Citat:
Ursprungligen postat av
Pepsinudel
1. Den stals en fredag, ställdes av på måndagen. Kvarnarna kan mala långsamt hos myndigheter över helger.
2. Nu säger du emot dig själv, om den ställdes av den 15e så var den såklart påställd 3 dagar tidigare. Jag har dessutom själv sålt bilar sena helgkvällar under liknande förhållanden... Så här i efterhand var det inte speciellt klokt, men nog är det något som sker ibland utan att det är något skumt.
3. Han själv har ägt bilen två gånger och den har även stått på hans farsa under en period. Skulle han köpa tillbaka den om det inte var en bil han tyckte om? Det är dessutom inte speciellt ovanligt att bilar byter ägare ofta inom bilintresserade kretsar.
4. Ett kreditavtal kan du bryta när du vill genom att betala av krediten, antingen genom att sälja bilen och betala krediten med de pengar du får betalt eller helt enkelt betala av den med andra pengar. Du tänker på leasing vilket är något annat. De flesta unga bilintresserade killar har dessa på kredit, som sagt ingenting konstigt.
5. Han köpte tillbaka den för tre månader sedan, innan dess ägdes den av en bilfirma och innan dess ägdes den också av honom eller hans farsa.
Ang GPS:
En så här gammal bil har som sagt ingen funktion för att skicka vidare dess position så det finns ingenting att stänga av ens.
Jag gör några nya punkter som du kan kolla på...
1. Ok, så bilen har varit "stulen" sedan 13 juni? och det var inte nu förrän nu dom hittade den i samband med mordet?
Jag trodde bilstölden var mer nyligen, dom har åkt omkring i den i +7 veckor då cirka?
2. Jag tycker det är mkt ovanligt att en bil köps och säljs inom familjen så pass mkt, 3-4 ggr?, ok om det sker en gång i samband med utköp från ett Leasing-avtal. Då måste man ju göra så, dvs att man skriver bilen på en närstående eller kamrat, 1-2 mån innan man köper loss den, efter att leasingen gått ut. Men det är väl oftast 3 år? Och den är ju 9 år gammal så om den var leasad dom första åren så lär det ju vara länge sedan det går ut.
3. Fast här säger väl du emot dig själv,? Han hade ägt bilen i 3 månader sista gången, varför sälja den efter 3 månader om han gillande den ? Jag tolkade det som att bilen blev stulen när han skulle sälja den, i Juni? Då han lät en "okänd" person provköra bilen...
Ang. GPS: 2016 fanns det sådana funktioner, vet ej hur det var 2011.