2020-08-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är ett symtom över ett väldigt sjukt samhälle där var och en sitter i sin egen bubbla och att den del njuter av tillståndet och menar att det kommer aldrig att drabba dem!

Jag kan se dem två tjejerna framför mig hur dem växlar blickar och flinar snett, det kommer hemifrån en
urbota dum fascism vilken går ut på att alla som drabbas har sig själva att skylla.

Den svenska modellen.

Ja det var någon idiot som skrev ”jag skrattar i vissa jobbiga stunder” fast om man har så svårt att hålla sig, då kan man gå därifrån för det finns andra människor som sörjer. En 14 årig tjej stod där och grät och grät... hemskt mycket hemskt
Citera
2020-08-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon skrev väl aldrig "föräldrarna" utan "föräldern". Dvs en av föräldrarna:

I övrigt så vet jag inte vad som är sant och inte sant, men ville påpeka detta.

Ok må så vara, den föräldern var dock i Spanien.
Citera
2020-08-04, 13:52
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen trevar i mörker. Bilen är försvunnen. Märkligt. En 12-åring som troligtvis av misstag skjuts ihjäl mitt i natten borde ge en lavin av tips till polisen.

NOA-snutarna bönar och ber om uppslag.

En parodi på nya Sverige.

Håller med. De har förlorat greppet, jag tror vi ska vänja oss vid att fler oskyldiga dör i gängkrigens fotspår.
Senast redigerad av Peyotedude 2020-08-04 kl. 14:02.
Citera
2020-08-04, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen trevar i mörker. Bilen är försvunnen. Märkligt. En 12-åring som troligtvis av misstag skjuts ihjäl mitt i natten borde ge en lavin av tips till polisen.

NOA-snutarna bönar och ber om uppslag.

En parodi på nya Sverige.
Jag hade själv aldrig tipsat även om jag såg vilka det var som sköt. Kul att få sitt namn offentligt i förundersökningsprotokoll... och sen bli en måltavla bara för att den fete Morgan Johansson inte pallar införa anonyma vittnen.
Citera
2020-08-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Jag hade själv aldrig tipsat även om jag såg vilka det var som sköt. Kul att få sitt namn offentligt i förundersökningsprotokoll... och sen bli en måltavla bara för att den fete Morgan Johansson inte pallar införa anonyma vittnen.

Går väl att tipsa anonymt i så fall?
Citera
2020-08-04, 14:12
Medlem
Den som sköt, den som var m i bilen lär må riktigt dåligt nu. De bör vara unga, hemmaboende hos föräldrar då de ligger i konflikt med en 18åring och en 21åring. Utesluter därmed 25+ och över som mgm.

De bor i närheten...Alby, Hallunda, Norsborg, Eriksberg. Troligtvis ej Fittja eller Vårby. Då det är enskilda områden. Kontakter finns säker däremellan men ej på gängnivå.

Vit bil som brukar ta sig rundor i Eriksberg...övertygad om att många hundägare sett den tidigare på kvällspromenaden.

Artikeln om stulen Tyresöbil som möjligt fordon tror jag inte på. Tror bilen finns geografiskt i ovan nämda områden. Då en sådan bil synts till i trakten många gånger tidigare.
Citera
2020-08-04, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godisbiten
Går väl att tipsa anonymt i så fall?
För att det ska med säkerhet hålla i en rättegång och för en fällande dom så kommer man behöva vittna i rättssalen.

Visserligen kan man tipsa anonymt men det är inte säkert att det kommer kunna binda personen till brottet, då måste en person vittna i rättssalen om att man sett personen med egna ögon på platsen.
Citera
2020-08-04, 14:14
Medlem
Citat:
För att det ska med säkerhet hålla i en rättegång och för en fällande dom så kommer man behöva vittna i rättssalen.

Visserligen kan man tipsa anonymt men det är inte säkert att det kommer kunna binda personen till brottet, då måste en person vittna i rättssalen om att man sett personen med egna ögon på platsen.

Jo, men kan ju räcka med att leda polisen åt rätt håll så får de fixa bevisen själva.
Citera
2020-08-04, 14:15
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Snarare helt tvärt om, Polen är förmodligen Europas mest etniskt rena land.

Med Finland (återvändsgränd) till norr och Karpaterna till söder så har Polen alltid tjänat som ett passage till och ut ur Europa. All handelstransport, alla truppförflyttningar (tyskar, fransmän, ryssar, turkar, mongoler mm) all naturlig gränsinvandring (tyskar i väst), ukrainare i öst, vitryssar, ungrare, judar osv... har under århundradena bidragit till att polacker har den mest mångfaldiga DNA bukett i hela Europa.... En turk skulle lätt kunna tas för en polack, liksom en tysk eller en fransman... Polacker kan vara alltifrån blonda och blåögda till svarthåriga med ganska så asiatisk utseende.
Citera
2020-08-04, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godisbiten
Jo, men kan ju räcka med att leda polisen åt rätt håll så får de fixa bevisen själva.
Ja så är det. Men hur ska man göra det? Lär knappast finnas DNA på personen på mordplatsen.
Citera
Medlem
Citat:

Man kan tipsa anonymt om vilka som pangade. Man kan tipsa anonymt var dom gjort av bilen.

Men nu när gettobroschorna och våra politiker lyckats skapa det här galna samhället får vi andra leva vidare med bomber, svennehat, småglin som ränner ute på nätterna och pang pang så länge det varar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Den som sköt, den som var m i bilen lär må riktigt dåligt nu. De bör vara unga, hemmaboende hos föräldrar då de ligger i konflikt med en 18åring och en 21åring. Utesluter därmed 25+ och över som mgm.

De bor i närheten...Alby, Hallunda, Norsborg, Eriksberg. Troligtvis ej Fittja eller Vårby. Då det är enskilda områden. Kontakter finns säker däremellan men ej på gängnivå.

Vit bil som brukar ta sig rundor i Eriksberg...övertygad om att många hundägare sett den tidigare på kvällspromenaden.

Artikeln om stulen Tyresöbil som möjligt fordon tror jag inte på. Tror bilen finns geografiskt i ovan nämda områden. Då en sådan bil synts till i trakten många gånger tidigare.

Tror du verkligen att personer som med berått mod skjuter mot en folkmassa har någon som helst empati? Sitter säkert och garvar hemma eller så har de flytt utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in