Vet att jag gjorde mensas testprov på nätet för en massa år sedan, flera decennier typ... fick ganska högt på det, minns inte vad... Jag gick elektro på CTH, kände mig som en av de mer korkade...
Har skitdåligt minne, minns att jag fick 3 i matten, skrev aldrig bättre än tre på proven, men vår lärare (som skrivit läroboken) sa alltid att bevisen man skulle redogöra för på provet (alltid två stycken) var gratispoäng, jag lärde mig ett antal bevis med stor möda, men lyckades aldrig pricka in att lära mig två bevis på något prov utan klarade aldrig mer än ett... hade jag klarat två bevis på provet så hade jag haft 4 på alla matteproven i stället för 3...
Läste kursen audio och akustik, på slutet (eller snarare tentade om kursen som jag läst tidigare) då hade jag strax innan läst Elektromagnetisk fältteori, och det var i princip samma formler, så jag skrev faktiskt 5 på det provet och det var nog enda femman jag fick...
Vår mattelärare sa alltid att de stora genierna i matte gjorde alltid sina upptäckter innan de fyllt tjugo... sen beckade väl hjärnan ihop typ...