2020-08-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ett namn har har dryftats, men är det mer än en gissning? Visst kan det stämma, men för mig är det än så länge bara en spekulation.

Nej det är ingen spekulation.

Det är konstaterat med utdrag från Södertörns tingsrätt att den 18åring som media nämner är den som sagts i tråden.
Och medierna har med stor sannolikhet jävligt bra källor inom polisen.

Så det får konstateras klarlagt att 18åringen är en av dom tilltänkta måltavlornA.
Citera
2020-08-09, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Intressant utveckling, men vad skulle en 12-åring kunna gjort inom den kretsen som var så grovt att hon blev skjuten? Att hon skule vara en informatör till polisen är ju rätt lam teori, det tror jag inte en sekund på.

Det är klart att dessa idioter som åker runt med AK47 skjuter folk som kanske missat betala för lite droger?

EDIT: Jag tror snuten kommer få flest svar genom att kontakta facebook, whatsapp, instagram, kik, snapchat osv och indexera all hennes kommunikation, där kommer de få svaren de söker garanterat. En 12 åring är inte smart nog att gömma denna typ av kommunikation. Det kommer leda dem till gärningsmannen/gänget som ligger bakom. Om det nu stämmer att det inte var en "förlupen kula" som träffat henne slumpmässigt, men mer och mer av det man läser så är det någon fuffens med detta och liknar mer en avrättning än förlupen kula.

Jag har i o f s inte läst ikapp senaste dygnet men innan dess fanns absolut inget belägg för att hon skulle stämt träff med kriminella och användaren du citerade verkar mest svamla på och fantisera.
Rätta mig om någon trovärdig uppgift om detta kommit fram sedan igår.
Att en random en FB-användare själv spekulerar tycker att det "säkert" var på det sättet är inte något att ta fasta på.
Citera
2020-08-09, 02:11
Medlem
Jag har svårt att tro att 12 åringen skulle vara en måltavla. Ingen vill döda en 12 åring. Det är ett barn. Hur går det för måltavlorna, sitter de inomhus och trycker eller har de fått skydd av polisen eller är de ute och söker hämnd?
Citera
2020-08-09, 02:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har svårt att tro att 12 åringen skulle vara en måltavla. Ingen vill döda en 12 åring. Det är ett barn. Hur går det för måltavlorna, sitter de inomhus och trycker eller har de fått skydd av polisen eller är de ute och söker hämnd?

Det är sällsynt men det är klart det finns tillfällen med motiv mot en 12-åring också även om jag inte har hört något som tyder på det i detta fall.
Citera
2020-08-09, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nej.

Susanne Yakes född Ostrowska. Gift med Kosmas-Vaios Yakes, Lexbase.
Tidigare möjligen gift med Milad Naghei. Dottern heter antagligen adriana Ostrowska-Naghei

Dawid Ostrowski är Susannes bror. Lexbase, Livets hårda skola.

Conny O är bror till Susanne och Dawid och gift med Isabelle Ada.

Susanne, Dawid och Conny är barn till Helena Ostrowska.

Mormor Helena:
Sankt Mikaels väg 2
145 64 Norsborg

Mor Susanne med man Kosmas-Vaios Yakes:
Lagfartsvägen 32
145 58 Norsborg

Far Milad
Sandstuguvägen 49
147 60 Uttran

Morbror Conny med fru Isabella:
Stenvägen 11
147 50 Tumba

Morbror Dawid med fru Agnieszka: båda på Lexbase.
Backluravägen 24
149 43 Nynäshamn

Nå, från vilken adress gick Adriana med hunden och en kompis?
Någon som har en hundring som kan kolla upp Kosmas-Vaios Yakes på Mrkoll eller Lexbase?

Lustigt att Sh*hin *miri nere i Malmö har en flickvän som heter 0strowska. Kan hon möjligen vara släkt med den här 0strowski-familjen? Kan förstås vara ett rent sammanträffande. Eller inte.
Citera
2020-08-09, 04:54
Medlem
Varför går inte vänstern och de blåsta feministerna ut och demonstrerar mot denna händelse?

Är det för att det skedde här, och inte i USA?
Senast redigerad av blaha95 2020-08-09 kl. 04:58.
Citera
2020-08-09, 05:16
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Scenario 1. Adriana har gått ut med hunden från Mammans lägenhet och där hon även själv ska bo. Enligt uppgifter i tråden ska inte föräldrarna ha varit hemma. Då får vi denna promenad.

https://forumbilder.com/i/rXsG

Scenario 2. Eftersom föräldrarna enligt uppgift i tråden skulle ha åkt på semester är det troligt att mamman överlåtit själva barnpasset till Adrianas mormor. Då får vi en betydligt kortare promenad.

https://forumbilder.com/i/rXsM

Citat:
Ursprungligen postat av Mellanmyra
191 går inte på helger. Vid Hallunda centrum har linje 795 mot Tumba avgångstid 03.05. Samma tid gäller linje 795 mot Fittja.
Går att ta sig till hållplatsen Albyvägen också, men det är längre. Plus via bron över motorvägen, gångväg förbi Bauhaus, ICA MAXI och Biltema. Skulle det åkas buss är nog Hallunda C det mest tänkbara.

Citat:
Jag: GÅ HEM NU
Adriana: Ja ska ville ba äta sen ja ska tagga hem min buss kmr 3
Man tror ja skriver me min mamma
Jag: A men jag e din storesyrra

Är det fastslaget att BO:s hem ligger vid markeringen på bild för "scenario 1"?

I sms-konversationen med sin bästa kompis skriver BO "sen ja ska tagga hem min buss kmr 3". Varför skulle hon ta en buss hem när hon är ute med hunden? Om vi antar att detta med bussen ändå är riktigt, varför anstänger hon sig inte för att ta bussen? Hon missar bussen med bred marginal då hon fortfarande är vid McDonalds långt efter tre. Äta vid en ödslig McDonalds klockan 2:30-3:00 som har matsalen stängd betyder att man får maten i en påse i drive-in luckan och man får äta maten på stående fot utomhus i mörkret eller tänker jag fel? Mörkt ute, sent på natten, efter är ha ätit missar man väl inte bussen i synnerhet när man lovat bästa kompisen att ta bussen bara för någon minut sedan?

Granskar man bästa kompisens sms så skriver hon med stora bokstäver GÅ HEM NU som en uppmaning och uttryck för oro. BOs svar bekräftar hon är införstådd i bästa kompisens oro. Handlar oron i konversationen om rastandet av hunden och McDonaldsmaten eller är båda införstådda med att BO har andra motiv med att vara vid McDonalds kl 2:30 på natten? I såfall vad gjorde hon där egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Rattattata1
"På övervakningsfilm från platsen där en tolvårig flicka sköts till döds natten till söndag syns mycket folk och en vit bil av kombimodell. Polisen vill gärna komma i kontakt med de personerna" (SVT 4/8 - https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...an-mordplatsen)

Osannolikt att en dyr Audi som samlat damm och varit gömd sedan i juni av en slump glider förbi en McDonalds kl 3:20 på natten.

Måltavla 1 och måltavla 2 lurades in i en fälla av GM. Måltavla 1 & 2 bör ha kommit till McDonalds i bil eller tänker jag fel? Varför satt de inte kvar i bilen? Varför var de på stående fot precis vid tillfället när audin glider förbi? Hade GM hjälp av en tipsare som närvarade utanför McDonalds och uppdaterade fortlöpande med info? Mobilaktivitet?
Citera
2020-08-09, 06:34
Medlem
Starbacks avatar
Dags att uppmärksamma några mystiska detaljer i ärendet. Mystiken skapas av de som tycker sig ha anlednin att komma med undanflykter/bortföklaringar. En väns mamma till 12-åringen yttrade under en intervju på tv: "Nu får vi se hur vi ska SKÖTA det här". Det är konstigt att murvlarna inte fått tag i modern själv. Hon har inte sagt flaska.

Jag tänkte direkt hur kan föräldrar tillåta att en 12-åring springer ute halv 4 på natten? Modern finns inte med nånstans i bilden och kompisens mamma tycks ha axlat huvudansvaret. Jag fick omedelbart knark-accociationer om att mamman sitter hemma och kickar på heroin, kanske. Nu tänker jag eftersom vi ännu inte fått höra vad hon säger att hon är i MÖ nånstans. Fan vet.

Man skjuter inte nån i huvet av misstag. Det gör man för att döda. Min teori är att flickan utnyttjats på ett eller annat sätt i haschförsäljningen. Den äldre som utnyttjat henne har resonerat "Vem kan misstänka en 12-åring". En konkurrerande langare har retat upp sig på att tappa kunder. Även gängkriminella har ögon och öron liksom sina egna underrättelsekanaler.

Från början hette det att hon var och handlade Sedan att hon gick ut och tog en nypa luft. Sen att hon skulle ta en promenad. Sen var hon ute med hunden. (Hon har nog ingen hund). Den senaste bortföklaringen kom i går i Aftonbladet. Hon var hubgrig och var ute för att köpa mat. Fan trot. Det är mycket sorgligt att barn utnyttjas i krimineella sammanhang. Jag är mycket ledsen att hon mördades så brutalt.

Det här med Audin kan vi bortse ifrån. En polisbluff.
Citera
2020-08-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Dags att uppmärksamma några mystiska detaljer i ärendet. Mystiken skapas av de som tycker sig ha anlednin att komma med undanflykter/bortföklaringar. En väns mamma till 12-åringen yttrade under en intervju på tv: "Nu får vi se hur vi ska SKÖTA det här". Det är konstigt att murvlarna inte fått tag i modern själv. Hon har inte sagt flaska.

Jag tänkte direkt hur kan föräldrar tillåta att en 12-åring springer ute halv 4 på natten? Modern finns inte med nånstans i bilden och kompisens mamma tycks ha axlat huvudansvaret. Jag fick omedelbart knark-accociationer om att mamman sitter hemma och kickar på heroin, kanske. Nu tänker jag eftersom vi ännu inte fått höra vad hon säger att hon är i MÖ nånstans. Fan vet.

Man skjuter inte nån i huvet av misstag. Det gör man för att döda. Min teori är att flickan utnyttjats på ett eller annat sätt i haschförsäljningen. Den äldre som utnyttjat henne har resonerat "Vem kan misstänka en 12-åring". En konkurrerande langare har retat upp sig på att tappa kunder. Även gängkriminella har ögon och öron liksom sina egna underrättelsekanaler.

Från början hette det att hon var och handlade Sedan att hon gick ut och tog en nypa luft. Sen att hon skulle ta en promenad. Sen var hon ute med hunden. (Hon har nog ingen hund). Den senaste bortföklaringen kom i går i Aftonbladet. Hon var hubgrig och var ute för att köpa mat. Fan trot. Det är mycket sorgligt att barn utnyttjas i krimineella sammanhang. Jag är mycket ledsen att hon mördades så brutalt.

Är det verifierat att BO träffades i huvudet?

Jag anser också att scenariot ser suspekt ut. Att en tolvåring ränner ute kl 03 i en förort där det nyligen skjutits, är märkligt bara det.

Varför Mc Donalds var barnets mål, är svårt att fatta, och orsaken till att ta med hunden också.

Hon ville inte väcka familjen, men den var ju inte hemma... Och en familj med hund är ju ändå van att bli väckt....

Massor av skitsnack i omlopp....

I dagens råa klimat, är någon verkligen förvånad över vad som hänt?

Vore det helt otroligt om tolvåringen mördades, om det inte var ett misstag?

Nej, tyvärr inte.
Citera
2020-08-09, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Om du har rätt, om flickan hade en praktisk funktion, är hon en självklar måltavla.

Hon kan dödas som markering och hon har sämst uppsikt. Hon hade inte heller väst.

Och att skilja på tolvårig tjej och ung kvinna, det är inte lätt för en torped på kvällen.

Varför skulle skytten veta att hon var tolv?

Hon kan ha haft ryggen mot skytten...

Han kan ha skjutit henne först, för att få bort henne ur bilden osv

Det finns så många varianter.
Citera
2020-08-09, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är det fastslaget att BO:s hem ligger vid markeringen på bild för "scenario 1"?

I sms-konversationen med sin bästa kompis skriver BO "sen ja ska tagga hem min buss kmr 3". Varför skulle hon ta en buss hem när hon är ute med hunden? Om vi antar att detta med bussen ändå är riktigt, varför anstänger hon sig inte för att ta bussen? Hon missar bussen med bred marginal då hon fortfarande är vid McDonalds långt efter tre. Äta vid en ödslig McDonalds klockan 2:30-3:00 som har matsalen stängd betyder att man får maten i en påse i drive-in luckan och man får äta maten på stående fot utomhus i mörkret eller tänker jag fel? Mörkt ute, sent på natten, efter är ha ätit missar man väl inte bussen i synnerhet när man lovat bästa kompisen att ta bussen bara för någon minut sedan?

Granskar man bästa kompisens sms så skriver hon med stora bokstäver GÅ HEM NU som en uppmaning och uttryck för oro. BOs svar bekräftar hon är införstådd i bästa kompisens oro. Handlar oron i konversationen om rastandet av hunden och McDonaldsmaten eller är båda införstådda med att BO har andra motiv med att vara vid McDonalds kl 2:30 på natten? I såfall vad gjorde hon där egentligen?

Osannolikt att en dyr Audi som samlat damm och varit gömd sedan i juni av en slump glider förbi en McDonalds kl 3:20 på natten.

Måltavla 1 och måltavla 2 lurades in i en fälla av GM. Måltavla 1 & 2 bör ha kommit till McDonalds i bil eller tänker jag fel? Varför satt de inte kvar i bilen? Varför var de på stående fot precis vid tillfället när audin glider förbi? Hade GM hjälp av en tipsare som närvarade utanför McDonalds och uppdaterade fortlöpande med info? Mobilaktivitet?

Gissningsvis hängde de på platsen för att sälja droger. GM kan enkelt ha vetat att de brukar stå där. Någon kan också haft koll och bekräftat att de var där.
Senast redigerad av Rattattata1 2020-08-09 kl. 07:31.
Citera
2020-08-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Såvitt jag förstår ska bilen ha testkörts av en kompis till en kompis till ägaren. Det var när denne under testkörningen stannade vid en uttagsautomat som rånet skedde. Personligen tycker jag att detta känns osannolikt. Troligen har testförare sålt den till skumraskpersoner, själv tagit bilen För skumraskändamål eller så har ägaren sålt den tillsammans med testförare. I det senare fallet hoppades han nog på en (mindre) inkomst från försäljningen och en högre från försäkringsbolaget. Mina gissningar.

Såvitt jag kan se står den fortfarande registrerad på en privatperson med kreditköp=avbetalning Normalt så betalar väl försäkringsbolag ut pengar ungefär 1 månad efter en stöld om bilen fortfarande är borta= Tyder väl på att försäkringsbolaget troligen misstänker nånting + att OM dom nu skulle betala så går ju såklart pengarna i första hand till finansbolaget som har skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in