Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Men hur kan tjejen gå med på det? (fetat) Hon måste ju känna sig som värsta loosern!

Tjejer är rätt vana vid att killar bara är ute efter sex, troligen var det positivt att jag var rak och ärlig. Sen ville hon väl också ligga?
Citera
2020-08-05, 01:01
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag personligen vill inte se på film eller göra såna saker, det gör jag med mina vänner, och sex har jag med en kk. Självklart får en man sova över om han bor en bit ifrån, men jag skulle inte vilja ha det så mera än någon enstaka gång. Men för vissa funkar det att göra så, men det funkar nog inte för alla att ha den typen av upplägg.
För mig känns det självklart att en kk inte träffar mina vänner eller familj, men det är min personliga åsikt bara.
Det låter som en bra lösning för dig men, eh, lite tråkigt i mina öron faktiskt. Jag skulle gissa att männen du träffar är loosers i någon mening. Som nöjer sig med detta. Eller vet du om även de har andra?
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jo, men tror du att det är så många som pratar igenom vad de vill ha ut av ett KK-förhållande då...?
Jag vet inte, jag tycker att det verkar svårt i alla fall.
Ett av mina syskon tog med sig en KK till en av våra familjesammankomster och jag minns att jag tyckte att det var jättekonstigt gjort av mitt syskon. Det var inte mitt problem och jag hade absolut inga moraliska betänkligheter, mer att jag tänkte att det skulle vara svårt att ha ett rent sexuellt förhållande om man blandade in utomstående - och i detta fallet närstående utomstående.

Jag minns också en pojkvän jag hade som berättade att han hade haft en KK tidigare och att hon hade blivit ledsen på honom för att hon trodde att de var ihop men han såg det inte så. Han sa att de bara hade haft sex och kollat på film - och jag tyckte att det var ungefär vad vi gjorde också...så vad var skillnaden? Enligt honom var det självklart att han och jag var ett par men att hans KK bara hade varit en KK. Mystiskt.
Det fetade var inte riktat till mig men jag svarar likväl, att jag själv inte tror det. Då måste man ju från början vara inriktad på en KK-relation. Kanske som #Findusofelix's nätnapp, typ.

När jag var barn tog ett av mina storasyskon nästan alltid hem sina KK:s på söndagsmiddag. Det var liksom inget konstigt med det. Förutom att dessa, för det mesta, nog egentligen trodde att de var något mer än KK:s, kanske särskilt just därför. Mitt syskon krossade många hjärtan, kan jag säga. På så sätt ingen bra förebild.

Angående pojkvännen du minns, så är det kanske så, att både begreppet "KK" och "pojkvän"/"flickvän" finns i betraktarens hjärna s.a.s. I ditt nämnda fall råkade det vara ömsesidigt just då. Men i hans tidigare relation var det inte det - för honom.
Bäddat för trubbel med andra ord, det här med KK.
Citera
2020-08-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienerbroed
Tjejer är rätt vana vid att killar bara är ute efter sex, troligen var det positivt att jag var rak och ärlig. Sen ville hon väl också ligga?
Jo, men om ni först dejtade seriöst förutsätter jag att hon också måste ha känt, att du inte heller var pojkvänsmaterial. Men s.a.s. dög att knulla med varje fall. Annars går det inte ihop riktigt.
Citera
2020-08-05, 01:27
Medlem
Citat:
Jo, men om ni först dejtade seriöst förutsätter jag att hon också måste ha känt, att du inte heller var pojkvänsmaterial. Men s.a.s. dög att knulla med varje fall. Annars går det inte ihop riktigt.

Tror snarare att hon ville träffas mer och det var det sättet som jag var med på. Det avslutades ca 6 mån senare med att hon ville va mer än KK.
Citera
2020-08-05, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienerbroed
Tror snarare att hon ville träffas mer och det var det sättet som jag var med på. Det avslutades ca 6 mån senare med att hon ville va mer än KK.
Så då ville hon det nog redan från början, tänker jag, och kanske hoppades att du skulle ändra dig så småningom.
Sa du verkligen rakt ut, att du inte ville vara mer än KK efter ert inledande dejtande? I så fall var det ju en rejäl chansning från hennes sida. Jag har då svårt att förstå det.
Citera
2020-08-05, 01:49
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det låter som en bra lösning för dig men, eh, lite tråkigt i mina öron faktiskt. Jag skulle gissa att männen du träffar är loosers i någon mening. Som nöjer sig med detta. Eller vet du om även de har andra?

Jag föredrar att ha i princip enbart sex med dom män jag träffar, det är i stort det enda jag saknar.
Men om någon åkt en längre sträcka så får han självklart sova över, men tror inte att någon vill vara delaktig i min familj, släkt eller vänner, då dom också bara vill åt sexet.

"Loosers" vet jag inte? Det är hyggliga män som ser bra ut och bidrar till bra sex. Jag har lite svårt att förstå att dom inte har ett helt harem, då dom borde haft det i mitt tycke. Dom har haft flickvänner/sambos och någon har barn, så jag anser dom vara normala.

Men dom jag träffar är 10-15 år yngre än mig, kanske kvinnor i deras ålder har andra önskemål än vad jag har?

Osäker på om dom träffar andra, någon gör det när han får napp, och någon annan får nöja sig med mig, och någon vet jag inte.
Men då jag träffar mer än en så får ju dom självklart göra det också.
Citera
2020-08-05, 01:55
Medlem
Citat:

Det fetade var inte riktat till mig men jag svarar likväl, att jag själv inte tror det. Då måste man ju från början vara inriktad på en KK-relation. Kanske som #Findusofelix's nätnapp, typ.

När jag var barn tog ett av mina storasyskon nästan alltid hem sina KK:s på söndagsmiddag. Det var liksom inget konstigt med det. Förutom att dessa, för det mesta, nog egentligen trodde att de var något mer än KK:s, kanske särskilt just därför. Mitt syskon krossade många hjärtan, kan jag säga. På så sätt ingen bra förebild.

Angående pojkvännen du minns, så är det kanske så, att både begreppet "KK" och "pojkvän"/"flickvän" finns i betraktarens hjärna s.a.s. I ditt nämnda fall råkade det vara ömsesidigt just då. Men i hans tidigare relation var det inte det - för honom.
Bäddat för trubbel med andra ord, det här med KK.

Ja, vi kan nog enas om att det är komplicerat för många i alla fall. Men för Findusofelix(?) verkar det fungera bra så vet man vad man pysslar med kan det säkert fungera. Efter vad jag sett är det fler killar än tjejer som kan klara av ett KK-förhållande och det är nog för att tjejer grubblar mer.
Findusofelix är gammal nog att veta vad hon gör och då blir det bättre.
Citera
2020-08-05, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag föredrar att ha i princip enbart sex med dom män jag träffar, det är i stort det enda jag saknar.
Men om någon åkt en längre sträcka så får han självklart sova över, men tror inte att någon vill vara delaktig i min familj, släkt eller vänner, då dom också bara vill åt sexet.

"Loosers" vet jag inte? Det är hyggliga män som ser bra ut och bidrar till bra sex. Jag har lite svårt att förstå att dom inte har ett helt harem, då dom borde haft det i mitt tycke. Dom har haft flickvänner/sambos och någon har barn, så jag anser dom vara normala.

Men dom jag träffar är 10-15 år yngre än mig, kanske kvinnor i deras ålder har andra önskemål än vad jag har?

Osäker på om dom träffar andra, någon gör det när han får napp, och någon annan får nöja sig med mig, och någon vet jag inte.
Men då jag träffar mer än en så får ju dom självklart göra det också.
Ähum, män kan ju vara bra till annat också. Som att fixa och trixa, allt från att byta säkringar till att meka med gräsklipparen, skifta däck på bilen, måla ny bottenfärg på segelbåten, snickra på sommarhuset and whatever - ja du förstår nog vad jag menar. De kan även vara ett skydd mot inkräktare, eller bara trygga varelser att ty sig till om man känner sig hotad. De kan också hjälpa till med passning av barnbarn och på andra sätt vara ett äldre manligt föredöme för det uppväxande släktet.
Men du kanske har manliga vänner, som bara är vänner, vilka sköter sånt. Eller kanske ditt ex, som är far till dina barn och morfar/farfar till dina barnbarn?
Någonting säger mig dock, att din relation till just honom inte är så bra. Men jag kanske minns fel kring vad du postat tidigare.
Att helt vara utan någon man som är riktigt nära dig i ditt liv, oavsett sex eller ej, låter dock inte så kul. Men du kanske ändå har det väl förspänt så, på något sätt?
Citera
2020-08-05, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Ja, vi kan nog enas om att det är komplicerat för många i alla fall. Men för Findusofelix(?) verkar det fungera bra så vet man vad man pysslar med kan det säkert fungera. Efter vad jag sett är det fler killar än tjejer som kan klara av ett KK-förhållande och det är nog för att tjejer grubblar mer.
Findusofelix är gammal nog att veta vad hon gör och då blir det bättre.
Jaa, det är nog varje fall en generationsfråga skulle jag tro. Men som man skulle jag tvärtom säga att män grubblar mer, när de kommer upp lite i åren som jag.
Unga killar som ser kvinnor främst som sexobjekt grubblar nog inte mycket kring sådana här frågor. De kör istället på utan att bry sig ett skvatt om tjejerna ifråga. Så det blir kanske tvärtom vad det gäller grubblerier för de olika könen, beroende på mogenhetsgrad.
Citera
2020-08-05, 03:21
Medlem
Hade en KK några månader när jag var 19 år.

Väldigt praktiskt att ha någon att gå hem till efter krogen när man var fyllekåt.

Sen ligga kvar hela förmiddagen och sen gå hem.

Det hände att vi kunde träffas en vardagskväll och kolla film+ha sex.

Det var inte alltid jag sov över heller. Vi bodde 10 minuter ifrån varandra.

Funkade väldigt bra men tyvärr tog det slut när han började med droger.

Testade igen för ett par år sen med en KK-relation men mest jobbigt att bli väckt 02 på natten, ibland dök han inte upp trots att han sagt han skulle komma och jag kände knappt något när vi hade sex så jag avbröt det hela rätt fort.

Liksom skönare och smidigare att onanera än ha en svettig man över sig. Sen om jag planerar är jag garanterad orgasmer varje gång.

Dock inga fördomar mot de som har en KK-relation men tror inte det är så enkelt alltid som det låter alla gånger.
Citera
2020-08-05, 08:02
Bannlyst
Finns inga KK relationer. Under tiden som du tror att ni är KK så går kvinnan runt och tänker huruvida du har egenskaper eller beter dig som om det i framtiden kan bli seriöst.

Om KK relationer inte var nån förberedelse för seriöst förhållande så hade vi sett massa sådana relationer, men det finns inte och varar liksom inte i fem år. Finns enstaka fall men det är seriöst förhållande eller ONS som gäller. Ingen kvinna går med på att skänka bort det enda hon har att ge (sex) helt gratis till någon utan att få tillbaka något. En kvinna räknar inte sex från en man som något hon får tillbaka när hon har sex med honom.
Citera
2020-08-05, 11:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ähum, män kan ju vara bra till annat också. Som att fixa och trixa, allt från att byta säkringar till att meka med gräsklipparen, skifta däck på bilen, måla ny bottenfärg på segelbåten, snickra på sommarhuset and whatever - ja du förstår nog vad jag menar. De kan även vara ett skydd mot inkräktare, eller bara trygga varelser att ty sig till om man känner sig hotad. De kan också hjälpa till med passning av barnbarn och på andra sätt vara ett äldre manligt föredöme för det uppväxande släktet.
Men du kanske har manliga vänner, som bara är vänner, vilka sköter sånt. Eller kanske ditt ex, som är far till dina barn och morfar/farfar till dina barnbarn?
Någonting säger mig dock, att din relation till just honom inte är så bra. Men jag kanske minns fel kring vad du postat tidigare.
Att helt vara utan någon man som är riktigt nära dig i ditt liv, oavsett sex eller ej, låter dock inte så kul. Men du kanske ändå har det väl förspänt så, på något sätt?

Barnens pappa och jag umgås gärna kring barnbarnen ihop, det är trevligt. Och han är ju då ett manligt föredöme för dom som är på tillväxt.
Har bröder som kan hjälpa mig med såna praktiska saker jag inte själv klarats av, men jag är ganska praktisk och gillar att fixa, så det är sällan jag behöver be honom om hjälp.

Då jag anser mig ha ett hyggligt/bra liv, med fina och lojala medlemmar i flocken, så har jag i dagsläget ingen saknad efter en man.
Jag har varit utmattad i flera år, så jag har fullt upp med att hitta åt vem jag är när jag är på väg tillbaka till livet, och har en del förbättringsarbete att göra för att inta hamna där igen, så jag har fullt upp ändå.

Har försakat mig själv tidigare pga barns behov, så just nu är jag den viktigaste personen i mitt liv.
Så jag har inte tid/ork/engagemang för en annan människa tätt inpå mig nu mer än kortare stunder nu och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in