2020-07-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av We-Are-One
Jag håller på mycket med meditation och har utvecklat en förmåga att distansera mig från mina kroppsliga begär.

Du mediterade även bort dig själv från Flashback..
Citera
2020-07-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Hade du ätit kött, fisk, ägg, lever osv så skulle jag säga kör på, men eftersom du påstår att du är vegan och bara äter soppa så måste jag avråda dig starkt från detta.

Jag var vegan i nästan 10 år och nödgades ta en rad kostillskott för att inte få massa brister. Fick B12 sprutor sista två åren, men hade ändå kraftig brist. Jag körde chlorella, spirulina, kelp, hampaprotein, kreatin, D3 vitamin osv samtidigt som jag åt väldigt varierat och massa olika planter, bär, örter, frukter och grönsaker för att få i mig så mycket av alla näringsämnen som möjligt. Ingenting hjälpte.

Att börja äta animaliska produkter igen blev som natt och dag. Det var som om jag hade glömt bort hur man mår fysiskt och mentalt bra.

Att bara äta vegansk soppa en gång om dagen kommer bli helt förrödande för din hälsa i längden som kanske kommer ge dig irreversibla skador. Du kommer bla tappa muskelmassa, få dålig hy, dålig mage, få dåliga tänder och bli depiremerad.

Räckte med en månad för mig på vegansk kost för att få ont i musklerna och bli deprimerad.
Citera
2020-07-31, 22:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Det lägger sig som klister i din mage och tarmar.

Ojdå, här har vi en trogen brödätare som inte har koll på vad han stoppar i sig.

Varför är kolhydrater bra? Nämnde jag att det var dåligt? Vet du ens vad du pratar om?
Människans kost är naturligt låg på kolhydrater, det skall vara högt med fett och protein, men det här är överkurs för dig.

Från när exakt menar du att det gällde och hur länge sträckte sig den epoken? Vilken del av världen är det du beskriver?
Citera
2020-08-01, 01:21
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av We-Are-One
Hej

Jag äter enbart en måltid om dagen, det känns naturligt och bra att "fasta" mellan måltider.
Man blir även hungrig så det alltid är gott att äta.

Jag upplever att det känns väldigt hälsosamt.

Vad tror Flashback om det här upplägget? Finns det några hälsofördelar?

Det händer att jag lever det på det viset och att jag har märkt att jag mår bra av det, mer energi!

Jag tror att vi äter för mycket, kroppen får för mycket och att kroppen står ständigt upptaget med att processa intaget.
Sådan löst bukfett det är borta helt utan träning vilket en del nog kan tycka att vara orättvist, tränar o tränar och inget märkbart syns.
Citera
2020-08-01, 01:26
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Vad är det för fel på bröd?

En del bröd blir det degigt slagg av, det är som att jäsningen aldrig avstannar.

Jag äter inte längre vitt bröd, enbart knäckebröd och flatbröd.

Dricker inte mjölk det är samma, det är sött klägg.

Filmjölk och yoghurt.
Citera
2020-08-01, 07:28
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
En del bröd blir det degigt slagg av, det är som att jäsningen aldrig avstannar.

Jag äter inte längre vitt bröd, enbart knäckebröd och flatbröd.

Dricker inte mjölk det är samma, det är sött klägg.

Filmjölk och yoghurt.
Att det skulle bli slagg/klägg i kroppen av dessa produkter är inkorrekt och att påstå detta tyder på en oförståelse av kroppens nedbrytningsprocesser.
Citera
2020-08-01, 12:59
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Att det skulle bli slagg/klägg i kroppen av dessa produkter är inkorrekt och att påstå detta tyder på en oförståelse av kroppens nedbrytningsprocesser.

Nej utan att en del föda är inte bra och då handlar det alltid om modern processad mat och dryck.

Att känna sin kropp det är höjden av förståelse och lägg där till forskning som idag alltmer blir rättfram med sina rön då det stora talet ohälsa kostar länder enorma summor.

Vår matsmältning och våra receptorer har sin referens bakåt till före industrialismen, den födan och de ämnen som inte finns inkodade dem bryts inte ned ordentligt, kroppen vill ha bort dem, där finns svaret till magproblem, allergier, diabetes.

Ett barn har enzymer som bryter ned mjölk, en vuxen har färre då det är inte meningen att vi ska dia i livet ut, ett exempel på marknadskrafter och överflöd, vi dricker mjölk i livet ut för hälsans skull har vi fått lära oss, säg någon annan art som måste ha mjölk i livet ut?
Det finns gott om exempel på motsatt hos oss själva, i Europa så dricker i regel inte vuxet folk mjölk, som syrat däremot där spjälkas laktosen och att vi kan ta till oss näringen utan problem.
Citera
2020-08-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entekopp
Långsiktigt kommer du att tömma ut njurarnas energier. Du kommer att tappa styrka, sexlust, minnet, koncentrationsförmågan, bli stel och få ont i nedre rygg. Har själv varit en extremist och ätit veganskt, fastat 100+ dagar över några års tid. När du väl hamnar där så behöver du äta högproteinskost och extra salt med varje måltid för att återhämta dig.

Oj! När jag läste din beskrivning kände jag mig träffad...Jag äter helt normalt men har tagit värktabletter i många år och är orolig för njurarna. Jag har ont i ländryggen men inte i njurområdet dock...men jag har definitivt fått sämre koncentrationsförmåga, blivit stelare, tappat styrka och sexlust. Är detta tecken på njursvikt?
Citera
2020-08-01, 13:10
Medlem
Jag tror inte på TS sätt att äta på alls. Tror inte det är nyttigt för kroppen att gå in i svältmode.
Citera
2020-08-01, 14:44
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Nej utan att en del föda är inte bra och då handlar det alltid om modern processad mat och dryck.

Att känna sin kropp det är höjden av förståelse och lägg där till forskning som idag alltmer blir rättfram med sina rön då det stora talet ohälsa kostar länder enorma summor.

Vår matsmältning och våra receptorer har sin referens bakåt till före industrialismen, den födan och de ämnen som inte finns inkodade dem bryts inte ned ordentligt, kroppen vill ha bort dem, där finns svaret till magproblem, allergier, diabetes.

Ett barn har enzymer som bryter ned mjölk, en vuxen har färre då det är inte meningen att vi ska dia i livet ut, ett exempel på marknadskrafter och överflöd, vi dricker mjölk i livet ut för hälsans skull har vi fått lära oss, säg någon annan art som måste ha mjölk i livet ut?
Det finns gott om exempel på motsatt hos oss själva, i Europa så dricker i regel inte vuxet folk mjölk, som syrat däremot där spjälkas laktosen och att vi kan ta till oss näringen utan problem.
Nej. Och det sistnämnda tänker jag inte ens lägga ned tid på att kommentera. Fullständigt nonsens och ett missvisande inlägg från din sida. Det blir inte slagg och klägg av livsmedlen du nämner, du kan hävda det, och så får du gärna presentera forskning på detta. Och helst utan utsvängande inlägg om en påhittad förklaring som för dig är logisk. Jag vill se etablerat fakta och vetenskaplig grund på att det samlas så kallat klägg och slagg.

Tillägg, om du inte bemöter det jag efterfrågar och svävar ut om annat, så kommer jag ej bemöta detta. Tack på förhand.
Citera
2020-08-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag tror inte på TS sätt att äta på alls. Tror inte det är nyttigt för kroppen att gå in i svältmode.

Studier har visat att kaloriunderskott är hälsosamt, själv tror jag mycket på 24 timmars fasta minst ett par dagar i veckan.

Att äta endast ett mål om dagen är dock svårt om man vill ligga på kaloribalans och det är även suboptimalt att bygga muskler om man komprimerar sitt proteinintag till ettt tillfälle.
Citera
2020-08-01, 16:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola

Alla moderna studier tyder på att det just är gynnsamt att gå in i sveltemode.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in