Citat:
Absolut finns det personer som inte vill jobba och arbetar på en arbetsplats där de i princip slipper. Se inlägg om en annan tråd en flashbackare hänvisar till.
Tråden visar dock på att många inte trivs med att ha ett arbeta som är understimulerad. Så jag är inte riktigt överens med dig.
Tråden visar dock på att många inte trivs med att ha ett arbeta som är understimulerad. Så jag är inte riktigt överens med dig.
Nej det är jag helt med på och det är så klart bekymmersamt. Tyvärr är det väl ofta den mest kvalificerade delen av arbetskraften som vill något mer och som på sikt därför söker sig bort från det offentliga vilket gör att dom som blir kvar inte är mycket att hänga i granen.
Fast i mitt svar syftade jag mest på skolchefen nedan och vad hon drivs och motiveras av i sitt jobb och hur fundamentalt fel det är att vara chef med den inställningen.
Citat:
Citat:
Vissa måste helt enkelt inse när det är dags att gå i person. Men så klart är den stora mängd arbetserfarenhet som många sitter på ovärderlig.
Du har ingen jävla aning om hur jag sköter mitt jobb heller eller hur mina kollegor sköter sina jobb din besserwisser. Men visst, spy ut galla över mig du bara, jag har annat att tänka på.
Du har ingen jävla aning om hur jag sköter mitt jobb heller eller hur mina kollegor sköter sina jobb din besserwisser. Men visst, spy ut galla över mig du bara, jag har annat att tänka på.
På frågan om du brinner för ditt jobb är det första du svarar; att det är lite kul att leka med makt. I en annan tråd ger du råd om att använda härskartekniker på jobbet.
Och dessutom verkar du inte ens reflektera över att du just deklarerat en av dina underliggande drivkrafter som driver dig i ditt jobb och än mindre hur olämpligt det är att vara skolchef och tycka att det är "lite kul att leka med makt" och att se "härskartekniker" som en bra lösning på arbetsrelaterade konflikter.
Såg även att du kände dig lurad och gick ur ett förhållande så fort du fått ett bättre jobb pga att mannen du bodde med krävde att ni delade på räkningarna och att du drömmer om en riktig gentleman som inte gnäller över att ta hela notan.
Inte så jätte konstigt om dom äldre män som finns runt dig på arbetsplatsen, som sätter sig på tvären och får smaka ditt nöje "att leka med makt" blir bittra över unga kvinnliga chefer och deras inställning.
Inte för att det har med det här att göra men när du själv "spyr galla" över lågutbildade män i andra trådar är det väl inte märkligt att jag i egenskap av just en sådan gör det samma med dig här, om det nu är så du uppfattar det.
Själv föredrar jag att kalla det för att ifrågasätta fundamentet i och grundvärderingarna för ditt ledarskap. Du är ju dessutom skolchef och förmodar jag avlönad ur det gemensamma så det är väl ytterligare ett skäl att ifrågasätta hur du jobbar.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-08-04 kl. 00:08.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-08-04 kl. 00:08.