2020-08-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här är återigen efterlysningen på bilen när den stals

http://www.bilddump.se/bilder/202008...54.133.33.jpeg

Och ursäktar min maskning ännu en gång

Har modellen inbyggd GPS som standard eller är det tilläggsutrustning ? Den borde inte vara så svår att hitta. Sprid de här bilderna i sociala medier så tror jag att vi kan få en träff.
Citera
2020-08-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Har modellen inbyggd GPS som standard eller är det tilläggsutrustning ? Den borde inte vara så svår att hitta. Sprid de här bilderna i sociala medier så tror jag att vi kan få en träff.

Man får ju anta att han som blev bestulen på bilen samt hans kompis varit på förhör kring vem den ”bekanta” var som körde iväg med den.
Om det var så det gick till.
Citera
2020-08-04, 19:53
Medlem
BILEN bytt ägare över 30 ggr rena vinsten att få ut försäkringspengar. .
Citera
2020-08-04, 19:57
Medlem
Citat:
Man får ju anta att han som blev bestulen på bilen samt hans kompis varit på förhör kring vem den ”bekanta” var som körde iväg med den.
Om det var så det gick till.

Jo men jag menar bilens tekniska specifikation. Jag tittade här, https://www.audi.se/se/web/sv/models...BoCNlMQAvD_BwE , men GPS verkar inte vara standard vilket är väldigt märkligt för en bil som kan kosta uppemot en halv miljon. Du kan köpa en GPS-tracker för några hundralappar och dölja den fullständigt för potentiella tjuvar och i detta fallet mördare.
Citera
2020-08-04, 19:57
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Det här är så jävla tragiskt! Löfven är tyst som vanligt, eller har han sagt något som jag missat? Tyvärr kommer denna unga flickas tragiska händelse, vara historia om några dagar, det kommer med stor Sannolikhet nya rubriker om ny händelser, skjutningar, knivskurna etc..etc Heja humana Sveriges för att man satt krokben på sina medborgare. Vi betalar skatt på skatt, nu ska vi dessutom inte våga röra oss fritt ute i samhället.

Nope, minns inte vart jag läste det men hans sekreterare hade sagt att Löfven inte är tillgänglig för kommentarer och att man får nöja sig med hans ministrars uttalanden, alltså Damberg och Mogge vad jag minns. Helvete vilken ynkrygg. Men men, man har ju vant sig. Fördömanden och några tomma ord om hur gängen måste bekämpas sen är det business as usual och inte ett skit händer.

Och att "Sverige sätter krokben på sina medborgare" är inte sant, det är medborgarna själva som gör det. Sverige åker djupare i skiten för varje år som går, men likväl är det medborgarna som röstar på samma partier och politiker år efter år trots att dessa politiker inte gör ett skit åt saken. Kommande val blir samma, sossarna blir störst igen.
Citera
2020-08-04, 19:59
Medlem
Frihet2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Tittar man på Expressens bild av var hylsorna hittades (2 ställen) Och mäter avståndet var kulorna hittades, så handlar det om ca 45-55 meters avstånd. Inga prickskyttar direkt.

Ok, enligt bilden så har först bilen kört från/förbi Shell och skjutit mot De som höll till på McDonalds ”Framsida”. De som stod där bör rimligtvis ha börjat springa från framsidan mot högtalarsidan på drive-through’n för skydd.

Samtidigt har bilen kört upp från området och kommit upp på större vägen bakom mcdonalds för att ”genskjuta” de som sprungit för skydd, och därifrån skjutit ytterligare skott som träffade bla flickan?
Citera
2020-08-04, 19:59
Medlem
Citat:
Jo men jag menar bilens tekniska specifikation. Jag tittade här, https://www.audi.se/se/web/sv/models...BoCNlMQAvD_BwE , men GPS verkar inte vara standard vilket är väldigt märkligt för en bil som kan kosta uppemot en halv miljon. Du kan köpa en GPS-tracker för några hundralappar och dölja den fullständigt för potentiella tjuvar och i detta fallet mördare.

Ja det hade man ju gjort om man var rädd om bilen och ville behålla den.
Men han verkade mest besviken över att den var tillbaka.
Citera
2020-08-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBIWiesbaden
BILEN bytt ägare över 30 ggr rena vinsten att få ut försäkringspengar. .

Va? är det sant? Oj då r det ju något konstigt med den bilen om det är så. Då tror jag definitivt att det var ett försäkringsbedrägeri som "rånet" var. Själva tillgreppet är ju märkligt att den lånades ut till en kompis för provkörning och just då blev han rånad på den.

Då gissar jag att någon av de som plockats in på förhör är åtminstone den där kompisen och ägaren till bilen.
Citera
2020-08-04, 20:01
Medlem
Citat:
Här är återigen efterlysningen på bilen när den stals

http://www.bilddump.se/bilder/202008...54.133.33.jpeg

Och ursäktar min maskning ännu en gång

Är det verkligen den bilen, det står nämligen i Expressen att den stulna bilen har taklucka, lite dumt och sätta ut en bild på en bil som är stulen om det inte är samma.

Citerar från expressen:

Samtalet från polisen
Då ringde en polis till mannen och frågade hur bilen såg ut. De sa inte varför, säger han.

– Han undrade om jag hade några bilder på bilen och så frågade han om det var taklucka och vingar på den. Jag svarade: Ja, det är det. Han sa att de inte har hittat bilen, men att det underlättar om de vet mer om hur bilen ser ut.
Citera
2020-08-04, 20:03
Medlem
ZmXtz ZXffe uttalar sig! Boende i Eriksberg.

https://www.svtplay.se/video/2771666...gen-i-botkyrka

Nyfiken, småkriminell, piller

x=u
Citera
2020-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Är det verkligen den bilen, det står nämligen i Expressen att den stulna bilen har taklucka, lite dumt och sätta ut en bild på en bil som är stulen om det inte är samma.

Citerar från expressen:

Samtalet från polisen
Då ringde en polis till mannen och frågade hur bilen såg ut. De sa inte varför, säger han.

– Han undrade om jag hade några bilder på bilen och så frågade han om det var taklucka och vingar på den. Jag svarade: Ja, det är det. Han sa att de inte har hittat bilen, men att det underlättar om de vet mer om hur bilen ser ut.

Jaha. Men han gick ju ut med den efterlysningen på just den bilen som nu är inblandad i mordet. Eller? Va förvirrad jag blev
Citera
2020-08-04, 20:04
Medlem
Citat:
Stämmer det att detta är den vita Audin ?

https://biluppgifter.se/fordon/CLR416

Det står: Stöldstatus Sverige
Ej rapporterat stulet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in