2020-08-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Man får ju anta att han som blev bestulen på bilen samt hans kompis varit på förhör kring vem den ”bekanta” var som körde iväg med den.
Om det var så det gick till.

Det jag reagerade på i efterlysning utav bilen är att han skriver att den stals någon gång mellan 22-22.50.
Hans vän som skulle provköra bilen borde väll ha lite bättre koll på vilket klockslag han blev rånad. Men det kanske bara är jag.
Det kan ju vara så att han ville få ut lite pengar på en ev försäkring, och säljer den "svart" till någon ljusskygg persson, hans kommentarer till kvällspressen ger mig den magkänslan baserat på att han fick en klump i magen och "att han hade ställt in sig på att den var borta". Personen som rånade hans vän på bilen har definitivt koll på vilka som skjöt flickan.
Citera
2020-08-04, 20:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ja det hade man ju gjort om man var rädd om bilen och ville behålla den.
Men han verkade mest besviken över att den var tillbaka.

Han vart säkert lite rädd att det ska nystas i "stölden" av hans fina Audi. Luktar försäkringsbedrägeri lång väg. Polisen är inte dumma, dom kommer kolla upp allt det där noggrant.
Citera
2020-08-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Det står: Stöldstatus Sverige
Ej rapporterat stulet

Någon skrev att den stod rapporterad stulen hos Trafikverket.

Jag är sämst på bilar och allt som hör till så vet inte
Citera
2020-08-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ja det hade man ju gjort om man var rädd om bilen och ville behålla den.
Men han verkade mest besviken över att den var tillbaka.

I den blocketannonsen, Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Audi S4 Avant 3.0 TFSI V6 quattro S Tronic 33 https://www.blocket.se/vi/91767572.htm så står det att den faktiskt har inbyggd GPS men han som fick sin stulen kanske inte har rent mjöl i påsen själv och har avvaktiverat den. Det borde ju annars vara en baggis att hitta den.
Citera
2020-08-04, 20:08
Medlem
Citat:
Är det verkligen den bilen, det står nämligen i Expressen att den stulna bilen har taklucka, lite dumt och sätta ut en bild på en bil som är stulen om det inte är samma.

Citerar från expressen:

Samtalet från polisen
Då ringde en polis till mannen och frågade hur bilen såg ut. De sa inte varför, säger han.

– Han undrade om jag hade några bilder på bilen och så frågade han om det var taklucka och vingar på den. Jag svarade: Ja, det är det. Han sa att de inte har hittat bilen, men att det underlättar om de vet mer om hur bilen ser ut.

Det intressanta är ju att bilden på efterlysningen, den tagen på banan (?) visar en bil med taklucka. Medan de andra bilderna inte ser ut att ha taklucka? Eller ser jag fel?
Citera
2020-08-04, 20:10
Medlem
Citat:
Någon skrev att den stod rapporterad stulen hos Trafikverket.

Jag är sämst på bilar och allt som hör till så vet inte

jag kollar nu och det stämmer, hos transportstyrelsen står det att den är stulen. Då är jag med.

Det står också att den här bilen är avställd sedan 2020-06-15
Citera
2020-08-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
I den blocketannonsen, Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Audi S4 Avant 3.0 TFSI V6 quattro S Tronic 33 https://www.blocket.se/vi/91767572.htm så står det att den faktiskt har inbyggd GPS men han som fick sin stulen kanske inte har rent mjöl i påsen själv och har avvaktiverat den. Det borde ju annars vara en baggis att hitta den.

Alla nyare audibilar utav den modellen har inbyggd GPS, har jag för mig iaf. Däremot går det säkerligen att stänga av den manuellt på något sätt, vilket lär ha gjorts innan det utförda brottet.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det står: Stöldstatus Sverige
Ej rapporterat stulet

Den är efterlyst på Larmtjänst sida i alla fall.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, inte helt ensam. Hon hade ju hunden.
Du skojar? Menar du att föräldrarna lämnade henne ensam med hunden?
Citera
2020-08-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Det intressanta är ju att bilden på efterlysningen, den tagen på banan (?) visar en bil med taklucka. Medan de andra bilderna inte ser ut att ha taklucka? Eller ser jag fel?

Det verkar stämma att den efterlysta bilen verkar ha en taklucka, eller så är det reflektioner som gör att taket ser svart ut men jag tror inte det, https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-polisen-soker
Citera
2020-08-04, 20:13
Medlem
Citat:
Kontakta polisen med uppgifterna.

Polisen läser här
Citera
2020-08-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja är det den borde de se det men vad är det för vinge de talar om för man ser väl ingen sådan på bilderna ifrån polisen?

Det skulle vara en RS grill på den från Tyresö med och det är väl den med honeycomb-mönster. Det är ju lite för dåligt foto för att se om det är den men svart är den ju åtminstone

Polisen frågade om Cappes bil hade vingar och taklucka vilket han bekräftade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in