Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-03, 21:26
Medlem
Sonny00s avatar
Tjänsteman på rätt stort privat företag. Närmar mig 60 och tjänar knappt 40/månad. Ingen eftergymnasial utbildning. Jobbar ca 6-6,5 h/dag men har en heltidstjänst. Jag tycker att det är skönt att slippa stressa och har ingen önskan om att få mer att göra.
Citera
2020-08-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Skolchef

Citat:
det är lite kul att leka med makt.

Citat:
Dock är det svårt att leda inbitna gamlingar. Jag är 31 år.

Och sen kallar du gamlingarna du "leker med" för bittra också när dom inte gör som 31åringen säger eller hur?

Här ser man med all önskvärd tydlighet ett mycket strålande exempel på hur dom mest vitala delarna saknas hos den anställde trots den höga bildningen.

Bra tråd förövrigt bekräftar verkligen min bild av akademikerna och vad dom (inte) tillför mer än höga kostnader för konsumenter och skattebetalare och ett mervärdeskomplex som helt saknar grund.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-08-03 kl. 21:33.
Citera
2020-08-03, 21:53
Avstängd
bithaxs avatar
Vet inte om jag har ovanligt hög arbetsmoral, men brukar faktiskt jobba från 9:00 till 17:30 när jag sitter hemma. Ibland blir det väl 1 timmes lunch iof med lite tupplur osv. Men man har faktiskt rätt till 5 minuters rast per timme, så på en dag så blir det 40 minuter. Så mycket går man ju inte på toa.
Citera
2020-08-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
tekniskt arbetslös betyder att staten betalar en stor del av lönen.

Då är svaret nej.
Citera
2020-08-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tjänsteman på rätt stort privat företag. Närmar mig 60 och tjänar knappt 40/månad. Ingen eftergymnasial utbildning. Jobbar ca 6-6,5 h/dag men har en heltidstjänst. Jag tycker att det är skönt att slippa stressa och har ingen önskan om att få mer att göra.

Låter som en sund arbetsplats, tack för svaret.
Citera
2020-08-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Och sen kallar du gamlingarna du "leker med" för bittra också när dom inte gör som 31åringen säger eller hur?

Här ser man med all önskvärd tydlighet ett mycket strålande exempel på hur dom mest vitala delarna saknas hos den anställde trots den höga bildningen.

Bra tråd förövrigt bekräftar verkligen min bild av akademikerna och vad dom (inte) tillför mer än höga kostnader för konsumenter och skattebetalare och ett mervärdeskomplex som helt saknar grund.

Absolut finns det personer som inte vill jobba och arbetar på en arbetsplats där de i princip slipper. Se inlägg om en annan tråd en flashbackare hänvisar till.

Tråden visar dock på att många inte trivs med att ha ett arbeta som är understimulerad. Så jag är inte riktigt överens med dig.
Citera
2020-08-03, 22:08
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
Låter som en sund arbetsplats, tack för svaret.

Jo, jag är nöjd. Det är ju perfekt nu när jag sitter i sommarstugan och jobbar. När jag är klar med jobbet efter sex timmar kan jag ta det lugnt i solen på tomten. Har jag alltid med mig jobbmobilen så är det lugnt. Jag har dock inte vågat gå och bada på arbetstid ännu.

Det blir trist när man inte ska jobba hemma längre. Jag kan inte lämna kontoret efter bara sex timmar varje dag.
Citera
2020-08-03, 22:15
Medlem
Jag har det så med, men sen jag började med aktier och swingtrade så har min extratid lett till något bra

Börsen öppnar 9 sen har man fullt ös till 1730. Har man mer tid kan man hoppa på usabörsen som öppnar 1730.
Senast redigerad av Softa2020 2020-08-03 kl. 22:19.
Citera
2020-08-03, 22:18
Medlem
ErikJs avatar
Nu under Corona kanske 10 effektivt per vecka.
Citera
2020-08-03, 22:23
Medlem
Jag jobbar också offentligt och har vissa perioder lite för lite att göra. Det är jäkligt stressande, mycket värre än att ha för mycket att göra. Men jag påtalar det för min chef som då ofta skickar diverse småfrågor åt mitt håll. Sen har jag fördelen att jobba i en liten grupp så när det är stiltje är det ofta så för oss alla och då kan vi gemensamt spåna fram saker att jobba med, förbättra rutiner, göra sammanställningar, se över dokument och sånt som inte hinns med de perioder vi har fullt upp. Våra inkommande uppdrag styrs av faktorer utifrån så det är svårt att göra något åt att arbetsbelastningen varierar.

Skulle jag ha för lite att göra under en längre tid skulle jag se mig om efter ett annat jobb. Man förslappas och stannar av i utvecklingen om man rullar tummarna för mycket. Att ägna halva dagen åt att kolla youtube och spela spel är direkt destruktivt i mina ögon.
Citera
2020-08-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Vissa måste helt enkelt inse när det är dags att gå i person. Men så klart är den stora mängd arbetserfarenhet som många sitter på ovärderlig.
Du har ingen jävla aning om hur jag sköter mitt jobb heller eller hur mina kollegor sköter sina jobb din besserwisser. Men visst, spy ut galla över mig du bara, jag har annat att tänka på.
Senast redigerad av --cory 2020-08-03 kl. 22:53.
Citera
2020-08-03, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av Kanhanda
Jag känner mig understimulerad och börjar faktiskt må riktigt dåligt eftersom jag är en driftig person och vill ha mycket att göra därför jag sökte jobb här

Men herregud, mindre jobbtimmar innebär ju mer frihet och tid att göra precis vad du känner för? Var tacksam och lägg det på något som intresserar dig och var driftig där istället. Behöver du verkligen att någon annan ska detaljstyra dig för att må bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in