2020-08-05, 00:18
Medlem
Mamman heter enligt uppgift Susanne och nye mannen David/Dawid. Efternamn oklart.
Citera
2020-08-05, 00:24
Medlem
wallyballys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expz
Vet inte om det redan nämnts men bilen i fråga är en rs4 avant som N Trading AB står som ägare som det varit snack om på en annan tråd om bilfirmor att se up för. Företaget har ingen adress och står som ägare för 51 fordon samt gick tydligen 71 miljoner kronor i vinst. Helt hundra på att det tvättas pengar via företaget.

Nja, bolaget omsatte ca 100 miljoner men gjorde endast 742 000 i vinst... viss skillnad ändå.
Citera
2020-08-05, 00:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
Mamman heter enligt uppgift Susanne och nye mannen David/Dawid. Efternamn oklart.

Är du helt säker?

Citat:
– Det är en jättestror tragedi, säger Susanne Laslo, mamma till Liliana och bekant till den skjutna flickan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...-kan-tanka-sig
Citera
2020-08-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallybally
Nja, bolaget omsatte ca 100 miljoner men gjorde endast 742 000 i vinst... viss skillnad ändå.
Kan inte mycket om sådana företag men ett skumt kriminellt upplägg alltså? Förmodligen med kopplingar till det kriminella nätverk som sköt? (botkyrkanätverket?)
Citera
2020-08-05, 00:29
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expz
Vet inte om det redan nämnts men bilen i fråga är en rs4 avant som N Trading AB står som ägare som det varit snack om på en annan tråd om bilfirmor att se up för. Företaget har ingen adress och står som ägare för 51 fordon samt gick tydligen 71 miljoner kronor i vinst. Helt hundra på att det tvättas pengar via företaget.

Nej, den aktuella bilen är en S4 med Rs4 Front.
Citera
2020-08-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är du helt säker?

Inte säker, men har två separata källor till det namnet.
Citera
2020-08-05, 00:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Vad blir brottsrubriceringen ifall det är en förlupen kula?
Det blir väl inte vållande?!

EDIT: Har någon gripits?

Mordförsök och mord. Det sistnämnda med likgiltighetsuppsåt. Det är vad jag förmodar blir åklagarens linje, när / om åtal väcks.
Citera
2020-08-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
1. Den stals en fredag, ställdes av på måndagen. Kvarnarna kan mala långsamt hos myndigheter över helger.
2. Nu säger du emot dig själv, om den ställdes av den 15e så var den såklart påställd 3 dagar tidigare. Jag har dessutom själv sålt bilar sena helgkvällar under liknande förhållanden... Så här i efterhand var det inte speciellt klokt, men nog är det något som sker ibland utan att det är något skumt.
3. Han själv har ägt bilen två gånger och den har även stått på hans farsa under en period. Skulle han köpa tillbaka den om det inte var en bil han tyckte om? Det är dessutom inte speciellt ovanligt att bilar byter ägare ofta inom bilintresserade kretsar.
4. Ett kreditavtal kan du bryta när du vill genom att betala av krediten, antingen genom att sälja bilen och betala krediten med de pengar du får betalt eller helt enkelt betala av den med andra pengar. Du tänker på leasing vilket är något annat. De flesta unga bilintresserade killar har dessa på kredit, som sagt ingenting konstigt.
5. Han köpte tillbaka den för tre månader sedan, innan dess ägdes den av en bilfirma och innan dess ägdes den också av honom eller hans farsa.

Ang GPS:
En så här gammal bil har som sagt ingen funktion för att skicka vidare dess position så det finns ingenting att stänga av ens.
Jag gör några nya punkter som du kan kolla på...
1. Ok, så bilen har varit "stulen" sedan 13 juni? och det var inte nu förrän nu dom hittade den i samband med mordet?
Jag trodde bilstölden var mer nyligen, dom har åkt omkring i den i +7 veckor då cirka?

2. Jag tycker det är mkt ovanligt att en bil köps och säljs inom familjen så pass mkt, 3-4 ggr?, ok om det sker en gång i samband med utköp från ett Leasing-avtal. Då måste man ju göra så, dvs att man skriver bilen på en närstående eller kamrat, 1-2 mån innan man köper loss den, efter att leasingen gått ut. Men det är väl oftast 3 år? Och den är ju 9 år gammal så om den var leasad dom första åren så lär det ju vara länge sedan det går ut.

3. Fast här säger väl du emot dig själv,? Han hade ägt bilen i 3 månader sista gången, varför sälja den efter 3 månader om han gillande den ? Jag tolkade det som att bilen blev stulen när han skulle sälja den, i Juni? Då han lät en "okänd" person provköra bilen...

Ang. GPS: 2016 fanns det sådana funktioner, vet ej hur det var 2011.
Senast redigerad av jmadden 2020-08-05 kl. 01:19. Anledning: felstav
Citera
2020-08-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är du helt säker?

Kanske kan inlägg 2298+citerade inlägg från LeBronThurman bringa klarhet i vad Adrianas mamman verkligen heter men känns smått rörigt o oklart.
Citera
2020-08-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmadden
Jag gör några nya punkter som du kan kolla på...
1. Ok, så bilen har varit "stulen" sedan 13 juni? och det var inte nu förrän nu dom hittade den i samband med mordet?
Jag trodde bilstölden var mer nyligen, dom har åkt omkring i den i +7 veckor då cirka?

2. Jag tycker det är mkt ovanligt att en bil köps och säljs inom familjen så pass mkt, 3-4 ggr?, ok om det sker en gång i samband med utköp från ett Leasing-avtal. Då måste man ju göra så, dvs att man skriver bilen på en närstående eller kamrat, 1-2 mån innan man köper loss den, efter att leasingen gått ut. Men det är väl oftast 3 år? Och den är ju 9 år gammal så om den var leasad dom första åren så lär det ju vara länge sedan det går ut.

3. Fast här säger väl du emot dig själv,? Han hade ägt bilen i 3 månader sista gången, varför sälja den efter 3 månader om han gillande den ? Jag tolkade det som att bilen blev stulen när han skulle sälja den, i Juni? Då han lät en "okänd" person provköra bilen...

Ang. GPS: 2016 fanns det sådana funktioner, vet ej hur det var 2011.

-Här ett tips till polisen killen i fråga är "lifestylecriminal" och det är bara att plocka in honom.
Tuff eller inte i förhör men killen har med detta att göra.
Citera
2020-08-05, 01:43
Medlem
C0ws avatar
https://www.expressen.se/nyheter/kri...adjar-om-tips/

Bilen kan ha hittats enligt expressen.
Citera
2020-08-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
https://www.expressen.se/nyheter/kri...adjar-om-tips/

Bilen kan ha hittats enligt expressen.
Citat:
Nu har polisen hittat en halvt utbränd bil på en grusplan i Sollentuna som skulle kunna vara det fordon som användes i dödskjutningen.
Shit vilka klåpare det verkar handla om. Först valde dom en plats med kameraövervakning och massor av vittnen, sen missade de målet men bragte istället livet av en flicka. Och nu verkar det som att de inte ens lyckades bränna upp bilen ordentligt. Klantigheten ger mig hopp om att vi kan få se en fällande dom så småningom. Förutsatt att inte Botkyrkanätverket hinner "skipa rättvisa" före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in