2020-08-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nja inga kontraktsmördare men däremot garanterat kända hos polisen och i en stulen bil kanske gör polisen intresserad?
Jag va ut och testkörde en bil ifjol som va obesiktad och anställd och möte en civil polisbil som vände och körde ikapp och stoppade mej då bilens kamera sniffade upp att de va en bil ute som inte skulle vara de, väldigt effektivt så poliserna då dom får upp efterlysta fordon mm på skärmen direkt utan att dom behöver slå på reg.nr.

Stulna(om inte väldigt färska), falska skyltar eller oskyltat fram som många kört kan även det väcka uppmärksamhet.

Tror inte alla polisbilar har systemet du nämner än? Och hur ofta möter man polisbilar på e4 en sen lördag när det mesta sker i city?

Jag tror inte dom bryr sig så mycket.. inget konstigt alls, dådet påvisar väl det?
Citera
2020-08-03, 21:44
Medlem
"Stulen" my ass.

Han är en del av projektet.

Var det inte nån flashbackare for några veckor som frågade hur man lånar ut bilen roll någon kriminell utan att åka dit för det och då nämnde någon att man ska köra "ska sälja bilen taktik och låtsats du inte känner den personen som provkör".

?

Citat:
Ursprungligen postat av Hardyman
Kan knappast vara en tillfällighet att hans bil blev stulen. Citerar Expressen i länken:
"22-årige bilmekanikern Cappe Westling äger den stulna bilen. Vad Expressen erfar stämmer registreringsnumret på den misstänkta flyktbilen överens med Cappe Westlings stulna bil.
Han blev av sin Audi den 12 juni, när en bekant till hans vän skulle provköra den inför en eventuell försäljning. Under provkörningen rånades mannen på bilen."
Kolla bilnummer: CLR 416

Här ligger en hund begraven.....?
Citera
2020-08-03, 21:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har ALDRIG påstått att detta skall eller borde bedömas som Vållande till annans död, utan att det KAN göra det. För 5 minuter sedan skrev jag följande till en annan skribent:

"Nu skall jag vara så konkret jag bara kan: Om Flickan i detta fallet stått i eller i direkt anslutning till en folkmassa, så är jag inte av någon annan åsikt än att detta skall vara Mord. Men om hon oväntat dykt upp från ingenstans, så är det inte lika självklart. Även om jag givetvis tror och hoppas att detta kommer fortsätta anses som ett Mord-fall".

Räcker det för att få någon som helst respekt av dig?
Nej verkligen inte. Men vållande kan du glömma. Detta är politiskt krut av torraste sort. Här kan du vänta dig hårt straff om de hittar nån att sätta dit.
Citera
2020-08-03, 21:45
Medlem
Alla vapen är livsfarliga, men när det
gäller automatvapen blir det många gånger farligare. Ett automatvapen typ AK47 Kalashnikov eller svenska AK 4 kräver mycket övning och utbildning för att kunna hanteras på rätt sätt. Jag är själv utbildad på bägge och har dessutom utbildat värnpliktiga på dessa vapen. ETT skott får vapnet att stegra sig ett par decimeter. När då kriminella, som till 95% är puckon och ärthjärnor, tror att de kan hantera ett sådant vapen blir det katastrof. En kula från en AK4:a har en utgångshastighet på 800 meter/sekund och och har en sk skottlängd på ca 4 km. Då fattar ni vad det handlar om. Höj straffen för olaga vapeninnehav ännu mer. Hoppas verkligen det finns någon moral även i dessa ruttna gäng, så att någon tjallar på dessa personer och att de åker fast. Ang klockslaget, jag har själv stannat med min familj på denna plats på väg hem från semestern mitt i natten 2 gånger. Det ska man kunna göra utan att riskera livet.
Citera
2020-08-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Du drar konstiga slutsatser tycker jag. Nästa gång kanske det är din bil som blir stulen och används i något.

Jag hade då rakt inte ringt expressen för att tala ut och skickat in en bild för publicering iaf .. han har påtalat att han kallas för Cappe.. han suktar efte uppmärksamhet.. som du ger honom, han vill synas

jag har för övrigt inte nämnt bilägaren, du gör en stor sak av det som jag undvek. Du måste vara efterbliven.
Citera
2020-08-03, 21:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Alla inblandade i bilaffären bör nog synas både en och två gånger. Att mitt under en provkörning stanna vid en bankomat och göra kontantuttag låter mycket märkligt, om det inte är så att man absolut vill fastna på en bevakningskamera samtidigt som man blir "rånad". På så sätt blir det trots allt lätt att "bevisa" hur man blev av med bilen. Förstås bara en tanke...
Han är nog inte bara bilmekaniker, han "tvättar" bilar också. På sätt och vis medhjälp till detta dåd...
Citera
2020-08-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Angående vilken sorts hund som BO gått ut med är det mest sannolikt att det är denna hundras.
AMERICAN STAFFORDSHIRE TERRIER
Denna hund är i alla fall registrerad på hennes adress.
Tik 2 år
Födelseår 2017-11-12
Länk hundras:
https://www.skk.se/sv/hundraser/amer...shire-terrier/

Vad är adressen?
Citera
2020-08-03, 21:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han är nog inte bara bilmekaniker, han "tvättar" bilar också. På sätt och vis medhjälp till detta dåd...

Kan vara, men å andra sidan kan det även vara så att han faktiskt blev blåst av någon bekant, om nu bilen inte blev "stulen på riktigt". Aningen svårt att avgöra exakt hur det ligger till utan att veta mer om "stölden", vilka de andra inblandade personerna är, osv. men visst låter det udda.
Citera
2020-08-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Dom kanske skulle ta in dig som expertvittne pga dina antaganden, som du tyckte nån annan här skulle bli? 😎
Sen säger du att i det fallet där man vet att människor vistas eller kan vistas räcker? Som tex ett McDonalds? Men den här flickan måste dessutom befunnit sig i eller i direkt anslutning till folkmassan? Att befinna sig på/eller i anslutning där folk vistas räcker inte för henne?
Edit: här är förresten bild hur det skjutits i länken liten bit ner https://www.expressen.se/nyheter/pol...n-pa-mordaren/

Återigen; Kan man bevisa att det funnits uppsåt att döda, och att det inte finns några andra omständigheter som talar för oaktsamhet eller olyckshändelse, så skall mord dömas.

När jag har kollat mig runt för att kunna förklara likgiltighetsuppsåt (eftersom många här nämner det) och dess praxis mer ingående så har jag hittat några av HD:s avgöranden. För just frågan om uppsåt och likgiltighet är oerhört komplicerad och har varit en väldigt het potatis. Med andra ord är det inte bara folk här på Flashback som diskuterat detta, utan även landets jurister! :-)
Jag hittade då ett rättsfall (NJA2016. s 763) som heter "Mopedmannen" där justitierådet Martin Borgeke förklarat att om man kan bevisa att gärningsmannen varit medveten om risken med sitt handlande, men INTE kunnat visa att personen varit likgiltig inför effekten - Så kan man INTE döma för likgiltighetsuppsåt (eller något annat uppsåtligt dödande). Det jag vill säga med detta är att denna frågan är betydligt svårare och mer komplicerad än vad denna tråden ger sken av.
Citera
2020-08-03, 21:58
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad impulsiv du är. Läs igen, se vad som är kursivt, se tiden inlägget skrevs, se inlägget jag skrev efter det. Såklart är detta dåd (också) en effekt av vansinnets politik, men inget kan uteslutas förrän det, med visshet, kan uteslutas.

Som jag skrev så låter det som en pkits ångestfunderingar. Du kan inte acceptera tanken att det finns främmande människor som ser det som en fullt rimlig strategi att likvidera sina kommersiella konkurrenter genom att skjuta på allmän plats med automatvapen. Istället så försöker du med iden att det kanske är en förtida skolskjutning (!).

Det här skriker av "men de är som oss asså bara de lär sig svenska va det är nyckeln till integrationen va så blir de som oss för att vara en svensk är det bästa i hela världen va". De är inte som dig. De dödar sådana som dig om du kommer ivägen för dem för du stinker av vekhet. Och det värsta av allt är att du vet innerst inne att du är för bekväm, för feminiserad och för cuckad för att kunna överleva om Sverige säckar ihop och de kommer för att plundra i ditt bostadsområde för i ett sådant läge måste du döda dem innan de dödar dig. Så hur löser ditt undermedvetna det här? Genom att komma med den krystade iden om att det var en skolskjutning. Kanske rentav genomförd av sådana där "incels" som du läst om på Twitter.
Citera
2020-08-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För det första vet vi inte vem som utförde dådet. Det kan vara en ensam galning eller vilket gäng som helst i nuläget. Det finns många andra grupperingar som ser ner på barnamord förutom HA. Det kan mycket väl vara så att gärningsmannen/männen i detta fall redan har ett pris på sina huvuden.

Polisen ska självklart inte syssla med tortyr i ett civiliserat land. Då sjunker vi till samma nivå som länder som Nordkorea eller Eritrea. Fuck that.
Nej det är ingen ensam galning och ja, gängkriminella bör torteras, rätt uppfattat.
Det här är det tredje oskyldiga offret på ett par år för skräpfolkets vansinnesskjutningar.
Stoppa skiten nu.
Citera
2020-08-03, 22:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Som jag skrev så låter det som en pkits ångestfunderingar. Du kan inte acceptera tanken att det finns främmande människor som ser det som en fullt rimlig strategi att likvidera sina kommersiella konkurrenter genom att skjuta på allmän plats med automatvapen. Istället så försöker du med iden att det kanske är en förtida skolskjutning (!).

Det här skriker av "men de är som oss asså bara de lär sig svenska va det är nyckeln till integrationen va så blir de som oss för att vara en svensk är det bästa i hela världen va". De är inte som dig. De dödar sådana som dig om du kommer ivägen för dem för du stinker av vekhet. Och det värsta av allt är att du vet innerst inne att du är för bekväm, för feminiserad och för cuckad för att kunna överleva om Sverige säckar ihop och de kommer för att plundra i ditt bostadsområde för i ett sådant läge måste du döda dem innan de dödar dig. Så hur löser ditt undermedvetna det här? Genom att komma med den krystade iden om att det var en skolskjutning. Kanske rentav genomförd av sådana där "incels" som du läst om på Twitter.
Skruva på korken. Tur att du inte är utredare, i något sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in