2020-08-02, 16:58
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
SVT vinklar dessutom på att platsen är otrygg. Platsen är alltså problemet. Inte samhällsutvecklingen.

Bara platsen i mening av den avgränsade ytan bensinstation och nattöppet hamburgerhak. Inte stadsdelen, inte Orten.

Det skulle vara att stigmatisera de boende där och som det heter "att spela rassar, främlingsfientliga och högern" i händerna.

Uttalandet om "otrygg plats" är enligt SVT gjort av "en anonym boende" och lär av SVT bara vara menat som en känga till multisarna sHell & Donken.
Citera
2020-08-02, 16:59
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Intressant. Det har skjutits från två håll och alltså två positioner.

Den ena tidigare kända framför bensinpumparna mot dörrhållet på McDonalds. Den andra uppifrån backen på Sankt Botvids väg. Alltså minst två gärningsmän med automatvapen.

Se bilden:

https://c.cdn-expressen.se/images/82...nan/640@60.jpg

Kanske från samma bil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja fan, bli hungrig så dags när man är 12, då förtjänar man sitt öde. eller?

Nej, men det är värt att undersöka.
Var hon där i sällskap med misstänkt måltavla, så har han stor skuld till det inträffade. Om denne också vägrar berätta vad han vet om skyttarna och motivet kan jag inte tänka mig att flickans familj blir glad på honom.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Expressen har en väldigt bra karta i denna artikel som visar exakt var skotten hamnade och varifrån man sköt.
” Markeringar på marken visar att tomhylsor hittats vid bensinstationen och att skjutriktningen varit mot McDonald’s, där kulhål har upptäckts. Markeringar på ett andra ställe visar att det även avlossats skott mot ungefär samma plats från Sankt Botvinds väg, på andra sidan restaurangen.”
https://www.expressen.se/nyheter/ung...kottlossning1/
Citera
2020-08-02, 17:00
Medlem
Liknar mordet på Shayan Gaff - där nån oskyldig drabbas pga gängkäbbel. Och jag ycker inte att ett barn ska vara ute på natten - klart man inte ska bli mördad pga det men tyvärr hänger dessa avrättare ute på nätterna så därav bör man hålla sig borta
Citera
2020-08-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Den där sossen kommunstyrelsens ordförande verkar ju helt apatisk. Hon säger att hon är ledsen, men verkar glad och ler och skrattar. Hon vet att hennes kommun är ett stort helvete, men hon har inte gjort ett skit åt saken utan bara förvärrat den.

Hur kan hon säga att hon är ledsen över det som har hänt, när det är hennes och hennes partis fel? Hur kan hon vara ledsen över det som har hänt, men stel med bara floskler och ett dumt leende på läpparna?

Du såg nog vad du ville se för jag såg då inget skratt och inget leende.

En eller flera politiker gör ingen skillnad, inte 500 nya poliser heller. Det enda som kan göra skillnad är att vi alla tillsammans försöker komma överens om vilka åtgärder som ska tas för att förändra uppkomsten av grundproblemet. Det är inte så enkelt som att säga att det är invandringen det kommer an på!!! Det är ju trots allt vi som tar emot dem och ger dem förutsättningarna för livet i Sverige.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Vilka är Botkyrka-nätverkets huvudfiender?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Ungdomsrabatten är slopad för personer från 18 år grova brott som mord genom skjutning och grov gängkriminalitet.
Nej, det är den inte. Det är ett förslag som nu är ute på remiss, tänkt att det ska kunna träda i kraft 1 januari 2022.

https://www.regeringen.se/pressmedde...-brottslighet/
Citera
2020-08-02, 17:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kanske från samma bil?

Kanske även det ja, eller två positioner och två olika personer för att vara mer säkra på att lyckas med avrättningen. Men man har ända misslyckats med att träffa rätt personer.
Citera
2020-08-02, 17:02
Medlem
Kan det vara så att flickan inte ens är hemmahörande i Sthlm utan att hon är på genomresa med familjen som kanske har semester? Tycker det är konstigt annars att en 13 årig tjej ska ränna runt McD vid den tiden.
Citera
2020-08-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kynnaren
Det är inget normalt att bli skjuten som 13-åring. Oavsett vilken tid på dygnet.
Skippa moraluppläxningen!

Ingen moraluppläxning, men det är värt att undersöka om man vill förstå händelsen.
Var hon där i sällskap med misstänkt måltavla, så har han stor skuld till det inträffade. Om denne också vägrar berätta vad han vet om skyttarna och motivet kan jag inte tänka mig att flickans familj blir glad på honom.
Citera
2020-08-02, 17:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Om det nu inte var hon som var måltavla hoppas jag att någon av de riktiga måltavlorna visa någon slags "tjuvheder" och snackar med polisen. I en "normal" kriminell värld skulle ingen tycka att det inte är ok att göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in