Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Små handlare kan.....I teorin ja.
I verkligheten på amazon är det så att något som säljer och går bra tar amazon över och börjar sälja själva som "prime". Så går det till på företaget amazon.
Det är så frustrerande för alla oss som lever i den verkliga världen när folk bara upprepar ideologier som inte fungerar någon annanstans än i teoretiska elfenbenstorn.
I den verkliga världen (och inte i dina teorier) vet alla som följt amazon att de får en enorm makt som de sedan använder för att sätta press på leverantörer, som i sin tur sedan måste sätta press på tex författare.
Svamla om att ingen i väst vill arbeta inom den elektroniktillverkningen som flyttats till kina när dessa jobb, tex mobiltelefontillverkningen för erikson, tidigare låg i Lund.
Jag är inte emot denna utveckling. Men att svamla om hur det berikar samhället när den lokala ekonomin utarmas...
Men svara inte på detta inlägg. Jag är inte intresserad av att diskutera med människor med mixad begåvningsprofil och någon som bara upprepar vad dom hört andra säga.
Nej, jag drog dessa paraleller själv. Vad som gör mig triggad är att du försöker köra med någon härskarteknik och dumförklara mig och kalla mig för begåvningsutmanad. Jag försöker bara förstå.. Vad gjorde jag för att förtjäna din ilska? Jag uttryckte mina tankar, gjorde inga personliga angrepp.. Du borde uttrycka dig bättre mot dina medmänniskor. Har du problem med att kontrollera dina känslor? Har du någon bokstavskombination? Vad för trauman bär du på?