 2650kr för en rakapparat som förhoppningsvis är bra är inte fel.
Citera
2025-10-07, 10:06
Medlem
swebarbs avatar
För alla deals så finns det på swec en lista,

https://www.sweclockers.com/dagensfynd
Citera
2025-10-15, 15:20
Medlem
swimp78s avatar
När jag började köpa på amazon med prime-medlemskap o fri frakt , berättade ofta för folk hur snabb jag tyckte amazon var.
Även sånt som skickas från Tyskland dök i regel upp snabbare än från svenska näthandlare. Kanske 2-3 dar i snitt

Sista året har jag upplevt att det i regel tar längre tid. Sånt man köper som lovar frakt inom 2-3 dar snarare 5.
Citera
2025-10-15, 15:35
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
När jag började köpa på amazon med prime-medlemskap o fri frakt , berättade ofta för folk hur snabb jag tyckte amazon var.
Även sånt som skickas från Tyskland dök i regel upp snabbare än från svenska näthandlare. Kanske 2-3 dar i snitt

Sista året har jag upplevt att det i regel tar längre tid. Sånt man köper som lovar frakt inom 2-3 dar snarare 5.

Kan ev hända det beror på var jag råkat välja leveransadress. Valde hem sist, då får jag tracking av PostNord . Kan hända det blir Bring om jag väljer ombud. Bring kanske kör ut på helger också och därav att det känns snabbare? Bara en teori.
Citera
2025-10-16, 18:22
Medlem
Moobs avatar
Ibland är det segt med leveransen, men inte alltid.

Jag beställde en Arzopa 14" portabel skärm igår 21.45, och strax efter 9 i morse kunde jag hämta ut den på mataffären. 12 timmar tog den. Sjukt bra. Och detta trots att de mailade strax efter jag lagt beställningen att min betalning nekats :-). Den kom ändå utan att jag ändrade betalningssätt, försökte, men fick det inte att funka.
Citera
2025-11-02, 14:10
Medlem
Jag köpte en produkt från amazon.se

Jag undrar lite om frakten, kommer man få ett sms-avi på mobilen, med utlämningsnummer till postombudet?

Eller ska man titta efter kollinummer nån annanstans?
Citera
2025-11-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toshibapcp300
Jag köpte en produkt från amazon.se

Jag undrar lite om frakten, kommer man få ett sms-avi på mobilen, med utlämningsnummer till postombudet?

Eller ska man titta efter kollinummer nån annanstans?
Om du har postnord appen installerad, rek det skit smidigt paketet läggs till automatiskt och du kan identifiera dig med bank id dvs behöver inte legitimera dig när du hämtar u paketet.

Annars kommer du se när det är skickat ett kollinr under status på beställnings sidan på Amazon.
Citera
2025-11-03, 11:08
Medlem
swebarbs avatar
Det beror på vem som fraktar varan, inte alltid det är posten så dubbekolla vilket bolag först.
Citera
2025-11-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja jag såg att innan man beställer kan man välja olika ombud om man inte vill ha hemleverans, det är nog bättre om man inte vet att man är hemma på kvällen den dagen. Kan ju hoppas instabox blir ett val framöver
Nu är jag tyvärr alldeles för sen men Amazon erbjuder faktiskt leverans till Instabox och Budbee skåp numera.
Citera
2025-11-15, 13:21
Medlem
godboys avatar
Jag beställde förra lördagen, på eftermiddagen en telefon till frugan då hennes börjat krångla och dessutom var till åren kommen med allt vad det innebär. Beställningen kom med hemleverans med Airmee kvällen därpå. Var lite orolig då jag läst att Airmee kan vara rätt struligt, men det funkade hur bra som helst. Jag har även tidigare fått via Airmee och det har alltid funkat. Det enda som kan vara lite knöligt är att man måste vara hemma 17-22 då det är däremellan de levererar. Vi har dessutom låst port utan kod så de kommer inte in i trapphuset om vi inte är hemma.

Men jag har sett att man kan välja andra leveranssätt. Nu har jag beställt lite annat och valt att få det till ett paketskåp, I-locker, som då Airmee bär ut till. Annars föredrar jag Instabox, vilket man också kan välja. Dock måste man välja innan man betalar, men det är väl rätt logiskt.
Citera
2025-11-17, 12:19
Medlem
swebarbs avatar
Hm varför går det ej att beställa batterier som man laddar ? får bara

Sorry, this item can’t be delivered to an Amazon Collect Location because it is classified as hazardous material. Please choose a different delivery location. Learn more

https://www.amazon.se/-/en/Amazon-Capacity-Batteries-Rechargeable-Pre-Charged/dp/B07NX1DSMP?pd_rd_w=6wfRZ&content-id=amzn1.sym.1aac19f0-d16d-4dbe-afc6-c8d7dd9d7905%3Aamzn1.symc.30e3dbb4-8dd8-4bad-b7a1-a45bc dbc49b8&pf_rd_p=1aac19f0-d16d-4dbe-afc6-c8d7dd9d7905&pf_rd_r=GPM8BWWWZ1JA13BMZB44&pd_rd_wg =2RrXn&pd_rd_r=f275b414-a399-4e73-a53d-389273ea2c39&pd_rd_i=B07NX1DSMP&th=1

Har provat ändra ombud till både ica, instabox och budbee..
Citera
2025-11-22, 14:23
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Handla inte på Amazon.se
Beställde en vara som skulle levereras av Airmee.
Varan kom inte fram och gick i retur till Amazon för några veckor sedan men inga pengar har returnerats till mig.
När jag försöker kontakten kundtjänst finns det inga möjligheter att få kontakt med någon.
Mer scamföretag än seriös rörelse.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-11-22 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in