Citat:
Ursprungligen postat av
hjarnkoll
Det här är så jävla tragiskt! Löfven är tyst som vanligt, eller har han sagt något som jag missat? Tyvärr kommer denna unga flickas tragiska händelse, vara historia om några dagar, det kommer med stor Sannolikhet nya rubriker om ny händelser, skjutningar, knivskurna etc..etc Heja humana Sveriges för att man satt krokben på sina medborgare. Vi betalar skatt på skatt, nu ska vi dessutom inte våga röra oss fritt ute i samhället.
Nope, minns inte vart jag läste det men hans sekreterare hade sagt att Löfven inte är tillgänglig för kommentarer och att man får nöja sig med hans ministrars uttalanden, alltså Damberg och Mogge vad jag minns. Helvete vilken ynkrygg. Men men, man har ju vant sig. Fördömanden och några tomma ord om hur gängen måste bekämpas sen är det business as usual och inte ett skit händer.
Och att "Sverige sätter krokben på sina medborgare" är inte sant, det är medborgarna själva som gör det. Sverige åker djupare i skiten för varje år som går, men likväl är det medborgarna som röstar på samma partier och politiker år efter år trots att dessa politiker inte gör ett skit åt saken. Kommande val blir samma, sossarna blir störst igen.