• 7
  • 8
2020-08-05, 16:49
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tycker du är så klok i allt du säger. Jag har bara haft en KK i min period som ung singel. - aldrig varit ngt uttalat utan bara blivit så. Ofta har det varit en jättestor attraktion men vi har liksom aldrig kommit förbi det stadiet då att inte bara ha sex hela tiden - och när attraktionen tog slut fanns det liksom inget annat. Blev inte något uppbrott eller någon dramatik. Försökte mig på det med ett ex men han hade känslor för mig och det blev stalker vibe över det hela så fastän vi försökte kommunicera gick det inte. Men var även då ung och dum.

Jag är en sån som tänker igenom det mesta innan jag gör något, så för min del anser jag mig
"ha ganska bra på fötterna" för att veta både vad jag vill och vad jag pysslar med. Men det är nog fördelen med att ha levt ett tag och ha en viss erfarenhet.

Det kan jag tänka mig beskriver bra hur det kan se ut, en stor attraktion men inget annat, då är det inte läge för någon relation enligt mig, då en relation ofta kräver mera än enbart attraktion.
Jo, jag tror mer att det kan bli lite fel med ett ex, annars så känner man ju varandra. Men tror att det kan bli invecklat, ifall den ena har känslor kvar.

Jag är den som inte har känslor kvar för mitt ex, för exet skulle gärna ha sex med mig, men jag vill inte ha sex med honom då vi har en vänskaplig relation, och den vill jag inte förstöra genom att blanda in sex. Och då vi har ett förflutet ihop, så är jag rädd för att det kan uppstå falska känslor genom att ha sex och minnas gamla tider, men vi gjorde ju slut av en anledning.

Är man ung tror jag att man bör tänka sig för ett varv till, då man inte hunnit samla på sig så mycket erfarenhet och vet hur man fungerar?
Men kk under rätt förutsättningar och med rätt person kan nog fungera bra, men det gäller att ta reda på det först bara.
Citera
2020-08-05, 17:00
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Nja, bara där finns förutsättningen för trubbel också.

Det beror nog alldeles på hur man själv fungerar? Självklart finns en viss risk, men den kan vara minimal om man känner sig själv och vet hur man fungerar.
Jag blir i regel inte kär bara för att jag känner attraktion till någon, det ska till mera delar för att bli kär/förälskad, så håller jag det på nivå av i princip bara sex verkar det vara relativt riskfritt. Skulle jag däremot välja en man att ha som kk, som jag egentligen tycker är mina drömmars man, då blir det nog mera invecklat.

Men jag väljer ju någon som är tillräckligt attraktiv för sex, och som har enligt mig vettiga värderingar, men inte någon som har det jag skulle kunna önska av någon för att leva med.
Jag har alltså inte någon som helst önskan om något mera än sex med dom män jag träffar, och dom ser nog likadant på mig. Och då vi ses ganska korta stunder, så finns det liksom inget att bygga något annat på, men vi kan umgås som folk också vid tex övernattning, men det är ju sexet som är i fokus.

Det verkar mer och mer som att detta är högst individuellt, då en del blir kära bara av attraktion, och en del inte, och en del behöver tillbringa mycket tid med den andre för att få känslor och någon annan blir kär efter första sexet.
Så jag tror att det är bra att veta hur man själv fungerar, och välja en partner som passar det, och sen vara tydliga med vad man vill. Och är man minsta osäker så bör man nog låta bli för att inte riskera att bli besviken.
Citera
2020-08-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Så då ville hon det nog redan från början, tänker jag, och kanske hoppades att du skulle ändra dig så småningom.
Sa du verkligen rakt ut, att du inte ville vara mer än KK efter ert inledande dejtande? I så fall var det ju en rejäl chansning från hennes sida. Jag har då svårt att förstå det.

Jag vet inte riktigt, hon kanske utvecklade detta och hoppades att jag också skulle göra det? Jag sa det bokstavligen ja.
Citera
2020-08-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Hade en KK några månader när jag var 19 år.

Väldigt praktiskt att ha någon att gå hem till efter krogen när man var fyllekåt.

Sen ligga kvar hela förmiddagen och sen gå hem.

Det hände att vi kunde träffas en vardagskväll och kolla film+ha sex.

Det var inte alltid jag sov över heller. Vi bodde 10 minuter ifrån varandra.

Funkade väldigt bra men tyvärr tog det slut när han började med droger.

Testade igen för ett par år sen med en KK-relation men mest jobbigt att bli väckt 02 på natten, ibland dök han inte upp trots att han sagt han skulle komma och jag kände knappt något när vi hade sex så jag avbröt det hela rätt fort.

Liksom skönare och smidigare att onanera än ha en svettig man över sig. Sen om jag planerar är jag garanterad orgasmer varje gång.

Dock inga fördomar mot de som har en KK-relation men tror inte det är så enkelt alltid som det låter alla gånger.

Du hade ju bara otur med den senaste, som var opålitlig och dålig KK på alla sätt. Som den första sa du ju funkade väldigt bra. Det är inte konstigare än andra förhållanden, en del är dåliga en del är bra. Bara att hitta den "rätta" KKn
Jag tycker att det är enkelt, så fort det visar sig att det inte är en bra KK så är det över, det kan vara första natten eller 6 månader senare, ingen är speciellt investerad emotionellt så ja det är inte så känsligt att inte träffas igen.
Är det inte skönare med riktigt bra sex, också mer upphetsande och spännande, än att onanera?
Citera
2020-08-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienerbroed
Du hade ju bara otur med den senaste, som var opålitlig och dålig KK på alla sätt. Som den första sa du ju funkade väldigt bra. Det är inte konstigare än andra förhållanden, en del är dåliga en del är bra. Bara att hitta den "rätta" KKn
Jag tycker att det är enkelt, så fort det visar sig att det inte är en bra KK så är det över, det kan vara första natten eller 6 månader senare, ingen är speciellt investerad emotionellt så ja det är inte så känsligt att inte träffas igen.
Är det inte skönare med riktigt bra sex, också mer upphetsande och spännande, än att onanera?

Hade du frågat mig när jag var 19 år så hade jag sagt ja att det är skönare med riktigt bra sex med någon än att onanera själv.

Nu nästan 20 år senare så har jag lärt mig att fixa sköna orgasmer på egen hand, slipper vänta in någon och kan bestämma själv när jag vill få orgasm dvs behöver inte vänta till att någon ska ha tid att träffas.
Citera
2020-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Hade du frågat mig när jag var 19 år så hade jag sagt ja att det är skönare med riktigt bra sex med någon än att onanera själv.

Nu nästan 20 år senare så har jag lärt mig att fixa sköna orgasmer på egen hand, slipper vänta in någon och kan bestämma själv när jag vill få orgasm dvs behöver inte vänta till att någon ska ha tid att träffas.

Men är det samma goa känsla med orgasmen man fixar själv? Spänningen, passionen och alla intensiva känslor med en sexig partner känner man ju inte när man onanerar?
Citera
2020-08-06, 23:51
Medlem
Citat:
Men är det samma goa känsla med orgasmen man fixar själv? Spänningen, passionen och alla intensiva känslor med en sexig partner känner man ju inte när man onanerar?

Hm är nog bara känt spänning och passion med den första KK:n jag hade när jag var 19 år. Dels lärde jag mig mycket så jag typ haft sex med en kille innan sen var det lite spännande att ha sex med någon som var 8 år äldre och väldigt erfaren.

Sen sexig? Eh nja inte min första KK inte men den andra KK jag hade för några år sen hade helt underbart fin kuk.
Citera
2020-08-07, 17:18
Medlem
Citat:
Hm är nog bara känt spänning och passion med den första KK:n jag hade när jag var 19 år. Dels lärde jag mig mycket så jag typ haft sex med en kille innan sen var det lite spännande att ha sex med någon som var 8 år äldre och väldigt erfaren.

Sen sexig? Eh nja inte min första KK inte men den andra KK jag hade för några år sen hade helt underbart fin kuk.

Aha, den som inte var så bra KK i övrigt? Synd på en fin kuk då. Apropå det, saknar du inte kuk när du bara onanerar?
Citera
2020-08-07, 17:32
Medlem
Citat:
Aha, den som inte var så bra KK i övrigt? Synd på en fin kuk då. Apropå det, saknar du inte kuk när du bara onanerar?

Lite OT men Yes den mindre bra. Nä saknar mer närhet än kuk när jag onanerar eller vänta nej saknar nog kuk med *haha*
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in