Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-01, 17:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Nej. Och det sistnämnda tänker jag inte ens lägga ned tid på att kommentera. Fullständigt nonsens och ett missvisande inlägg från din sida. Det blir inte slagg och klägg av livsmedlen du nämner, du kan hävda det, och så får du gärna presentera forskning på detta. Och helst utan utsvängande inlägg om en påhittad förklaring som för dig är logisk. Jag vill se etablerat fakta och vetenskaplig grund på att det samlas så kallat klägg och slagg.

Tillägg, om du inte bemöter det jag efterfrågar och svävar ut om annat, så kommer jag ej bemöta detta. Tack på förhand.

Du är så djävla rent oförskämd att jag borde inte bry mig.

Här kommer fakta och du behöver inte svara då du verkar att vara en uppblåst idiot, och sådana typer vill jag inte ha att göra med.

https://chestofbooks.com/health/nutrition/Disease/Clotting-Of-Milk-And-Its-Effect-On-The-Digestibility.html

https://www.thoughtco.com/milk-and-human-health-127681

Det finns hur mycket fakta som helst och du menar att jag skriver strunt.
Citera
2020-08-01, 19:03
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du är så djävla rent oförskämd att jag borde inte bry mig.

Här kommer fakta och du behöver inte svara då du verkar att vara en uppblåst idiot, och sådana typer vill jag inte ha att göra med.

https://chestofbooks.com/health/nutrition/Disease/Clotting-Of-Milk-And-Its-Effect-On-The-Digestibility.html

https://www.thoughtco.com/milk-and-human-health-127681

Det finns hur mycket fakta som helst och du menar att jag skriver strunt.
Du måste ju givetvis hänvisa till sidor med källor/referenser och inte bara sida med text. Så, nej, ingen fakta där inte. Gör ett nytt försök.

Personangrepp kommer du inte långt med i en diskussion, det är dock ofta människor tar till med så kallad ad hominem-argument när man har noll att tillföra till en diskussion förutom ens egen uppfattning eller tro.
Citat:
Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin "argument mot personen"), innebär att en debattör fokuserar på den person han eller hon debatterar med, bland annat meningsmotståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan.
Citera
2020-08-01, 23:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Du måste ju givetvis hänvisa till sidor med källor/referenser och inte bara sida med text. Så, nej, ingen fakta där inte. Gör ett nytt försök.

Personangrepp kommer du inte långt med i en diskussion, det är dock ofta människor tar till med så kallad ad hominem-argument när man har noll att tillföra till en diskussion förutom ens egen uppfattning eller tro.

Varför ljuger du för?
Det finns en källanvisning direkt i första stycket i den översta länken: "This section is from the book "Food And Feeding In Health And Disease", by Chalmers Watson."
Det är du som har kastat den första stenen och så ljuger du på det, ynkligt...
Citera
2020-08-02, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Studier har visat att kaloriunderskott är hälsosamt, själv tror jag mycket på 24 timmars fasta minst ett par dagar i veckan.

Att äta endast ett mål om dagen är dock svårt om man vill ligga på kaloribalans och det är även suboptimalt att bygga muskler om man komprimerar sitt proteinintag till ettt tillfälle.

Att äta ett fjuttigt mål bestående av soppa en gång om dagen och vissa dagar inte äta någonting - det kan bara inte vara bra! Jag tror att man stressar kroppen och dessutom får man för lite energi vilket leder till att man inte orkar röra på sig - vilket i sin tur leder till stillasittande som ju är dåligt för kroppen.
Citera
2020-08-02, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Alla moderna studier tyder på att det just är gynnsamt att gå in i sveltemode.

Visst, och om ett par år är det något annat som gäller...de där dieterna och metoderna kommer och går.
Att äta lagom mycket, varierat och att få tillräckligt med energi för att orka röra på sig så att man sedan kan bajsa bra och få en god sömn - det är vad jag tror på. Men alla blir saliga på sin tro och människor har säkert lite olika metabolism vilket gör att man kan må bra av olika sorters matvanor.
Citera
2020-08-02, 03:38
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Men den intressanta frågan för mig är: kan man utveckla diciplin eller måste man ha färdigheter att göra det med sig?

Lite som en helt annan fråga jag har som handlar om huruvida man kan lära sig att sjunga höga toner och få dem att låta fint även om man börjar under noll.

Jag har aldrig känt mig disciplinerad.

Jag har snart trettio år av besvikelser i ryggen.

Är jag en värdelös människa, eller kan det vara så att jag tillhör dem som bara har väldigt svårt att utföra denna ideologi?
Citera
2020-08-02, 08:05
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Varför ljuger du för?
Det finns en källanvisning direkt i första stycket i den översta länken: "This section is from the book "Food And Feeding In Health And Disease", by Chalmers Watson."
Det är du som har kastat den första stenen och så ljuger du på det, ynkligt...
Källanvisningen är alltså en...bok? Om jag skriver en bok om att jorden är platt, blir det fakta då? Bara för någon skrivit en bok så innebär inte det att det är en källa till fakta, om det finns en referenslista i den boken om t.ex forskning osv (som enligt dig fanns) så länka till den i sådan fall. Att du dessutom "refererar" till en bok skriven runt 1910-talet och presenterar det som fakta är skrämmande.
Citera
2020-08-02, 13:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Visst, och om ett par år är det något annat som gäller...de där dieterna och metoderna kommer och går.
Att äta lagom mycket, varierat och att få tillräckligt med energi för att orka röra på sig så att man sedan kan bajsa bra och få en god sömn - det är vad jag tror på. Men alla blir saliga på sin tro och människor har säkert lite olika metabolism vilket gör att man kan må bra av olika sorters matvanor.

Nu har iofs fasta inte direkt några få år på nacken, några få studier i sin favör eller råkar vara någon ny hype som man kom på 2011. Det är en naturlig del av mänsklig evolution, funnits i över 10 000 år och har bra stöd i den moderna forskningen.

Fasta är ingen hyp, mirakeldiet eller någon fluga utan ett helt naturligt sätt att leva och en livsstil.
Citera
2020-08-02, 15:29
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Nu har iofs fasta inte direkt några få år på nacken, några få studier i sin favör eller råkar vara någon ny hype som man kom på 2011. Det är en naturlig del av mänsklig evolution, funnits i över 10 000 år och har bra stöd i den moderna forskningen.

Fasta är ingen hyp, mirakeldiet eller någon fluga utan ett helt naturligt sätt att leva och en livsstil.
Men det är inte naturligt att äta normalt?
Citera
2020-08-02, 15:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Men det är inte naturligt att äta normalt?

Jo det är det. Men vad är normalt?
Citera
2020-08-02, 20:33
Medlem
Citat:

Nej, men jag pratar om TS sätt att fasta på. Att fasta en kort period för att rena kroppen och därefter äta normalt är inte detsamma som att ha fasta som livsstil jämt och bara äta soppa eller ingenting alls!
Citera
2020-08-02, 21:21
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Jo det är det. Men vad är normalt?
Tja, jag tycker ju att fasta inte är normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in